شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

حراج ویژه خودرو ملی!

24 خرداد 1401
حراج ویژه خودرو ملی!

به گزارش بانک اول، طبق آخرین آمارها خودروسازان سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان ناشی از طرح‌های پیش‌فروش دارند و از سوی دیگر تعداد خودروهای ناقص در پارکینگ آنها به دلیل نبود قطعه به ۱۵۰ هزار خودرو افزایش یافته است. با این حال آنها دست از توزیع رانت در قالب فروش فوق‌العاده برنمی‌دارند.

امروز قرار است فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو از سر گرفته شود و یک مدل خودرو پژو پارس با ۱۴۵ میلیون تومان اختلاف نسبت به بازار فروش خواهد رفت. این رانت نصیب چه کسانی می‌شود؟

در حالی امروز ثبت نام برای خرید خودرو پژو پارس تو فایو (Tu5) با قیمت ۱۴۵ میلیون تومان آغاز می‌شود که همین خودرو در بازار دو برابر و معادل ۲۹۰ میلیون تومان قیمت دارد. در واقع  سود ۱۰۰ درصدی تنها در ۹۰ روز که قرار است ایران خودرو این خودرو را تحویل مشتری دهد. بعید است بازاری بتواند در این مدت کوتاه این طور بازدهی داشته باشد اما اگر رانت خودرو پیش‌فروش ایران‌خودرو نصیب کسی شود چندین برابر بازارهای سرمایه‌گذاری سود کرده است.

 

علاوه بر این، خودرو پژو پارس بنزینی نیز با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان در لیست فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو قرار دارد. این درحالیست که قیمت این خودرو در بازار ۲۵۵ میلیون تومان است. ۱۱۵ میلیون تومان سود معادل ۸۲ درصد نیز سود به شدت قابل توجهی است. البته این در صورتی است که خودروسازان بتوانند سر موعد خودروها را تحویل دهند تا با قرعه‌کشی این رانت نصیب مشتریان شود.

فراد برای ثبت نام نهایی در مراسم قرعه کشی که یکشنبه هفته آینده ۱۷ مردادماه با حضور نمایندگان نهاد‌های نظارتی برگزار می‌شود، مشخص خواهند شد.
متقاضیان می‌توانند در زمان مقرر با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
پیش از هر چیز باید بدانید که قدمت گارانتی خودرو در دنیا به بیش از یک قرن می‌رسد. در واقع اولین بار و در سال 1908 بود که شرکت فورد به‌دلیل آنچه «ادای احترام به حقوق مشتری و اثبات کیفیت خودروهای تولیدی خود» خوانده بود، خودرو فورد T را برای 9 ماه گارانتی کرد.
معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده بیان کرد: به دلیل نبودن گواهی و کم فروشی و رشد قیمت‌ها خارج از ضابطه این تصمیم توسط ستاد نوسازی و طبق تبصره سه آئین نامه سامانه صنعت خودرو به عوارض ریالی مبدل شد.
فعال‌سازی این بخشنامه بر روی وبسایت esale.ikco.ir پس از دریافت پیامک از ایران‌خودرو انجام خواهد شد. تکمیل مراحل ثبت نام تنها از طریق وبسایت ثبت نام ایران خودرو امکان‌پذیر است. لطفاً توجه داشته باشید که در صورت انجام مراحل از طریق وبسایت‌های دیگر، شرکت ایران خودرو هیچ‌گونه مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد. ثبت نام تنها از طریق وبسایت ایران خودرو و به صورت آنلاین انجام می‌شود و متقاضیان موظفند نمایندگی محل سکونت خود را برای ثبت سفارش انتخاب کنند.
پژو پارس برخلاف وعده سازمان ملی استاندارد از خط تولید ایرانخودرو کنار نرفت و احتمالا بدون استاندارد‌های ۸۵ گانه در سال جدید به متقاضیان سامانه تحویل داده می‌شود. این وسط حدود ۱۵۰ میلیون به خریدارانی که از زمستان پارسال چشم‌انتظار این محصول بودند، ضرر وارد شد. براساس آخرین بخشنامه اعلامی شرکت ایران خودرو، قیمت جدید خودرو پژو پارس با موتور XU۷P ویژه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ اطلاع رسانی شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها