جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

ثبت چک صیادی در سامانه صیاد

24 خرداد 1401
ثبت چک صیادی در سامانه صیاد

راهنمای کامل ثبت چک صیادی در سامانه صیاد بانک مرکزی

به گزارش بانک اول ثبت چک در سامانه صیاد، در حال حاضر تنها از طریق اپلیکیشن های معتبر پرداخت موبایل و یا سایت بانک ( اینترنت بانک و همراه بانک ) امکان پذیر بوده که نحوه ثبت چک در سامانه صیاد تمامی این اپلیکیشن ها از یک روند مشابه پیروی می کند. برعکس، استعلام چک در صورت ثبت اطلاعات آن، از طریق سامانه صیاد بانک مرکزی قابل انجام می باشد.

با توجه به اینکه نحوه کار با این اپلیکیشن ها و ثبت چک در سامانه صیاد از طریق آن ها تقریبا مانند یکدیگر بوده، در این قسمت  به آموزش نحوه ثبت چک در سامانه صیاد یکی از این اپلیکیشن ها یعنی برنامه آپ می پردازیم:

 راهنمای ثبت چک صیاد تمامی بانک ها:

۱پس از اجرا ی برنامه آپ، گزینه چک صیادی را انتخاب نمایید.

 

نحوه ثبت چک در سامانه صیاد

 

۲در صفحه جدید، توضیحاتی در مورد سامانه صیاد و مقررات مربوط به آن به شما نشان داده می شود. پس از مطالعه این توضیحات بر روی دکمه بعدی کلیک نمایید.

 

نحوه ثبت چک در سامانه صیاد بانک مرکزی

 

۳اکنون همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می فرمایید، وارد سامانه صیاد برنامه آپ شده اید. به منظور ثبت چک در سامانه صیاد، گزینه ثبت چک صیادی را انتخاب نمایید.

 

چگونه چک را در سامانه صیاد ثبت کنیم

 

۴در این مرحله، در کادر اول، نام بانک صادرکننده چک را وارد کرده و در کادر دوم، شماره 16 رقمی صیادی را و سپس بر روی دکمه مرحله بعد، کلیک نمایید.

 

طریقه چگونگی ثبت چک در سامانه صیاد

 

۵این مرحله، مرحله احراز هویت می باشد. بدین منظور، پس از وارد اطلاعات کارت بانکی خود در فیلدهای مشخص شده، دکمه استعلام را کلیک نمایید.

 

ثبت نام چک در سامانه صیاد

 

۶چنانچه تمامی مراحل ثبت چک در سامانه صیاد را مطابق دستورالعمل توضیح داده شده، انجام داده باشید، پیغام ثبت موفقیت آمیز چک در سامانه صیاد، مطابق تصویر زیر به شما نشان داده خواهد شد.

 

آموزش روش ثبت چک در سامانه صیاد

 

 

ثبت چک صیادی بانک ملی در سامانه صیاد

جهت مشاهده راهنمای کامل ثبت چک صیادی بانک ملی اشخاص حقیقی و حقوقی  روی لینک زیر کلیک کنید:

ثبت چک صیادی بانک ملی

 

ثبت چک صیادی بانک ملی کلیک کنید

 

ثبت چک صیادی بانک ملت:

جهت ثبت چک صیادی بانک ملت از دو روش اینترنت بانک و همراه بانک می توانید استفاده کنید:

ثبت چک صیادی از طریق اینترنت بانک:

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای حساب در بانک ملت می باشند٬ می توانند پس از دریافت رمز ورود به سامانه بانکداری الکترونیک بانک ملت به نشانی ebanking.bankmellat.ir  در بخش خدماتی که مرتبط با چک می باشد گزینه ثبت چک را انتخاب نمایند.

افراد می بایست پس از انتخاب گزینه ثبت چک اطلاعات لازم را جهت ثبت چک ثبت نموده وتایید نمایند.

راهنمای ثبت چک صیادی بانک ملت از طریق همراه بانک:

کاربران برای ثبت چک صیادی از طریق نرم افزار همراه بانک بانک ملت پس از دانلود و نصب برنامه همراه بانک ٬ بانک ملت وارد صفحه زیر می شوند که می بایست نام کاربری و رمز ورود خود را وارد نموده و دکمه قرمز رنگ ورود را انتخاب نمایند.

 

دانلود نرم افزار IOS ثبت چک صیاد بانک ملت

 

پس از ورود به برنامه ثبت چک صیاد بانک ملت می بایست گزینه ثبت صدور چک را انتخاب نمایند.

 

دانلود نرم افزار IOS ثبت چک صیاد بانک ملت

 

در این قسمت می بایست اطلاعات خواست شده را ثبت و سپس دکمه قرمز رنگ ادامه را انتخاب نموده و مراحل ثبت چک را تکمیل نمایند.

 

دانلود نرم افزار IOS ثبت چک صیاد بانک ملت

 

 

اخبار مرتبط
پیرو بخشنامه شماره ۶۲۰۷۸‌/۰۲ مورخ ۲۱‌/۳‌/۱۴۰۲ موضوع نحوه تأمین کسری مبلغ چک توسط صادرکننده چک برگشتی؛ بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و مکاتبات واصله، در حال حاضر در اجرای تکالیف قانونی ناظر بر انسداد وجوه حساب‌های بانکی متعلق به صادرکننده چک برگشتی و نحوه رفع انسداد از وجوه مسدود شده در اجرای دستورات / آراء‌/ اجراییه‌های واصله از مراجع ذیصلاح قضایی و ثبتی، رویه واحدی در شبکه بانکی کشور وجود ندارد.
پیرو بخشنامه شماره ۶۲۰۷۸‏/۰۲ مورخ ۲۱‏/۳‏/۱۴۰۲ موضوع نحوه تأمین کسری مبلغ چک توسط صادرکننده چک برگشتی؛ بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و مکاتبات واصله، در حال حاضر در اجرای تکالیف قانونی ناظر بر انسداد وجوه حساب‌های بانکی متعلق به صادرکننده چک برگشتی و نحوه رفع انسداد از وجوه مسدود شده در اجرای دستورات ‏/ آراء‏/ اجراییه‌های واصله از مراجع ذیصلاح قضایی و ثبتی، رویه واحدی در شبکه بانکی کشور وجود ندارد.
یکی از مهم‌ترین خدمات بانک‌ها، ارائه چک به متشریان متقاضی است و از گذشته تا امروز شاهد انواع مختلف آن مانند چک صیادی و تضمین شده هستیم و امروز با ارائه چک‌های الکترونیک می‌توان از همه چک‌ها به صورت دیجیتال بهره‌مند شد. چک یکی از خدماتی است که بانک برای ارائه ضمانت و تضمین در معاملات، به مشتریان خود ارائه می دهد که بسته به نوع و کاربرد معاملات انواع مختلفی دارد. چک‌های بانکی عادی، تضمینی، رمزدار، تایید شده، موردی، صیادی و الکترونیک، انواع مهم چک بانکی هستند.
در این بین افرادی هستند که با دانستن قوانین و همچنین اطلاع از سخت‌گیری‌های مجازات برای چک بلامحل، این افراد برای اینکه موقعیت خود را از دست ندهند و درگیر دادگاه و مجازات نشوند، اقدام به صدور چک با تاریخ خاص می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها