پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

فروش فوری شاسی بلند ارزان و کم‌مصرف چینی از سه‌شنبه

24 خرداد 1401
فروش فوری شاسی بلند ارزان و کم‌مصرف چینی از سه‌شنبه

به گزارش بانک اول خودروهای شاسی بلند در بازار ایران طرفداران فراوانی پیدا کرده اند اما قیمت گران این خودروها مانع بزرگ دستیابی علاقه مندان به خودروهای مورد نظر است.

شرکت های خودروسازی بزرگ ایران یعنی ایران خودرو و سایپا هم تاکنون هیچ خودروی شاسی بلندی با درصد بالای داخلی سازی روانه بازار نکرده اند و اگر این 2 شرکت خودروی شاسی به بازار آورده اند مونتاژی و با قیمت بالا بوده است.

در این شرایط به نظر می رسد اگر شرکتی بتواند خودروی شاسی بلند با قیمت رقابتی وارد بازار کند به شدت مورد استقبال قرار می گیرد. با توجه به تحریم صنایع خودرویی ایران توسط آمریکا و شرکای غربی این کشور در حال حاضر چینی ها صنعت خودروی ایران را در قبضه دارند و بازار شاسی بلندها نیز در کنترل آنها است.

 

جزئیات پیش فروش 2 خودرو شاسی بلند چینی

اخیر شرکت خودروسازی بهمن موتور اقدام به فروش فوری دو مدل از این خودروهای چینی کرده است. این شاسی بلندهای عرضه شده توسط بهمن موتور با توجه به ویژگی های فنی و آپشن ها، نسبت به سایر خودروهای همرده قیمت ارزان تری دارند( تاکید می کنیم که این خودروها به نسبت قدرت خرید اغلب متقاضیان خودرو در ایران ارزان نیستند ولی با توجه به ویژگی هایی مثل قدرت موتور و استاندارد آلایندگی و آپشن ها و زیبایی ظاهری و … نسبت به خودروهای همرده از قیمت ارزان تری برخوردارند)  و از نظر مصرف نیز جزو کم مصرف ها به شمار می روند.

شاسی بلند ارزان

مدل اول این خودروها فیدیلیتی پرایم تیپ 1 است که بر اساس اطلاعیه پیش فروش صادر شده توسط بهمن موتور گنجایش آن 5 نفر است و 655 میلیون تومان قیمت دارد. مدل دوم نیز فیدیلیتی پرایم تیپ 2 است که 7 نفر گنجایش دارد و قیمت آن 670 میلیون تومان است. این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری تفاوت خاصی ندارند و تنها در تعداد صندلی ها با هم متفاوتند.

دو شاسی بلند چینی مذکور در 6 رنگ سفید، مشکی ، خاکستری کهکشانی، سربی، آبی اطلسی و قرمز روناسی به متقاضیان عرضه می شود.

این پیش فروش از ساعت 10 صبح سه شنبه 12 مردادماه در سایت شرکت بهمن موتور آغاز می شود.

 

مشخصات فنی شاسی بلندهای جدید بهمن موتور

یک موتور نسبتا پرقدرت با حجم 1500 سی‌سی و 4 سیلندر توربوشارژ با 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور وظیفه جابجایی وزن 1575 کیلوگرمی فیدلیتی را بر عهده دارد.

این خودرو دارای یک گیربکس اتوماتیک دوکلاجه 6 دنده از نوع دیفرانسیل جلو است.

فیدلیتی موفق به پاس کردن استاندارد آلایندگی یورو 5 شده و مصرف سوختی معادل 8.1 لیتر – کمی بیشتر از یک خودرو تیبا – در صد کیلومتر را نیز به صورت ترکیبی به ثبت رسانده است.

ضمنا فیدلیتی به 4 کیسه هوا، دوربین 360 درجه با قابلیت ضبط تمامی وقایع، رادارهای نقطه کور و هشدار خروج از خط، سیستم های کمکی ترمز،کنترل پایداری و کنترل کشش مجهز شده است. از صندلی های جلو برقی با گرمکن، سانروف پانوراما، سیستم بازکن خودکار درب صندوق عقب، فرمان برقی، اتوهلد و ترمز پارک برقی، سنسور پارک جلو و عقب، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت از دیگر آپشن های این خودرو است./کاماپرس

اخبار مرتبط
طبق ابلاغیه وزارت صمت، برای تایرهای رینگ ۱۳ و ۱۴، فقط در سال، چهار حلقه تایر با یک کد ملی، شماره شاسی و موتور امکان خرید وجود دارد. دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در نامه‌ای به مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی، موضوع موارد مربوط به نظارت بر توزیع لاستیک سواری در سامانه جامع تجارت را ابلاغ کرد.
خودروهای تصادفی به خصوص چپی قیمت های عجیب و غریبی در بازار آزاد دارند. با توجه به این که قیمت خودرو به ویژه داخلی‌ ها بسیار بالا رفته دیگر انتظار قیمت های پایین برای مدل‌ های چپی را نباید داشت. به عنوان مثال یک دنا چپی مدل ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.
آخرین قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا برای امروز ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ به شرح زیر است.
به گفته یاماشیتا، هایلوکس برقی تا انتهای سال ۲۰۲۵ آماده تولید می‌شود؛ البته او مشخص نکرده است که این نسخه جدید از پیکاپ خوشنام تویوتا دقیقاً کجا تولید می‌شود. بنا بر این، انتظار می‌رود در آینده نزدیک نسخه تولیدی هایلوکس برقی در تایلند به نمایش گذاشته شود و به تبع آن، با طراحی، مشخصات فنی و امکانات آن آشنا شویم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها