جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

خرید تتر بهتر است یا دلار؟

24 خرداد 1401
خرید تتر بهتر است یا دلار؟

به گزارش بانک اول هر از چند گاه، مخصوصا به خاطر تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علیه ایران، شاهد رشد قیمت قدرتمندترین ارز دنیا در کشورمان هستیم، اتفاقی که متاسفانه روی قیمت همه چیز، حتی کالاهای تماما داخلی، تاثیر می‌گذارد! حال در این شرایط عده‌ای برای فرار از شر تورم به دلار پناه می‌آورند. قصد عمده مردم کسب سود نیست، بلکه می‌خواهند ارزش دارایی خود را حفظ کنند. اما نگهداری اسکناس‌ آن هم با حجم بالا در منزل خطرات زیادی دارد. یک راه جایگزین و بسیار امن خرید تتر است.

 

این روزها عده‌ای برای در امان ماندن از تورم و مخصوصا کسب سودهای نجومی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو آورده‌اند. البته، این روی خوش قضیه است. همه، از افرادی که به وسیله سرمایه گذاری در این نوع دارایی‌ها به پول‌های هنگفت رسیده‌اند صحبت می‌کنند، اما اشاره‌ای به عده زیاد متضرر ندارند؛ افراد زیادی در بازار ارزهای دیجیتال دار و ندار خود را باخته‌اند. به همین دلیل باید بااحتیاط به آن وارد شد و اقدام به سرمایه گذاری کرد. علت، نوسانات سنگین آن‌ها طی بازه‌های زمانی کوتاه است. بعید نیست یک کوین دیجیتال طی چند دقیقه، بالای 30 درصد سقوط (یا رشد) کند.

تتر مصون از نوسان قیمتی است

تتر نیز یک ارز دیجیتال است، اما تفاوتی مهم با بیت کوین، اتریوم و کاردانو دارد؛ قیمت آن همیشه ثابت و برابر 1 دلار آمریکا است. مهم نیست ارزش هر واحد بیت کوین به عنوان برترین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال بازار چقدر کاهش یا افزایش پیدا کند. در هر صورت تتر مصون از نوسان است و هر واحد آن همیشه و در همه جا ارزش ثابتی دارد.

 

Tether با نماد USDT یک استیبل کوین نام دارد. این دسته ارزهای دیجیتال پایدار و بدون نوسان قیمت هستند. این ارز سال 2012، سه سال بعد از راه‌اندازی شبکه بیت کوین، خلق شد، پس جزو یکی از قدیمی‌ترین‌ها است و این موضوع به اعتبارش اضافه می‌کند.

شرکت توسعه‌دهنده و مسئول آن Tether Limited نام دارد. این شرکت به ازای هر یک واحد USDT که در شبکه بلاک چین عرضه می‌شود، یک دلار آمریکا در یک حساب بانکی ذخیره می‌کند. به این ترتیب تتر دارای پشتوانه است و قیمتش همیشه ثابت می‌ماند. تتر لیمیتد برای جلب اعتماد کاربران، به صورت دوره‌‌ای اقدام به انتشار اطلاعات حساب‌های بانکی خود (حساب‌های بانکی که در آن‌ها به ازای هر واحد USDT، یک دلار ذخیره می‌شود) می‌کند.

تتر پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا است

با شنیدن نام ارز دیجیتال احتمالا نام بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و چند مورد دیگر در ذهنتان تداعی می‌شود. البته این موارد محبوب‌ترین‌ها هستند، اما جالب است بدانید خرید و فروش تتر حجم بسیار بالاتری در مقایسه با آن‌ها دارد. آمار نشان می‌دهد USDT پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا است. برای پی بردن به این موضوع، وضعیت بازار در روز 22 شهریور 1400 را در نظر بگیرید.

1

 

 

بر اساس تصویر بالا، طی 24 ساعت اخیر میزان معاملات خرید و فروش تتر 81 میلیارد دلار بوده است. این مقدار برای بیت کوین، اتریوم و کاردانو به ترتیب 31، 17 و 8 میلیارد دلار است. همانطور که می‌بینید USDT با اختلاف زیاد بالاتر از رقبا قرار دارد.

علت، همان ثبات قیمتی است که از آن صحبت کردیم. به خاطر نوسانات بالای ارزهای دیجیتال، افراد زیادی مایل به سرمایه گذاری در آن‌ها نیستند، هر چند در مقایسه با ارزهای فیات (سنتی) مزایای زیادی دارند. اما با خرید تتر ضمن بهره بردن از این مزایا، از نوسان دور خواهید ماند. به همین دلیل تعداد کاربران USDT بسیار بیشتر از سایر ارزهای دیجیتال است.

مزایای خرید و نگهداری تتر به جای دلار 

اگر استراتژی ضد تورمی شما نیز خرید دلار است، به دلایل زیر می‌توانید آن را با خرید تتر جایگزین کنید. در ادامه نگاهی به مزیت‌های پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا خواهیم داشت.

امنیت بالا 

نگه داشتن حجم بالایی اسکناس در منزل، حتی داخل گاوصندوق، بسیار خطرناک است. هر از گاه اخباری درباره ورود سارقان به منزل افراد و سرقت مقادیری دلار و طلا شنیده می‌شود. این دسته اتفاقات علاوه بر مال، جان شما را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد.

اما ارز دیجیتالی نظیر تتر وجود فیزیکی ندارد، پس به شکل عادی قابل سرقت نیست. برای خرید و نگهداری آن فقط به یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید. این کیف پول می‌تواند یک اپلیکیشن موبایل، اپلیکیشن کامپیوتر یا یک قطعه سخت افزاری باشد. به افرادی که حجم بالایی سرمایه در قالب ارز دیجیتال مثل تتر نگهداری می‌کنند، خرید کیف پول سخت افزاری پیشنهاد می‌شود.

یک والت فیزیکی یا سخت افزاری گجتی شبیه فلش مموری (یا در برخی مدل‌ها شبیه پاوربانک) است و امنیت بسیار بالاتری در مقایسه با نرم افزارهای موبایل و کامپیوتر دارد. مخفی کردن آن در مقایسه با دسته‌های اسکناس بسیار راحت‌تر است. حتی اگر این دستگاه به سرقت برود، سارق قادر به استفاده از دارایی دیجیتالی شما و نقد کردن آن نخواهد بود. از طرفی شما می‌توانید به لطف بکاپی که در زمان ساخت کیف پول به شما ارائه شده است، به راحتی ارز دیجیتال تتر خود را بازگردانی کنید.

استفاده به عنوان یک ارز عادی 

این روزها بخش قابل توجهی از حواله‌های بین‌المللی با استفاده از تتر انجام می‌شود، در حالی که ممکن است متصدیان این امور اعتقادی به سایر ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین نداشته باشند. فرستنده و گیرنده دوست ندارند قیمت یک دارایی در زمان ارسال و دریافت متفاوت باشد، چرا که سبب بروز اختلاف خواهد شد. اما برای تتر این مشکل وجود ندارد.

تصور کنید می‌خواهید برای فردی ساکن یک کشور دیگر مبلغی پول ارسال کنید. انجام این کار از طریق سیستم بانکی و حواله‌ای سنتی چند روز زمان خواهد برد، اما به خاطر بدون مرز بدون تراکنش‌های ارزهای دیجیتال، بعد از خرید تتر انتقال آن طی چند ثانیه انجام می‌شود. درست به همین دلیل USDT تبدیل به پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا شده است./اقتصادانلاین

اخبار مرتبط
آنطور که بازوی رسانه‌ای بانک مرکزی تحلیل کرده است این احتمال وجود دارد که با تداوم روند نزولی قیمت هر دلار آمریکا حتی تا پایان سال به ۴۷هزار تومان هم برسد.
قیمت جهانی طلا امروز با عقب نشینی دلار آمریکا افزایش یافت و کاهش قیمت روز گذشته را جبران کرده است. به نظر می‌رسد احتمال ادامه سیاست‌های سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را در کوتاه‌مدت تحت فشار قرار خواهد داد. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا هستند که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود و سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا ارائه دهد.
بانک اول - امروز در بازار قیمت سکه امامی نسبت به روز گذشته ۷۵ هزار تومان پایین آمد و به ۱۳,۳۷۵,۰۰۰ (سیزده میلیون و سیصد و هفتاد و پنج هزار) تومان رسید. قیمت طلا و دلار هم کاهش یافت.
بانک اول - امروز قیمت سکه امامی در بازار بالا رفت و با رشد ۱۴۵ هزار تومانی که تجربه کرد، ۱۳,۵۰۵,۰۰۰ (سیزده میلیون و پانصد و پنج هزار) تومان نرخ گذاری شد. قیمت دلار اما پایین آمد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها