جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیونی بانک رسالت با کارمزد صفر درصد به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

24 خرداد 1401
	 وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیونی بانک رسالت با کارمزد صفر درصد به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

به گزارش بانک اول بانک قرض الحسنه رسالت یک بانک تخصصی به شمار می‌رود که بیشتر منابع آن به پرداخت وام های قرض الحسنه خُرد مورد نیاز مردم تخصیص می یابد. این بانک از طریق منابع قرض الحسنه تامین مالی می‌شود و به بنگاه‌داری و سرمایه گذاری و کسب وکار در بازار املاک و سایر فعالیت هایی که در حیطه وظایف یک بانک نیست – اما متاسفانه سایر بانک‌های کشور به جز بانک قرض الحسنه مهر و بانک قرض الحسنه رسالت به شدت در این حوزه ها فعالیت می کنند – ورود نکرده است.

مشارکت گروه صنعتی گل گهر و بانک رسالت در تامین منابع مالی وام

بانک رسالت اخیرا تسهیلات جدیدی را به کمک هلدینگ بزرگ صنعتی و معدنی کشور – شرکت معدنی و صنعتی گُل گُهر – کلید زده است. این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد صفر تا ۲ درصد پرداخت می شود و بازپرداخت آن نیز در اقساط ۳۶ ماهه – ۳ ساله – قابل انجام است.

گروه هدف این وام کدام اقشار هستند؟

هدف اصلی از ارائه این وام قرض الحسنه ، کمک به اشتغالزایی و به عبارت دقیق‌تر توسعه کسب و کارهای کوچک و ایجاد اشتغال پایدار برای افرادی است که صاحب کسب و کار مشخصی نیستند.

گروه هدف مورد توجه این طرح جوانان توانمند و مستعدی هستند که به دلیل نداشتن سرمایه اولیه نمی‌توانند کسب و کار مورد علاقه خود را راه‌اندازی کنند و این وام می تواند جهت خرید تجهیزات مورد نیاز راه اندازی شغل به آنها کمک  کند. ضمنا توانمندسازی افراد نیازمند، زنان سرپرست خانوار و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از دیگر اقشار اهداف این تسهیلات به شمار می‌روند.

وام ۱۰۰ میلیونی چه کسانی تعلق نمی گیرد؟

طبق اطلاعات منتشر شده در مورد این طرح، مشمولان دریافت این وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیونی شامل افراد بیکار و فاقد بیمه کارفرمایی، زنان سرپرست خانوار، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند.

بر این اساس این تسهیلات به کارکنان دولت، افراد شاغل در شرکت های بخش خصوصی و بازنشستگان تعلق نمی گیرد.

مراحل گام به گام دریافت وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیونی بانک رسالت

گام ۱. ،متقاضیان در گام اول باید در بانک رسالت افتتاح حساب کرده و عضو کانون اجتماعی بانک رسالت شوند و از طریق راهبرانی که در شهر و روستا و از بین معتمدان، دهیاران و شوراها انتخاب شده اند، هدایت می شوند.

گام ۲. در گام دوم اعتبارسنجی فرد متقاضی از طریق سامانه مرآت انجام می‌شود.

گام ۳. در گام سوم  فرآیند پرداخت وام با بازدید تیم کارآفرینی متشکل از کارشناسان شرکت گل گهر و بانک رسالت ادامه می یابد. متقاضی باید مکان راه اندازی شغل مورد نظر خودش را داشته باشد، چون این تسهیلات صرفاً به خرید تجهیزات مشاغل تعلق می‌گیرد نه خرید یا اجاره مکان و ساخت و ساز.

گام ۴. پس از تایید اعتبارسنجی و تایید تیم کارآفرینی و با مجوز کتبی از سوی گل گهر برای انتقال امتیاز حساب، وام مذکور به متقاضی پرداخت می‌شود.

شایان ذکر است بنا به اعلام سایت ماین دیلی تسهیلات مذکور تنها در استان کرمان به متقاضیان تعلق می‌گیرد و متقاضیان در ۱۵۰ کانون اجتماعی که از طریق بانک رسالت در شهرها و روستاهای سیرجان و بردسیر سازماندهی شده ثبت نام کرده و از طریق راهبران این کانون ها برای دریافت تسهیلات هدایت می‌شوند.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمدباقر میری نژاد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

عملکرد بانک رسالت در برخورد با مشتری شفاف نیست وقتی میخواهید حساب باز کنید و ۱۰۰ میلیون پول به حساب خود بگذارید همه چیز خوب است و مورد احترام بانک هستید ولی وقتی پس از گذشت مدتها میخواهید وام بگیرید به شما می گویند ده سال قبل یک یا چند قسط ۲۰۰ هزار تومانی شما چند روز دیرتر پرداخت شده است و شما تا آخر عمر نمی توانید از رسالت وام بگیرید . این ظلم به مشتری است

akbardelfi413@gmail.com akbardelfi413@gmail.com
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام به مددجو که پدر و مادرش فوت شدن تک نفره ست وام قرض الحسنه کمیته شاملم میشه؟ حتمی داده میشه برم دنبالش یا سرکاریه کرایه خرج نکنم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها