جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

کاهش حداقل سن ثبت‌نام برای تزریق واکسن در اکثر استان‌ها + جزئیات

24 خرداد 1401
 کاهش حداقل سن ثبت‌نام برای تزریق واکسن در اکثر استان‌ها + جزئیات

به گزارش بانک اول، مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: از هم‌اکنون افراد طبق گروه‌های سنی زیادی می‌توانند به سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون مراجعه و زمان و محل دریافت واکسن را انتخاب کنند.

طبق اعلام این مرکز، استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، لرستان، همدان و یزد: متولدین ۱۳۸۳ و قبل از آن

استان‌های بوشهر و هرمزگان: متولدین ۱۳۷۸ و قبل از آن

استان مرکزی: متولدین ۱۳۷۵ و قبل از آن

استان کهگیلویه و بویراحمد: ۱۳۷۰ و قبل از آن

استان‌های گیلان و مازندران: متولدین ۱۳۶۸ و قبل از آن و همچنین متولدین ۱ مهر ۱۳۸۲ تا ۱ مهر ۱۳۸۳

همچنین بنابر اعلام این مرکز، برای ثبت‌نام در هیچ استانی نیاز به داشتن پرونده بهداشتی نیست. از مردم عزیز صمیمانه تقاضا می‌شود برای جلوگیری از ازدحام، معطلی و احتمال انتقال بیماری، قبل از مراجعه به مراکز واکسیناسیون حتما از سامانه نوبت بگیرند.

اخبار مرتبط
یک سری نوشیدنی‌های ساده می‌توانند به سم زدایی بهتر و موثرتر کبد کمک کنند و سلامت آن را بهبود بخشد. در این مطلب به پنج نوشیدنی ساده اشاره می‌کنیم که ممکن است به سم زدایی کبد کمک کنند.
افرادی که با افزایش سن نیروی جوانی خود را حفظ می‌کنند، معمولاً عادت‌های روزانه خاصی را اتخاذ می کنند. و، باور کنید یا نه، اینها تغییرات بزرگ نیستند، بلکه تمرین های ساده و روزمره هستند.
متخصصان تغذیه ۲ ماده غذایی ارزان‌قیمت را مشخص کردند که در برابر سرطان، چاقی و کلسترول محافظت ایجاد می‌کنند.
سالانه تقریباً ۶۰ میلیون نفر از مردم دچار اختلالات خواب می شوند . مشکلات خواب شامل دیر به خواب رفتن، زود بیدار شدن از خواب، پریدن از خواب، بی کیفیت و بیش از حد سبک بودن خواب و غیره می باشد. معمولاً برای بهبود این مسئله از داروهای خواب آور استفاده می کنند. راه کارهای ریلکسیشن نیز در این امر موثر خواهد بود اما یکی از ساده ترین راهکار ها بهبود عملکرد کبد است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها