چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

تاریخچه بانک رفاه کارگران

24 خرداد 1401
تاریخچه بانک رفاه کارگران

 بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران در اجرای  تبصره ماده 39 قانون بودجه سال 1338 کشور و ماده 38 سازمان بیمه های اجتماعی به منظور سرمایه گذاری و بهره برداری از وجوه بیمه کارگران با هدف کمک به تامین رفاه و ایجاد تسهیلات لازم برای رفع نیازمندیهای طبقه کارگر در تاریخ 1339/5/27 تشکیل و به ثبت رسید و عملیات خود را از ششم فروردین 1340 با افتتاح شعبه مرکزی در تهران و شعبه اصفهان آغاز کرد. سرمایه اولیه این بانک چهار صد میلیون ریال و از سوی سازمان تامین اجتماعی تامین شد. بانک رفاه یک بانک تجاری شناخته شده و با  پنجاه و هشت  سال تجربه در ارائه خدمات بانکی ، بهره مندی از 9693 نیروی انسانی و در اختیار داشتن 1028 شعبه فعال در سراسر کشور ، می کوشد از طریق ارائه مطلوب انواع خدمات بانکی ، رضایت عموم اقشار جامعه را تامین نماید.

این بانک با برخورداری از اعتماد مردم و توانمندی بالای سرمایه انسانی خود ، در اجرای سیاست های کلان اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه در بخش صادرات کالاهای غیر نفتی و تولیدات صنعتی و کشاورزی ، خدمات ارزشمندی را صادر کنندگان کشور ارائه می‌دهد. بانک رفاه از نظر بانک های معتبر بین المللی، یکی از خوشنام ترین بانک های تجاری محسوب می شود که با داشتن کارگزاران منتخب از بانک های تراز اول دنیا ، نیاز های مشتریان خود در عملیات بانکی بین المللی را مرتفع می سازد.

 ترکیب نیروی انسانی از لحاظ جنسیت درپایان تیر ماه سال 1400

جنسیت

تعداد کارکنان

زن

1950

مرد

8006

جمع

9956

 

ترکیب نیروی انسانی بانک از لحاظ تحصیلات در پایان تیر ماه سال 1400

تحصیلات

تعداد کارکنان

زیر دیپلم

59

دیپلم

1345

فوق دیپلم

945

 لیسانس

4964

فوق لیسانس

2610

دکترا

33

 
 تعداد واحدهای بانک در پایان تیر ماه سال 1400

تعداد واحدهای صف

ادارات امور شعب

 ادارات مرکزی

مدیریت امور

1026

33

44

16

 

بانک رفاه کارگران

بانک رفاه، با هدف ارائه کلیه خدمات بانکی به اقشار مختلف جامعه و ایجاد تسهیلات لازم برای طبقه کارگر، با سرمایه اولیه 400 میلیون ریال از محل منابع بیمه‌های اجتماعی و تحت پوشش این سازمان درسال 1339 تاسیس و به ثبت رسید.
پس از ماهها تلاش هیـــات مدیره بانک ، سرانجام در مهر ماه 1390 شـــورای پـــول و اعـــتبار اســـاسنامه جدید بـــانک را به تصویب رساند و در تاریخ 1391/3/20 با ثبت این سامانه در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری، بانک رفاه رسماً خصوصی شد و سرمایه بانک از 895 میلیارد ریال به 4000 میلیارد ریال به ثبت رسید. با این اتفاق وضعیت مالکیتی بانک مشخص شد و با افزایش سرمایه به چهار هزار میلیارد ریال و از محل تجدید دارایی ها به ده هزار میلیارد ریال، زمینه برای افزایش فعالیت ها و خدمات مطلوبتر به مشتریان از طریق 1300 شعبه و واحدهای خدماتی فراهم آمد.

از دستاورد‌های مهم بانک رفاه کارگران  در سال‌های اخیر می‌توان به کسب رتبه برترین دستگاه در زمینه تکریم مشتریان در گروه بانک و بیمه در سال‌های متوالی، استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد iso 9001 و اخذ گواهینامه مربوطه به عنوان اولین بانک خاورمیانه در سال 1378 و تداوم همه ساله آن تا کنون اشاره کرد.

بانک رفاه


موفقیت بانک رفاه در محیط رقابتی کنونی، در گرو برنامه‌ریزی مطلوب با رویکردی آینده‌نگر است بدین منظور استراتژی بانک رفاه در قالب" راه رفاه" تدوین شده است که این نقشه به عنوان سند راهبردی میان مدت بانک در گذار به خصوصی که با تمرکز بر برآورده‌سازی متوازن نیاز‌های کلیه ذینفعان بانک تدوین شده است، راهنمای بانک در این مسیر خواهد بود. بی تردید خصوصی شدن، بزرگ‌ترین تحول در تاریخ پرقدمت بانک رفاه، با تغییر ساختار مالکیتی و آغازی بر حرکت سریع‌تر در دستیابی به اهداف بالاتر می‌باشد.

مشتریان عمده بانک رفاه کارگران:

بانک رفاه کارگران به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی از مزیت بهره مندی از مشتریان حقوقی بزرگ و کلیدی همچون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، شستا، دانشگاه علوم پزشکی ایران، بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز ارائه کننده خدمات درمانی همچون بیمارستان میلاد، بیمارستان قلب شهید رجایی و بیمارستان شهید لبافی نژاد برخوردار است. به طور کلی بانک‌ها قادرند برای مشتریان کلیدی و شرکای استراتژیک خود از طریق فعالیت های بانکداری سرمایه گذاری راه حل های مالی ارزنده طراحی کند.

به دلیل فعالیت بانک رفاه کارگران در حوزه سلامت قسمت عمده مشتریان حقیقی بانک را پزشکان و پرستاران بیمارستان‌ها و همچنین بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تشکیل می‌دهند که به صورت مستمر حقوق و مزایای خود را از طریق این بانک دریافت می‌نمایند.

بانک رفاه کارگران
Refah-Bank-Logo.png
نام لاتین Refah K.bank
نوع شرکت سهامی عام
صنعت خدمات مالی
بنا نهاده ۱۳۳۹
دفتر مرکزی ایران ایران تهران (1026 شعبه)
محدودهٔ فعالیت ایران
مدیر عامل اجرایی اسماعیل لله گانی
محصولات بانکداری خرد
بانکداری شرکتی
بانکداری اختصاصی
بانکداری سرمایه‌گذاری
مدیریت سرمایه‌گذاری
خدمات صرافی
انواع وام و وام‌های مسکن
سهام اختصاصی و اوراق بهادار
کارت‌های اعتباری
درآمد ▲ ۴۱,۸۱۲,۵۸۳ میلیون ریال (۱۳۹۸)
سود خالص ▲ ۲,۸۷۸,۵۶۹ میلیون ریال (۱۳۹۸)
مجموع دارایی ▲ ۱,۶۱۳,۸۵۵,۱۶۳ میلیون ریال (۱۳۹۹)
تعداد کارکنان 9،956 نفر
وبگاه

www.refah-bank.ir

 

اخبار مرتبط
بانک رفاه کارگران اعلام کرد: این اوراق با نرخ سود علی‌الحساب ۲۵ درصد، چهار ساله (۴۸ ماه)، به‌صورت با نام، الکترونیکی، معاف از مالیات و با امکان بازخرید پیش از سررسید منتشر می‌شود. از جمله مزایای خرید این اوراق می‌توان به دریافت بالاترین نرخ سود اوراق منتشره فعلی شبکه بانکی، تضمین دریافت اصل و سود در مواعد مقرر، امکان پرداخت سود قطعی پس از اتمام طرح علاوه بر سود علی‌الحساب و… اشاره کرد.
بر اساس این گزارش، کانون‌ها و تعاونی‌های مصرف بازنشستگان، تعاونی‌های اعتباری، سازمان‌های خدماتی، موسسات غیرانتفاعی و تمامی حقوق‌بگیران بانک رفاه کارگران که حائز شرایط استفاده از سامانه بتا هستند، جامعه هدف این طرح را تشکیل می‌دهند.
بانک اول - در راستای توسعه خدمات دیجیتال و تسهیل در ارائه خدمات مرتبط با قانون جدید صدور چک، بخش دیگری از سرویس‌های سامانه صیاد (پیچک) درون بانکی در محیط عملیاتی بانک رفاه کارگران در سامانه همراه پیاده‌سازی شد.
بانک اول - عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با انتقاد شدید از واگذاری سهام بانک رفاه کارگران در بورس اعلام کرد: ۹۸ درصد سهام بانک رفاه متعلق به کارفرمایان و کارگران است و بدون رضایت آنها چنین کاری امکانپذیر نیست.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها