جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

خبری مهم درباره طرح معیشتی رئیسی برای مردم + مشمولان/ واردات خودرو و قرعه کشی ایران خودرو

24 خرداد 1401
 خبری مهم درباره طرح معیشتی رئیسی برای مردم + مشمولان/ واردات خودرو و قرعه کشی ایران خودرو

به گزارش بانک اول طرح یارانه از زمان دولت احمدی نژاد کلید خورد و بیش از ۱۰ سال است که ادامه دارد. این طرح در دولت حسن روحانی نه تنها ادامه پیدا کرد بلکه پای بسته های معیشتی هم به میان آمد.اولین بسته معیشتی در آبان سال ۹۸  از محل منابع مالی افزایش قیمت بنزین  به صورت نقدی برای ۲۰ میلیون خانوار واریز شد. حال سکان قوه مجریه به دست سید ابراهیم رئیسی است و خبرهایی از یک بسته معیشتی جدید به گوش می رسد. یارانه یک میلیونی رئیسی یکی از برنامه‌های دولت جدید است. طرحی که قرار است به پنج دهک اول یارانه داده شود. در واقع به نظر می‌رسد که قرار است طرح کارت رفاه معیشتی رئیس‌جمهور توسط این ستاد اجرایی شود.

مبلغ یارانه یک میلیونی رئیسی

رئیس‌جمهور چند ماه پیش از اعطای کارت اعتباری معیشتی خانوار در آذر امسال خبر داد. بر اساس این طرح به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص می‌یابد. درباره نوع بازپرداخت و تعداد اقساط آن توضیحی داده نشده؛ اما گفته شده که اگر خانواری نتواند اقساط آن را بپردازد به او یارانه داده می‌شود تا قسط خود را بدهد

مشمولان بسته معیشتی

کسانی که مشمول دریافت این بسته معیشتی می شوند شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد، افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی ، افراد بدون هیچ گونه بیمه، روستاییان و عشایر،افرادی که مجموع درآمد خانوارشان کمتر از حداقل حقوق وزارت کار باشد (کمتر از ۲ ٫ ۶ میلیون تومان باشد)، کارمند دولت نباشند ، افرادی که ملک و خودرو با قیمت بالا نداشته باشند و  یارانه‌بگیران نقدی و معیشتی می باشد.

واردات خودرو آزاد شد

طرح جنجال برانگیز واردات خودرو اگرچه طی روزهای اخیر با مخالفت و واکنش هایی همراه بوده است؛ امروز در صحن مجلس به رأی گذاشته شد و نمایندگان به آن رأی مثبت دادند. مصوبه واردات خودرو پیشتر در قالب ماده 4 طرح ساماندهی خودرو با ایراد شورای نگهبان روبرو شده بود که در جلسه امروز مجلس، گزارش اصلاحی کمیسیون صنایع و معادن در خصوص این ماده قانونی در دستور کار قرار گرفت و در نهایت با 172 رأی موافق، 38 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از 243 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

کمیسیون صنایع مجلس از 8 ماه پیش، طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو را به منظور رفع مشکلات مردم در خرید خودرو و شکستن حباب قیمت‌ها در بازار خودرو در دستور کار خود قرار داد که یکی از بخش‌های آن به موضوع واردات خودرو مربوط می‌شود. طبق مصوبه امروز مجلس، هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و یا خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه و یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودرو تمام برقی یا دو نیرویی (هیبریدی) و یا واردات خودروی بنزینی یا گاز سوز با بر چسب انرژی ب (b) و بالاتر و یا دارای شاخص ایمنی سه ستاره و یا بالاتر بر اساس گواهی های استاندارد معتبر، معادل ارزش صاداراتی خود اقدام کند.نمایندگان به آن رأی مثبت دادند. مصوبه واردات خودرو پیشتر در قالب ماده 4 طرح ساماندهی خودرو با ایراد شورای نگهبان روبرو شده بود که در جلسه امروز مجلس، گزارش اصلاحی کمیسیون صنایع و معادن در خصوص این ماده قانونی در دستور کار قرار گرفت و در نهایت با 172 رأی موافق، 38 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از 243 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.کمیسیون صنایع مجلس از 8 ماه پیش، طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو را به منظور رفع مشکلات مردم در خرید خودرو و شکستن حباب قیمت‌ها در بازار خودرو در دستور کار خود قرار داد که یکی از بخش‌های آن به موضوع واردات خودرو مربوط می‌شود.طبق مصوبه امروز مجلس، هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و یا خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه و یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودرو تمام برقی یا دو نیرویی (هیبریدی) و یا واردات خودروی بنزینی یا گاز سوز با بر چسب انرژی ب (b) و بالاتر و یا دارای شاخص ایمنی سه ستاره و یا بالاتر بر اساس گواهی های استاندارد معتبر، معادل ارزش صاداراتی خود اقدام کند.

نتایج قرعه کشی ایران خودرو اعلام شد

قرعه‌کشی مرحله بیست و دوم فروش فوق‌العاده 3 محصول ایران‌خودرو ساعت 10 صبح امروز چهارشنبه 24 شهریورماه با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار شد و نتایج قرعه کشی این طرح فروش پس از تایید نهادهای ناظر، در صفحه شخص کاربران در قسمت استعلام وضعیت قرعه‌کشی در سایت ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir قرار گرفت. همچنین نتایج از طریق ارسال پیامک برای 13 هزار پذیرفته شده اعلام خواهد شد.در بیست و دومین مرحله  فروش فوق العاده  ایران  خودرو، سه محصول  پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای، پارس TU5 و پارس بنزینی با موعد تحویل 90 روزه عرضه شد که در این طرح 5 میلیون و 340 هزار و 964 نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 5 میلیون و 193 هزار و 305 نفر واجد شرایط حضور در قرعه‌کشی شدند.

یک ادعای جنجالی درباره ندادن کارنامه فرزندان به مادران

در شرایطی که فرصت زیادی تا‌ اول مهر و بازگشایی مدارس باقی نمانده است و ثبت‌نام دانش‌آموزان تمام شده است  اما هنوز هیچ بحثی درباره کارنامه دادن  آنها مطرح نیست. این در حالی است که در روزهای اخیر موضوع ممنوعیت کارنامه  دادن به مادران جنجال‌ساز شده است!یک روزنامه مدعی شده که به تازگی وزارت آموزش و پرورش بخشنامه‌ای صادر کرده است که کارنامه دانش‌آموزان به مادران داده نشود؛ این موضوع با گلایه مادرانی که در این سال‌ها همه بار اجرایی تحصیل فرزندشان را به عهده دارند، مواجه شده است. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به خبر ندادن کارنامه دانش‌آموز به مادر گفت: در شرایط عادی خانواده، پدر و مادر هر دو می‌توانند برای پیگیری امور تحصیلی فرزند خود به مدرسه مراجعه کنند.معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص ارائه کارنامه یا پرونده تحصیلی به پدر یا مادری که حضانت فرزند را به عهده دارد، گفت: در شرایطی که پدر و مادر از هم جدا می‌شوند، اگر انحصارا حضانت فرزند در اختیار پدر باشد، طبیعتا این موضوع شرایط خاص خودش را دارد.

اخبار مرتبط
این طرح ۵ دهک از افراد جامعه را تحت پوشش قرار داده است. هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بهمن ماه ۱۴۰۲ در اطلاعیه‌ای با اشاره به تغییر در زمان واریز یارانه نقدی اعلام کرد که واریز یارانه‌های دهک‌های یک تا سه ۲۵ هرماه و دهک چهارم تا نهم ۳۰ هرماه واریز می‌شود.
خواندن این نوشته را برای دفع انواع و اقسام نگرانی مرتبط با موضوع یارانه نقدی فروردین، تاخیر در پرداخت یارانه نقدی فروردین و دلایل واریز نشدن یارانه نقدی فروردین توصیه می‌کنیم.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به ثبت آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی خانوارها، گفت: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام می‌شود. علیرضا محمدی، اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها