پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

حق بیمه کسری از ماه چگونه پرداخت می‌شود؟

24 خرداد 1401
 حق بیمه کسری از ماه چگونه پرداخت می‌شود؟

به گزارش بانک اول شکوری درباره چگونگی پرداخت حق بیمه کسری از ماه اظهار داشت: برخی افراد بنا به ماهیت شغلی، شغل نیمه وقت دارند. به عنوان مثال در مطب پزشکان و برخی معلمان حق‌التدریس که چند روز در ماه کار می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه از سال گذشته مصوبه‌ای اخذ شد که این افراد می‌توانند کسری آن ایام را به صورت اختیاری بپردازند. این خدمت هم در سامانه خدمات غیرحضوری قابل دریافت است.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی تصریح کرد: زمان ثبت درخواست و مهلت پرداخت حق بیمه کسری از ماه که این حق بیمه دو مرتبه در سال، شش ماه اول و شش ماه دوم سال پرداخت می‌شود. برای پرداخت حق بیمه ۶ ماه اول سال از آذر تا بهمن همان سال مهلت تعیین شده و برای پرداخت حق بیمه ۶ ماه دوم سال، از خرداد تا مرداد سال بعد مهلت هست.

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها