ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

آیا قیمت طلا همچنان افزایش خواهد یافت؟

24 خرداد 1401
 آیا قیمت طلا همچنان افزایش خواهد یافت؟

به گزارش بانک اول هم اکنون شاخص PCE که تورم را نشان می دهد با رشد نیم درصدی به چهار درصد رسیده است و بالا ترین میزان تورم را از سال 2008 نشان می دهد که آمریکا شاهد بحران اقتصادی وال استریت بود.

هدف تورمی فدرال رزرو تورم 2 درصدی بود که در حال حاضر شاهد دو برابر آن هستیم. فدرال رزرو برنامه تورمی خود را بر اساس اشتغال تنظیم کرده بود تا با افزایش تورم، اشتغال افزایش پیدا کند.

در کنفرانس مطبوعاتی فدرال رزرو، جروم پاول اعلام کرد که تورم بسیار سریع تر از انتظارات این بانک رشد کرده است و بالا تر از حد انتظار آنها بوده است.

با این وجود فدرال رزرو تاکید دارد که تورم به وجود آمده موقتی بوده و گذرا است. این بانک بر این باور است که تورم به وجود آمده به دلیل کاهش عرضه ناشی از بحران اقتصادی بوده و با برطرف شدن آنها تورم از بین خواهد رفت.

با این وجود بسیاری از کارشناسان معتقدند که تورم به وجود آمده در حال حاضر می تواند هشدار دهنده بوده و در صورتی که طی سال آینده تورم به 2 درصد نرسد نگران کننده است.

 

در حال حاضر قیمت هر اونس طلای جهانی 1813 دلار می باشد که از نظر تحلیل فنی پایین تر از مقاومت های 200 روزه و 50 روزه طلا قرار گرفته است.

نمودار ها نشان دهنده این هستند که طلا در نقطه 1830 دلار که همان میانگین 50 روزه آن است مقاومت بسیار شدیدی را از خود نشان می دهد. قیمت طلا برای صعودی شدن لازم است تا از میانگین های 200 روزه و 50 روزه خود عبور کند.

اگر طی هفته آینده ما شاهد عبور از میانگین متحرک 50 روزه طلا باشیم می توان گفت که طلا در مسیر صعودی قرار گرفته و برای بار دیگر می تواند سطوح جدیدی را به دست آورد.

اخبار مرتبط
با اشاره به این نکته که پیش بینی وضعیت بازار ارز کار سخت و دشواری است، ادامه داد: در هفته‌های گذشته شاهد تغییرات قیمتی بوده‌ایم که عمده این تغییرات ریشه در مسائل سیاسی و خارجی داشت.
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته افت ۸۹۶ هزار تومانی داشت و به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.
بالسینی در ادامه با اعلام تعداد کل قطعه سکه عرضه و معامله شده از سوی این مرکز اظهار کرد: در مجموعه طی ۱۰ جلسه حراج فوق الذکر تعداد ۳۱۰ هزار و ۸۶۸ قطعه سکه عرضه و تعداد ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه سکه ربع، نیم و تمام سکه معامله و خریداری شده است.
عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران درباره پیش بینی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده توضیحاتی داد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها