پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

واریز یارانه ۲۰۰ هزار تومانی به یک شرط ! | زمان واریز یارانه جدید

24 خرداد 1401
واریز یارانه ۲۰۰ هزار تومانی به یک شرط ! | زمان واریز یارانه جدید

به گزارش بانک اول رحیم زارع با اشاره به جلسات کمیسیون برنامه و بودجه با سازمان برنامه و بودجه درباره بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: در جلسات برگزار شده پیشنهاداتی به دولت درباره نرخ ارز و یارانه‌های پنهان و آشکار و اصلاح ساختار بودجه داده شده است اما این‌که در نهایت چه تصمیمی گرفته خواهد شد بر عهده دولت است که تا ۱۵ آذرماه موعد ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس مشخص می‌شود.

 

وی درباره نرخ بنزین در لایحه بودجه سال آینده تصریح کرد: در مورد افزایش قیمت بنزین در سال آینده صحبتی نشده است بنزین و حامل‌های انرژی وزن بالایی در سبد مصرفی خانوار دارند چون اساسا اقتصاد ما به دلار و بنزین ربط داشته و افزایش قیمت بنزین اثر تورمی بالایی خواهد داشت.

 

این کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مورد تعیین تکلیف یارانه‌های پنهان و آشکار گفت: این موضوع به مولفه‌ها و عوامل زیادی مربوط است که باید زیرساخت‌های آن فراهم شود همچنین موضوع یارانه نقدی هم مطرح بوده که باید از راه‌هایی چون نظرخواهی از مردم وضعیت آن را مشخص کرد.

وی اضافه کرد: اساسا بنایی برای گران شدن حامل‌های انرژی یعنی بنزین و گازوئیل در سال آینده وجود ندارد و احتمال زیاد افزایش قیمت در سال ۱۴۰۱ منتفی است مگر این‌که یارانه‌های پنهان یعنی مبلغی بالغ بر ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان تعیین تکلیف شود، موضوعی که تعیین تکلیف آن هم منوط به بهبود وضعیت معیشت مردم و سپس نظرخواهی و اقناع سازی مردم است مولفه‌ها و فاکتورهای زیادی وجود دارد که بخواهیم آن را اجرا کنیم.

 

زارع یادآور شد: ما در سال گذشته  در بودجه ارز تک نرخی را پیشنهاد کردیم و یارانه حدود ۲۰۰ هزار تومانی را اعلام کردیم که دولت آن را قبول نکرد حال آنکه دولت جدید چه برنامه‌ای دارد را باید در بودجه سال آینده دید./ ایسنا

 

اخبار مرتبط
همزمان با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک پرسش‌های مختلفی از سوی شهروندان مطرح شد، از همین رو وزارت رفاه اقدام به پاسخِ برخی پرسش‌های احتمالی شهروندان مانند اینکه «آیا قرار است یارانه‌های نقدی حذف شود؟» یا اینکه «برای ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه باید چه کنیم؟» کرده است.
منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است. با این حساب یک خانوار ۳ نفره در سال آینده مبلغ ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومان یارانه نقدی خواهند گرفت.
برخی از مردم تصورشان این است که برای خرید اقلام تنها باید ۲۲۰ هزار تومان هزینه کنند در صورتیکه اینگونه نیست و باید خرید داشته باشند و بعد این مبلغ به عنوان تخفیف برای آنها فعال می‌شود؛ همچنین این تصور وجود دارد که خرید باید به صورت یکجا انجام شود در حالی که مدت زمان طرح در سه مرحله یک ماهه اجرا می‌شود و شخص می‌تواند در این بازه به فراخور نیاز خرید داشته باشد.
دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
ناصر نخعی مقدم
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام بنظرم تک نرخی شدن ارز لااقل عاقلانه تر هست . ولی این هم ظلم بزرگی است که : .... چنانکه هرکاری که دلِ خودمان بخواهد انجام بدهیم و بعد آنرا نسبت بدهیم به اینکه نظر مردم بوده و یا مثلا نظر سعید بوده و ...۲۴....۴۴...۱۳....۷۷ و قص الی هذا بوده .

ناشناس ناشناس
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ده ساله دارین 45 هزار تومان یارانه به مردم میدید جنسا بیشتر از 200 برابر شده شب میخوابی صبح پامیشی میبینی قیمتا زیاد شده مردم با زجر بدبختی دارن زندگی میکنن همش موقع انتخابات قولای بی خودی به مردم میدید هیچکدومم عمل نمی‌کنید شما همه ی مردم میدونید کی چی داره کی نداره ی سری دارن با زجر و بدبختی زندگی میکنن یکم وجدانت نو قاضی کنید الکی بهونه نیارید بیاین اونایی که تو عمرشون ی دوچرخه هم نداشتن چ برسه به ماشین حقشونو بدید وجدان داشته باشید خدارو خوش نمیاد آخرش باید تقاص پس بدید انقد اذیت نکنید مردمو

عمران خان رئیسی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ما که درسیستان و بلوچستان یه زندگی زیر خط فقر داریم حتی با یارانه ۲۰۰ت هم کاری نمیشه کرد.فقط فکر اینم که میشه دوباره شرکت تعاونی ها اجناس اساسی را با کوپن وقیمت مناسب توزیع کنندو بنزین بشود ۵۰ ت .فکر کنم امکانش محاله.فقط با .....

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها