جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

انتشار اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری عام یکساله با سود علی الحساب ۱۸ درصد توسط بانک مسکن از تاریخ شنبه ۱۴۰۰/۰۶/۰۶

24 خرداد 1401
انتشار اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری عام یکساله با سود علی الحساب ۱۸ درصد توسط بانک مسکن از تاریخ شنبه ۱۴۰۰/۰۶/۰۶

  به گزارش بانک اول به نقل از  پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن در راستای سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی، انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری عام یک‌ساله با نرخ سود علی‌الحساب ۱۸% سالانه و نرخ سود بازخرید ۱۰% سالانه به تاریخ انتشار 06/06/1400 را در دستور کار بانک قرار داد.

شایان ذکر است اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری عام یکساله با نام بوده و به صورت الکترونیکی در واحدهای یک میلیون ریالی منتشر می شود. این اوراق دارای سررسید یکساله بوده، سود آن در مقاطع ماهانه پرداخت و معاف از مالیات خواهد بود. ضمن اینکه در صورت بازخرید قبل از سررسید، به صورت روز شمارنرخ سود سالانه ۱۰ درصد به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط
ویژگی بارز این گواهی سپرده خاص آن است که معاف از مالیات بوده و هیچ محدودیت خرید هم برای اشخاص حقیقی و حقوقی ندارد. همچنین امکان بازخرید قبل از سررسید در شعب بانک‌ها با نرخ شکست اعلامی، امکان‌پذیر است. بکارگیری این ابزار سیاست پولی که با هدف گسترش مشارکت مردمی در تامین مالی طرح‌های تولیدی کشور صورت گرفته است بگونه ای است که دارندگان این گواهی همچنین می‌توانند از آن به عنوان وثیقه جهت دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند.
بانک مرکزی برای مقابله با بالا رفتن نوسانات ارز و طلا، مجوز دادن سود ۳۰ درصدی اوراق گواهی سپرده خاص را به بانک‌ها اعلام کرده است. طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، بانک‌ها از ۱۱بهمن به مدت یک هفته می‌توانند اوراق گواهی سپرده خاص با سود ۳۰درصد عرضه کنند. بالاترین سودی که تا امروز بانک‌ها به سپرده‌های بانکی داده‌اند.
در حال حاضر اغلب بانک‌ها حساب سپرده یک‌ساله دارند و تفاوت چندانی در جزئیات و آیتم‌های این سپرده‌ها نیست و امکان واریز وجه هم وجود ندارد. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، جدول سود سپرده‌های بلندمدت ما مدام به‌روزرسانی می‌شود.
بانک اول - بسیاری از افراد اولین حساب بانکی، اولین دفترچه بانکی و اولین کارت بانکی خود را به یاد دارند و به احتمال زیاد بعد از رسیدن به سن قانونی نیز هنوز از آنها استفاده می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها