پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

هشدار مهم بانکهای مرکزی جهان نسبت به آینده بیت کوین

24 خرداد 1401
هشدار مهم بانکهای مرکزی جهان نسبت به آینده بیت کوین

به گزارش بانک اول به نقل از راشا تودی، در حالی که طی روزها و هفته‌های گذشته شاهد بالا و پایین رفتن متعدد قیمت بیت کوین به عنوان برترین ارز مجازی جهان بوده‌ایم، برخی مقامات بانک‌های مرکزی کشورهای جهان در حال ایجاد شک و تردید و هشدار نسبت به آینده این دارایی‌های دیجیتال کرده‌اند.

استفان اینگوس، رئیس کل بانک مرکزی سوئد، طی یک کنفرانس بانکی که در استکهلم برگزار شد می‌گوید ممکن است ارزش بیت کوین به شدت سقوط کند.

 

وی ارزهای دیجیتال را با جمع‌آوری تمبر مقایسه کرد و نسبت به ارزش آنها و امکان‌سنجی سرمایه‌گذاری در این دارایی‌ها برای بلندمدت ابراز تردید کرد.

وی گفت: معمولا پول‌های خصوصی دیر یا زود سقوط می‌کنند. اگرچه مطمئنا شما می‌توانید با مبادلات بیت کوین پولدار شوید اما تقریبا مانند خرید و فروش تمبر است.

رئیس کل بانک مرکزی سوئد تأکید کرد: با افزایش محبوبیت ارزهای مجازی این دارایی‌های دیجیتال بیش از پیش زیر ذره‌بین سازمان‌های پولی و بانک‌های مرکزی قرار خواهد گرفت.

در عین حال آلخاندرو دیازدلئون، رئیس کل بانک مرکزی مکزیک روز پنجشنبه گفته بود که به نظر وی بیت کوین بیش از آنکه یک ابزار معامله باشد، وسیله‌ای است برای معامله کالا به کالا.

وی می‌گوید: ارزهای مجازی بستر مناسبی برای حفظ ارزش دارایی‌ها نیستند و دلیل این مسأله نوسان شدید قیمت آنها است.

وی در مصاحبه با رویترز گفت: هر کسی که در قبال ارائه کالا و یا خدمتی بیت کوین دریافت می‌کند، ما معتقدیم که معامله کالا به کالا کرده است؛ چراکه آن شخص یک کالا را در ازای دادن یک کالای دیگر دریافت کرده است.

دلئون می‌گوید: مردم دوست ندارند که قدرت خریدشان و حقوقی که دریافت می‌کنند هر روز 10 درصد بالا و پایین شود. شما چنین نوسانی را برای قدرت خرید خود دوست ندارید. بر همین اساس بیت کوین بستر خوبی برای حفظ ارزش دارایی نیست.

وی گفت: مکزیک قصد ندارد که ارزهای مجازی را به عنوان ابزار معامله به رسمیت بشناسد.

 

تام میوتون، یکی از مقامات بانک مرکزی انگلیس، نیز معتقد است تکنولوژی ارزهای مجازی ارائه شده توسط بانک‌های مرکزی کشورهای جهان ده‌ها هزار برابر بهره‌وری بیشتری را نسبت به بیت‌کوین در تراکنش‌های معمول دارد.

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها