جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

اولین واکنش قیمت خودرو به آزادسازی واردات در پی مصوبه جدید مجلس + جدول

24 خرداد 1401
 اولین واکنش قیمت خودرو به آزادسازی واردات در پی مصوبه جدید مجلس + جدول

به گزارش بانک اول، با مصوبه جدید مجلس در صورتی که شورای نگهبان تایید کند از این پس هر شخص حقوقی و حقیقی می‌تواند در قابل صادرات قطعات خودرو و بدون انتقال ارزی از کشور، خودرو خارجی وارد کند.

در حالی که برخی از مدل‌های خودرو‌های خارجی در اولین واکنش نسبت به آزادسازی واردات خودرو کمی ارزان شدند، اما در خودرو‌های داخلی فعلا مقاومت قابل مشاهده است و قیمت پراید همان ۱۵۳ میلیون تومان باقی مانده است.

سایپا ۱۱۱ معادل ۱۵۳ میلیون تومان، سایپا ۱۳۱ معادل ۱۳۷ میلیون تومان و سایپا ۱۳۲ معادل ۱۳۲ میلیون تومان در روز پنجشنبه ۲۵ شهریور قیمت داشته است.

باشگاه خبرنگاران همچنین قیمت خودرو ساینا را ۱۵۶ میلیون تومان، تیبا را حداکثر ۱۶۰ میلیون تومان و کویئک را نهایتا ۱۷۳ میلیون تومان گزارش داده است.

قیمت حداکثری سمند ۲۳۷ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ معادل ۲۲۷ میلیون تومان، پژو پارس ۲۷۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ نهایتا ۳۱۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ نهایتا ۴۲۵ میلیون تومان و دنا هم حداکثر ۳۲۵ میلیون تومان گزارش شده است.

قیمت انواع خودرو‌های خارجی را هم در تصویر زیر مشاهده کنید:

پیش‌بینی قیمت پراید پس از آزادسازی واردات خودرو

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو و عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو هر دو معتقدند در صورت اجرایی شدن قانون جدید به شکلی که اکنون در این قانون آمده است می‌توان انتظار کاهش قیمت ۲۵ تا ۴۰ درصد در خودروهای خارجی را داشت.

ولی آیا این اتفاق می‌تواند بر قیمت خودروهای داخلی هم تاثیر بگذارد؟ می‌توان انتظار داشت که قیمت خودروهای داخلی مثل پراید هم از این قانون جدید متاثر شوند؟

دادفر و جعفری می‌گویند که ممکن است با اجرای این قانون پس از کاهش قیمت تا ۴۰ درصدی در خودروهای خارجی، قیمت خودروهای داخلی هم ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان شوند.

دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو همچنین در این مصاحبه زنده اینستاگرامی گفته است: پیش‌بینی می‌شود خودروهای جدید از بهمن و اسفند امسال وارد بازار شود. اگر شورای نگهبان در آینده نزدیک این مصوبه مجلس را تصویب کند واردات خودرو امسال انجام می‌شود. احتمالا فعالان قبلی سریع خودروهای جدید را روانه بازار کنند.

جعفری هم با اشاره درباره آینده قیمت خودروهای چینی در ایران گفت: با ورود خودروهای کره‌ای و جدید به بازار ایران دیگر تمایل برای خرید خودروهای چینی کاهش پیدا می‌کند. چرا که قیمت خودروهای چینی در بازار کاذب است. متاسفانه به دلیل محدودیت‌ها برخی نمایندگی‌های فروش خودروهای چینی قیمت خودروها را هفتگی تغییر می‌دهد. در آینده فروش خودروهای چینی سخت می‌شود./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
نسل چهارم هیوندای توسان فعلی از سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده عرضه شد. اکنون این شاسی بلند جمع و جور بالاخره برای مدل سال ۲۰۲۵ فیس لیفت شده است. اگرچه ممکن است در نمای بیرونی بدون تغییر به نظر برسد، اما تغییرات اندکی در جلوپنجره و قسمت پایینی سپر وجود دارد که باعث می‌شود توسان عریض‌تر به نظر برسد.
تورم وسایل نقلیه از ابتدای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۹۲ درصد بوده است که ادامه‌ این روند برای بازار خودرو در سال ۱۴۰۳ نشان از رشد ۳۹درصدی قیمت‌ها در بازار خودرو دارد.
ساینا دنده‌ای ساده یکی از ارزان‌ترین سواری‌های صفرکیلومتر است و ۳۸۰ میلیون قیمت دارد. کوییک دنده‌ای ۳۸۵ میلیون فروخته می‌شود و قیمت تیبا صندوقدار به ۳۹۰ میلیون تومان رسیده است.
با انتشار گزارش تلفیقی ۶ ماهه شرکت ایران خودرو مشخص شد که جمع کل زیان انباشته صنعت خودروسازی از مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است. از این میزان ۱۰۶ هزار میلیارد تومان مربوط به ایران خودرو ۸۹ هزارو ۵۲۷ میلیارد تومان مربوط به گروه سایپا و ۲۰ هزارو ۵۸۷ میلیارد تومان مربوط به پارس خودرو است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها