شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

فعالیت مجدد سامانه کارا برای ثبت‌نام مشاغل آسیب‌دیده از کرونا

24 خرداد 1401
فعالیت مجدد سامانه کارا برای ثبت‌نام مشاغل آسیب‌دیده از کرونا

به گزارش بانک اول مسعود خاندایی در سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان کاشان اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ شهرستان کاشان رتبه نخست پرداخت تسهیلات کرونایی کشور را از آن خود کرد که این امر با همکاری مجموعه مدیریت شهرستان و بانک‌های عامل برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی رقم خورد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشان بابیان اینکه، نرخ سود تسهیلات کرونایی ۱۲ درصد است که به‌صورت هفتگی اطلاعات این سامانه بررسی و به درخواست‌های متقاضیان رسیدگی و اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: شیوع ویروس کرونا، خسارت و آسیب‌های بسیاری به صنوف مختلف تولیدی و خدماتی وارد نمود که امیدواریم با کمک مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این دوران سخت عبور کنیم و مردم و صاحبان مشاغل به شرایط عادی زندگی خود بازگردند.

وی در ادامه به فعالیت مجدد سامانه بهین یاب نیز اشاره کرد و افزود: سامانه بهین یاب برای اشتغال طرح‌های تولیدی است که کلیه بنگاه‌های اقتصادی دارای مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی، صنوف دارای مجوز که دارای طرح‌های نیمه‌تمام با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند می‌توانند با ثبت‌نام خود در این سامانه نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

خاندایی در ادامه به سومین جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان هر دو هفته یک‌بار و باهدف رفع مشکلات تولیدکنندگان و با حضور مدیران دستگاه‌های مربوطه تشکیل می‌شود که بیش از ۹۰ درصد مصوبات این کارگروه به نتیجه رسیده است.

معاون فرماندار کاشان رسیدگی به مشکلات شرکت‌های کیمیا پلمیر صبا، گروه تبدیلی سنگ کویر، شرکت آلومینیوم سیلک، شرکت مدیریت انرژی خورداد، گروه صنعتی بافت خوب و شرکت اشل در خصوص مشکلات و مسائل با ادارات برق، آبفا، جهاد کشاورزی، گاز و امور مالیاتی موردبررسی و احصاء و به حصول نتیجه و صدور مصوبه برای رفع موارد رسید.                                  فارس              

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها