پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

خبر خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی؛ سن دریافت وام افزایش یافت (۱۱ مرداد ۱۴۰۰)

24 خرداد 1401
 خبر خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی؛ سن دریافت وام افزایش یافت (۱۱ مرداد ۱۴۰۰)

به گزرش بانک اول علی جهانی در این باره اظهار کرد: یک سامانه الکترونیکی به منظور تسهیل ثبت نام و دریافت وام راه اندازی و اخیرا آغاز به کار کرده است و توانسته تا حد زیادی از مراجعات حضوری مستمری بگیران به بانک‌ها بکاهد.

وی افزود: طی چند روز گذشته بیش از ۹۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران متقاضی، اقدام به ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه کرده اند و از این تعداد ۴۳ هزار نفر وام خود را دریافت کرده اند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در فرایند پرداخت وام، پیامکی از سوی بانک رفاه به منظور تایید هویت فرد وام گیرنده ارسال می‌شود که لازم است بازنشستگان ما حتما به این پیامک پاسخ داده و صحت دریافت وام را تایید کنند که در این مرحله هنوز ۲۰ هزار نفر به این پیامک پاسخ نداده اند. البته این حق و فرصت برای مستمری بگیران ما محفوظ می‌ماند، اما حتما نسبت به تایید پیامک اقدام کنند.

جهانی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به ۳۴۰ هزار نفر تسهیلات قرض الحسنه را دریافت کردند گفت: تا پایان امسال نیز ۴۰۰ هزار بازنشسته در شش مرحله تسهیلات بانکی را دریافت خواهند کرد. به طور متوسط هر ۴۰ روز، یک مرحله اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برای این امر در مجموع ۲۶۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است و مبلغ وام به هفت میلیون تومان افزایش یافته است. سن دریافت وام نیز از ۷۰ به ۷۷ سال افزایش یافته است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه پس از اتمام مراحل ثبت نام و ارائه مدارک به بانک، بانک عامل مکلف شده است از یکم تا سوم هر ماه مبلغ تسهیلات را به حساب بازنشستگان واریز کند گفت: بنابراین نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان جهت امر ثبت نام نیست. در نهایت اطلاعات مستمری بگیران دریافت و اقدامات لازم انجام می‌شود و کانون‌های بازنشستگی اطلاعات را در اختیار بانک عامل قرار می‌دهند تا عملیات واریز تسهیلات انجام شود./ایسنا

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حسن استیری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام این وام دادن که اصل و مشکل ما بازنشستگان نیست تازه باید پولی باشد تا اقساط را بدهیم آقایان اگر می خواهند کاری برای بازنشسته انجام دهند لایحه دائمی نمودن همسانسازی حقوق بازنشستگان با شاغلین را دنبال کنند.تا قبل انتخابات مجلس و دولت همه دنبال موضوع بودنند ولی بعد انتخابات دیگر مجلس موضوع را کنسل کرد و الان لایحه را اعلام وصول نمی کند.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها