جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

نوسان نرخ سود بین بانکی در کانال ۱۸ درصد

24 خرداد 1401
نوسان نرخ سود بین بانکی در کانال ۱۸ درصد

به گزارش بانک اول، جدول تغییرات نرخ سود بین‌بانکی نشان می‌دهد که نرخ سود در این بازار از ۱۷.۹۵ درصد در نیمه تیرماه امسال به ۱۸.۱۷ درصد در ۷ مردادماه افزایش یافته است.

البته این در حالی است که نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی تیرماه تا ۱۸.۶۱ درصد هم افزایش یافته بود و در ۲۴ تیرماه نیز این شاخص معادل ۱۸.۳۱ درصد ثبت شده بود.

نرخ سود بین‌بانکی از خردادماه به زیر ۱۹ درصد رسیده و در کانال ۱۸ درصدی در نوسان بود ولی در نهایت با ادامه مسیر نزولی این نرخ در ۱۷ تیرماه وارد کانال ۱۷ درصدی شد اما در نیمه دوم تیرماه نمودار نرخ سود دوباره صعودی شد و به کانال ۱۸ درصد بازگشت.

ایبنا

اخبار مرتبط
آمارهای مربوط به پرداخت سود سپرده‌های بانکی در اسفند ماه منتشر نشده،در این گزارش آمارهای ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در حال حاضر اغلب بانک‌ها حساب سپرده یک‌ساله دارند و تفاوت چندانی در جزئیات و آیتم‌های این سپرده‌ها نیست و امکان واریز وجه هم وجود ندارد. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، جدول سود سپرده‌های بلندمدت ما مدام به‌روزرسانی می‌شود.
طبق آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار، به انواع سپرده‌های کوتاه و بلندمدت از پنج درصد تا ۲۲.۵ درصد سود تعلق می‌گیرد. سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی، سپرده‌هایی هستند که به‌صورت ماه‌شمار بوده و واریز و برداشت از آن محدودیتی از نظر زمانی ندارند. نرخ سود سپرده کوتاه‌مدت سه ماهه هم ۱۲ درصد و سود سپرده‌های کوتاه‌مدت شش ماهه ۱۷ درصد است.
بانک مرکزی در واکنش به افزایش نرخ سود بین‌بانکی، کریدور این نرخ را که پیش از این از ۱۴ تا ۲۲ درصد بود به ۱۷ تا ۲۴ درصد افزایش داد، نرخ بهره بین‌بانکی بار دیگر به سقف کریدور جدید خود نزدیک می‌شود و باید دید که بانک مرکزی اجازه شکسته شدن این سقف را خواهد داد یا خیر.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها