چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

شرایط و ویژگی های طرح صدف بانک ملی چیست ؟

24 خرداد 1401
شرایط و ویژگی های طرح صدف بانک ملی چیست ؟

به گزارش بانک اول  متقاضیان می توانند با مراجعه حضوری به شعب سراسر کشور و یا از طریق نشان بانک؛ اولین شعبه دیجیتال بانک ملی ایران و سامانه های بانکداری الکترونیک این بانک نظیر بام به صورت غیر حضوری نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند و با سپرده گذاری نزد بانک بعد از ۶ ماه از تاریخ افتتاح حساب برای دریافت تسهیلات از طرح یاد شده مراجعه واقدام کنند و با توجه به شرایط و نیاز خود با انتخاب یکی از تسهیلات متنوع طرح از مزایای آن استفاده نمایند.

شرایط و ویژگی های طرح چیست؟
 اعطای تسهیلات در این طرح به پزشکان، وکلا، قضات و اعضای هیات علمی دانشگاه ها تا سقف سه میلیارد ریال با ۲ نفر ضامن معتبر امکان پذیر است.
 کارکنان و مدیران شرکت ها براساس میانگین مانده حساب تا سقف دو میلیارد و پانصد میلیون ریال مشروط به اینکه حقوق آنها توسط بانک ملی ایران پرداخت شود با تضمین بازپرداخت توسط شرکت و یک نفر ضامن معتبر می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.
 تمامی کارکنان، سازمان ها و شرکت هایی که حقوق خود را از طریق شعب بانک ملی دریافت می نمایند در صورت سپرده گذاری شخصی مطابق جداول طرح پس از تایید شعبه مورد نظر تا سقف سه میلیارد ریال از تسهیلات فوق میتوانند استفاده کنند.

 سایر اقشار جامعه تا سقف دو میلیارد ریال در قبال ارائه وثایق و تضمینات لازم می توانند دریافت کنند. به این صورت که تا سقف پانصد میلیون ریال؛ یک نفر کارمند رسمی دولت یا کارمند قراردادی سازمان های دولتی یا یک نفر کاسب دارای جواز کسب همچنین از مبلغ پانصد میلیون ریال تا سقف یک میلیارد ریال؛ ۲ نفر ضامن با شرایط فوق و از مبلغ یک میلیارد ریال تا دو میلیارد ریال؛ ۳ نفر ضامن به شرح شرایط فوق لازم است.

سود تسهیلات این طرح چقدر است؟

 نرخ سود تسهیلات موضوع این طرح از یک درصد تا ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی  از ۱۲ ماه تا ۶۰ ماه می باشد.

بیشتر بدانیم:
 امتیاز اخذ تسهیلات موضوع این دستورالعمل قابل انتقال به افراد درجه یک خانواده شامل پدر، مادر، فرزندان، خواهر، برادر و همسر می باشد.
 اعطای تسهیلات در قالب این طرح صرفاً تا سقف های تعیین شده امکان پذیر بوده و مشتری نمی تواند با چند سپرده گذاری بیشتر از سقف فردی تعیین شده تسهیلات دریافت نماید.
 چنانچه متقاضی پس از یکسال از تاریخ افتتاح حساب موفق به اخذ تسهیلات نگردد در صورتی می تواند از تسهیلات استفاده نماید که حداقل ۵۰ درصد میانگین مورد نظر در طرح را حفظ کرده باشد.

 کارکنانی که از طریق نهاد، اداره و یا سازمان های خود تسهیلات دریافت می نمایند. مجاز به اخذ تسهیلات مجدد از طریق سپرده گذاری شخصی نمی باشند.

اخبار مرتبط
در حال حاضر بانک‌های ملت، ملی، مسکن، صادرات، بانک رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام ودیعه مسکن معرفی شده‌اند.
طبق ابلاغیه جدید، بانک‌های عامل، برای پرداخت این وام باید فقط یک ضامن رسمی از متقاضی بخواهند؛ اما این وام قرض‌الحسنه که به نام وام خرد و فوری هم معروف است، خیلی هم دریافتش فوری نیست!
موضوع وام با کارت یارانه از سال ۱۳۹۶ و با بخشنامه بانک مرکزی آغاز شد که در همان زمان بانک‌ها اعلام کردند منابع لازم برای پرداخت وام یارانه به مشمولان را ندارند و البته بانک مرکزی هم تکلیفی را بر دوش شبکه بانکی نگذاشت. دو سال بعد همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت دوازدهم وام‌های یک میلیون تومانی پرداخت کرد که اقساط آن هر ماه از حساب کارت یارانه متقاضیان کسر می‌شد.
بانک رفاه کارگران به منظور تداوم سیاست های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، در قالب “طرح امید رفاه”تسهیلات پرداخت می کند. تسهیلات طرح امید رفاه به مستمری بگیران ارجمند سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند و کارکنان محترم بازنشسته بانک رفاه، در قالب عقد قرض الحسنه به میزان بیست میلیون تا یکصد میلیون ریال با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها