جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

جزئیات آخرین تغییرات کارمزد بیمه ها / حق بیمه مردم تغییر نمی کند

24 خرداد 1401
جزئیات آخرین تغییرات کارمزد بیمه ها / حق بیمه مردم تغییر نمی کند

به گزارش بانک اول سید مجید بختیاری رییس شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران درباره آیین نامه جدید بیمه افزود: آیین نامه ای که این روزها بحث آن شنیده می شود درباره کارمزد نمایندگان بیمه هست و قرار نیست تغییری در روال صنعت بیمه و یا گرانی برای مصرف کنندگان ایجاد کند.

اوافزود: شبکه بزرگی از نمایندگان بیمه در کشور داریم که زحمت  بسیاری می کشند و بخش توزیع خدمات بیمه ای را این شبکه انجام می دهد. این شبکه در قبال زحماتی که متحمل می شوند یک آیین نامه و چهارچوب برای دریافت کارمزد دارد که به صورت همواره و مداوم  توسط شورای عالی بیمه مورد بازبینی قرار می گیرد.

بختیاری اضافه کرد: آیین نامه قبلی ما آیین نامه 83 بود که توسط شورای عالی بیمه با برگزاری کمیسیون های مختلف بازنگری شد و آیین نامه 102 ابلاغ شد.

این آیین نامه به سه قسمت تقسیم می شود.

رییس شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران گفت: بخش او ل مربوط به بیمه های خودرویی است که در این بخش هیچ رقم افزایش یا کاهش در کارمزد نداشتیم و نخواهیم داشت.

وی درباره بخش دوم نیز توضیح داد: رشته های بیمه ای در کشور وجود دارند که با افزایش کارمزد برای آنها این فرصت را به دست می آیدتا مردم را به بیمه شدن ترغیب کنند.این رشته از بیمه ها  بخشی است که باید در آن پیشرفت داشته باشیم. باید به این نکته اشاره کنیم افزایش کارمزد در این رشته های بیمه ای باعث می شود نمایندگان بیمه جامعه را متقاعد کنند تا از این نوع بیمه ها بیشتر استفاده کنند.

بختیاری گفت: بخش کوچکی از حق بیمه هایی که در رشته مسئولیت است کارمزد آنها کم شده است.در واقع ، این رشته ها زیانده بودند و وقتی کارمزد زیاد باشد قیمت تمام شده بالامی رود و مصرف کنندگان نهایی متضرر می شوند. وقتی کارمزد در این رشته ها کم می شود، فعالیت و کنترل بیشتری می شود.

رییس شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران با بیان اینکه هدف اصلی آیین نامه جدید برای این وضع شده است که وضعیت شبکه فروش را واقع بینانه کند اضافه کرد: اگر کارمزد قدری کنترل شود مصرف کننده نهایی برای سال آینده که قصد دارد بیمه را دوباره ثبت نام کند شاهد افزایش قیمت نخواهد بود.

آیدین نامغ کارشناس و فعال رسانه ای در حوزه اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار رکنا اینطور می گوید:

مطالبی که عنوان شد از نگاه شرکت های بیمه است ، نمایندگان فروش به عنوان سفیران فرهنگ بیمه در کشور هستند. هر چقدر کارمزد این سفیران دستخوش تحولات به نفع شرکت های بیمه قرار بگیرد یک مقدار عملیات بازار داری دچار مشکل شده و در آینده نزدیک خدماتی که باید به مصرف کننده نهایی داده شود دستخوش تغییر می شود.

وی افزود: یکی از اصول پایه ای  افزایش فرهنگ بیمه در کشور است. اگر آن سفیر یا آن نماینده انگیزه خود را برای فروش از دست بدهد طبیعتاً فروش بیمه هایی مثل بیمه عمر در قسمت فروش به مشکل برمی خورد.

آیدین نامغ اضافه کرد: به گفته رییس شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران باید قیمت تمام شده در صنعت بیمه پایین بیاید اما اصطلاحاً این قیمت تمام شده در محاسبات ریسک ، در هر طیف بیمه ای باید رخ بدهد، نه اینکه با کاهش کارمزد انگیزه نماینده را کم  کنیم و تاثیر آن را مصرف کننده نهایی ببیند./رکنا

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها