شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

واکسیناسیون زیر ۱۸ سال با واکسن‌های خاص از هفته آینده آغاز می‌شود

24 خرداد 1401
واکسیناسیون زیر ۱۸ سال با واکسن‌های خاص از هفته آینده آغاز می‌شود

به گزارش بانک اول بهرام عین‌اللهی گفت: از هفته آینده ۱۷ ساله‌هایی که می‌خواهند کنکور دهند با واکسن‌های خاصی که آوردیم یعنی واکسن‌های زیر ۱۸ سال، واکسینه می‌شوند؛ یعنی جوانانی که سال آخر دوره تحصیلی دبیرستان را طی می‌کنند.

وی گفت: به این ترتیب همه واکسینه می‌شوند تا برای برگزاری کنکور مشکلی نداشته باشیم.

عین‌اللهی گفت: قدم اصلی برای کنترل این بیماری واکسیناسیون است و انشالله امیدواریم تا دهه فجر این بیماری را در کشور کنترل کنیم.

وزیر بهداشت گفت: هرکسی که بخواهد از کشور خارج شود باید حتما واکسن تزریق کرده باشد و این موضوع مشمول تمام سفرها است چون اکنون نگاه می‌کنند ببینند کشور مقابل چه چیزی می‌خواهد و برخی کشورها با تست منفی می‌پذیرند.

عین‌اللهی همچنین در مجلس شورای اسلامی گفت: هماهنگی خیلی خوبی بین نمایندگان محترم کمیسیون بهداشت و درمان و وزارت بهداشت وجود دارد و در رابطه با برنامه‌های آینده وزارت بهداشت دوستان تذکراتی دادند و ما در رابطه با وضعیت واکسیناسیون خوشبختانه توانستیم مقداری فراوان واکسن را با مساعدت ریاست جمهوری و معاون رئیس‌جمهور به کشور وارد کنیم.

 

وی افزود: امروز ما ۳۸ میلیون دوز واکسن را تزریق کردیم و دیگر قرار است کارهایی که انجام دادیم را اعلام کنیم و وعده به مردم ندهیم. تا پایان تیر ماه فقط ۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده بود یعنی از مرداد و شهریور حدود ۳۳ میلیون دوز واکسن تزریق کردیم و امیدواریم تا آخر شهریور به بالای ۵۰ میلیون دوز برسیم و این خبر خوب برای مردم است.

او تاکید کرد: رتبه دوم میزان واکسیناسیون در هفته را در دنیا به دست آوردیم و رتبه اول مربوط به آلمان است با تزریق ۶ میلیون دوز واکسن در هفته و بعد ما هستیم با تزریق ۵ میلیون دوز واکسن در هفته و این هفته هم امیدوار هستیم که رکورد آلمان را هم بزنیم./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
همزمان با انتشار برخی اخبار مبنی بر چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی، بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای تأکید کرد: برنامه‌ای برای انتشار قطوع ( دنو ) پنج میلیون ریالی ندارد.
در بخش دولتی و کارکنان مشمول قانون خدمات کشوری نیز که کف حداقل حقوق ۱۰ میلیون تومان تعیین شده، سقف حقوق قابل پرداخت به عمده کارکنان دولت معادل ۷ برابر حداقل حقوق یعنی ۷۰ میلیون تومان تعیین شده است.
با اجرای طرح کهربا دیگر نیاز نیست حتما کارت بانکی خود را همراه داشته باشید و می‌توانید پرداخت‌های خود را با موبایل انجام دهید. این طرح می‌تواند مقدمه‌ای برای حذف کارت‌های بانکی باشد.
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها