جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

وام مسکن جوانان 1 میلیارد تومان شد + شرایط دریافت

24 خرداد 1401
وام مسکن جوانان 1 میلیارد تومان شد + شرایط دریافت

بنا بر مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات مسکن جوانان از 400 میلیون تومان به 1 میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش بانک اول مدیرعامل بانک مسکن صبح امروز در نشست خبری اعلام کرد: با توجه به شرایط تورمی و افزایش قیمت مسکن در سال گذشته بانک مسکن پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن جوانان را به بانک مرکزی داد. به این ترتیب این تسهیلات در تهران سال گذشته به 400 میلیون تومان افزایش یافت.

محمود شایان  در ادامه گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها، مجدد پیشنهاد افزایش سقف وام به یک میلیارد تومان برای مسکن پس‌انداز جوانان دادیم که مورد موافقت شورای پول و اعتبار قرار گرفت.

مدیرعامل بانک مسکن ضمن تاکید بر این که از امروز متقاضیان می‌توانند در شعب بانک مسکن برای وام جدید افتتاح حساب کنند، گفت: سقف وام در پایتخت معادل 1 میلیارد تومان،‌ شهرهای بزرگ 850 و سایر شهرها 700 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وام مسکن جوانان

 دوره انتظار 15 ساله برای وام یک میلیاردی

شایان در تشریح جزئیات این تسهیلات گفت: متقاضیان می‌توانند پس از 5 سال واریز ماهانه مبلغ 200 هزار تومان با اعمال ضرایب وام حساب مسکن جوانان را دریافت کنند که در تهران این مبلغ 400 میلیون تومان است.

وی با اشاره به این مسئله که در یک دوره 15 ساله متقاضی می‌تواند از یک میلیارد وام خرید مسکن استفاده کند، تاکید کرد: این رقم برای کلانشهر تهران است. سقف وام در سال پنجم  برای شهر تهران 400 میلیون تومان است که در مقایسه با رقم قبلی این وام 19 درصد افزایش یافته است.

شایان ادامه داد: در شهرهای بزرگ سقف وام مذکور در سال پنجم و سال پانزدهم به ترتیب 350 میلیون و 850 میلیون تومان است. در سایر شهرها نیز این رقم برای سال پنجم و سال پانزدهم به ترتیب 300 و 700 میلیون تومان است.

بانک مسکن تسهیلات مختلفی برای خرید، ساخت و یا تعمیرات خانه به متقاضیان ارائه می‌دهد. به طور کلی تسهیلات بانک مسکن از 2 طریق وام از محل صندوق پس‌انداز و وام از محل اوراق بهادار به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وام مسکن جوانان به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

یکی از تسهیلاتی که بانک مسکن در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد، وام مسکن جوانان است. تسهیلاتی که از محل صندوق پس‌انداز حساب مسکن جوانان به متقاضی پرداخت می‌شود.

به گزارش بانک اول ،  بانک مسکن حساب پس‌اندازی با عنوان حساب پس‌انداز مسکن جوانان تعریف کرده است. این حساب یکی از انواع حساب‌های سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت است که صاحب حساب با رعایت برنامه سپرده گذاری که توسط بانک تعیین شده است، می‌تواند در بلند مدت از تسهیلات ویژه این حساب استفاده کند.

این حساب می‌تواند یک پشتوانه مالی برای فرزندان به خصوص جوانان و نوجوانان در آینده باشد، چون می‌توان با سپرده گذاری تدریجی در این حساب از امتیاز تسهیلات ارزان قیمت برای خرید خانه استفاده شود.

 تسهیلات مسکن جوانان از طریق سپرده گذاری در حساب مسکن جوانان بانک مسکن قابل دریافت است. در نتیجه ابتدا باید در یکی از شعب بانک مسکن حساب پس‌انداز مسکن جوانان افتتاح کنید. برای افتتاح این حساب فرد باید به ۱۸ سال تمام رسیده باشد و یا دارای حکم رشد از دادگاه باشد. ولی، قیم و مادر نیز می‌تواند این حساب را برای فرزند زیر ۱۸ سال باز کند.

مبالغ واریزی در حساب مسکن جوانان بانک مسکن به صورت ماهیانه، سالیانه و یکجا باشد. به استناد اظهارات مدیرعامل بانک مسکن، حداقل مبلغ واریزی ماهانه به حساب پس‌انداز مسکن جوانان برای دریافت این تسهیلات ماهانه 200 هزار تومان است.

متقاضیان حساب مسکن جوانان باید بین 5 تا 15 سال ماهانه 200 هزار تومان به بانک واریز کنند

بر همین اساس مدت زمان سپرده‌گذاری بین 5 تا 15 سال است و در شرایطی که متقاضی 15 سال اقدام به پرداخت ماهانه 200 هزار تومان به بانک کند می‌تواند از سقف میزان این تسهیلات استفاده کند.

تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان، براساس تقسیم‌بندی جغرافیایی شامل: تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها به دارنده حساب ارائه می‌شود.

در همین راستا، محمود شایان، مدیر عامل بانک مسکن در بیان  سقف این تسهیلات گفته بود:« سقف وام در پایتخت معادل 1 میلیارد تومان،‌ شهرهای بزرگ 850 و سایر شهرها 700 میلیون تومان پرداخت می‌شود.»

در شرایطی که متقاضی تسهیلات بخواهد در حداقل زمان سپرده‌گذاری خود یعنی 5 سال از تسهیلات مسکن جوانان استفاده کند در پایتخت می‌تواند تا سقف 400 میلیون تومان تسهیلات بگیرد.

لازم به ذکر است، استفاده سقف تسهیلات 1 میلیارد تومانی مسکن جوانان برای متقاضیانی است که از تاریخ 17 شهریور ماه سال 1400 به بعد اقدام به ثبت نام کنند.

سود و دوره بازپرداخت تسهیلات مسکن جوانان چقدر است؟

 سود تسهیلات مسکن جوانان مطابق سود مصوب شورای پول و اعتبار در سال دریافت تسهیلات است.  در شرایطی که متقاضی در سال 1400 به شرایط دریافت وام رسیده باشد، باید سود 9 درصدی را برای تسهیلات مسکن جوانان پرداخت کند.

 دوره بازپرداخت تسهیلات مسکن جوانان پس از دریافت 20 ساله در نظر گرفته شده است.

وام 1 میلیارد تومانی مسکن جوانان

اقساط تسهیلات 1 میلیاردی مسکن چقدر است؟

 چنانچه متقاضی همین امروز نسبت به افتتاح حساب مسکن جوانان اقدام کرده و ماهانه 200 هزار تومان تا سال 1415 واریز کند، پس از دریافت تسهیلات 1 میلیارد تومانی 20 ساله با نرخ 9 درصد، باید ماهانه 8 میلیون و 973 هزار تومان قسط به منظور بازپرداخت به حساب بانک مسکن واریز کند.

مجموع اقساط پرداختی در پایان 20 سال معادل 2 میلیارد و 159 میلیون 342 هزار تومان خواهد بود که در مجموع 53 درصد از بازپرداخت، در قالب سود دریافت خواهد شد.

نکته : تسهیلات مسکن جوانان در قالب تسهیلات ساخت مسکن، تسهیلات تعمیر مسکن و تسهیلات خرید پرداخت شده و سقف این وام به واحد‌هایی تعلق می‌گیرد که پروانه ساختمانی آنها بیش از ۲۵ سال نباشد.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
Negar
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

پونزده سال دیگه یک میلیارد به چه دردمون می‌خوره؟ ا

مراد برقی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

شوخیشون گرفته

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها