پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته / روند نزولی بازار متاثر از سه سیگنال کاهشی

24 خرداد 1401
 پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته / روند نزولی بازار متاثر از سه سیگنال کاهشی

به گزارش بانک اول نادر بذرافشان درباره وضعیت امروز بازار طلای تهران توضیح داد: در آخرین روز معاملات بازار‌های جهانی، ارزش اونس طلا با کاهش حدود ۱۰دلاری به ۱۷۸۷دلار رسید و خبر ورود مدیر آژانس بین‌المللی به تهران هم روند بازار ارز را نزولی کرده که این دو سیگنال کاهشی در کنار نبود تقاضا منجر به افت قیمت طلا و سکه شده است.

وی با اشاره به میزان تغییرات قیمت‌ها نسبت روز گذشته بیان کرد: در نتیجه سه عامل کاهشی در بازار امروز قیمت هر قطعه سکه تمام طرح جدید حدود ۹۰هزار تومان، سکه‌های طرح قدیم و نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۵۰هزار، سکه یک گرمی ۳۰هزار، هر مثقال طلای ۱۷عیار تقریبا ۳۵هزار و طلای ۱۸عیار هم گرمی ۹هزار تومان ارزان شده است.

 

بذرافشان اضافه کرد: از آنجا که هم روند اونس جهانی نزولی بوده و هم تقاضایی وجود ندارد، قیمت‌ طلا و سکه باید بیش از این رقم‌ها کاهش پیدا می‌کرد، اما به دلیل نوسان زیاد دلار شاهد حرکت کند بازار طلا در مسیر نزولی هستیم.

کاهش ۱۰۰هزار تومانی حباب سکه در نتیجه نبود تقاضا

این فعال بازار طلا در ادامه به کاهش شدید حجم معاملات هم اشاره کرد و گفت: به دلیل ایام محرم و صفر تقاضا برای خرید طلا و سکه به شدت کاهش یافته و بازار در شرایط رکود به سر می‌برد که همین عامل باعث شده حباب سکه با افت ۱۰۰هزار تومانی در مقایسه با دیروز، به ۵۰۰هزار تومان در بازار امروز برسد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با پیش‌بینی روند قیمت‌ها تا پایان هفته اظهار کرد: طی یکماه گذشته سکه امامی در محدوده قیمتی ۱۱میلیون و ۵۰۰ تا ۱۲میلیون و ۵۰۰هزار و طلا بین یک میلیون و ۱۳۰هزار تا یک میلیون و ۱۷۰هزار تومان به ثبات رسیده است؛ حالا چنانچه شاهد تغییراتی در ارزش اونس جهانی و دلار باشیم، نوسان قیمت طلا و سکه هم متناسب با این دو عامل افزایشی یا کاهشی خواهد بود.

به گفته بذرافشان، باتوجه به نبود تقاضا و پایین آمدن سطح اونس جهانی نسبت هفته پیش، درصورت تداوم روند نزولی بازار ارز تحت تاثیر اخبار سیاسی منتشر شده، احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه تا پایان هفته وجود دارد.

قیمت‌ طلا و سکه ۲۱شهریور ماه ۱۴۰۰

این فعال بازار طلا در پایان به تشریح قیمت‌های امروز پرداخت و گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۶۳هزار و بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار به پنج میلیون و ۴۰هزار تومان رسیده است.

 

 

بذرافشان اضافه کرد: قیمت سکه امامی در بازار امروز ۱۱میلیون و ۹۷۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۱میلیون و ۵۵۰هزار تومان است؛ همچنین نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۷۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان معامله می‌شود./سایت طلا

اخبار مرتبط
نوزدهمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
، بازار امروز شاهد ریزش عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است.
مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت سکه امامی اما پایین آمد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها