جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

واریز یارانه به حساب «معلولان شدید» بالای ۱۸ سال

24 خرداد 1401
واریز یارانه به حساب «معلولان شدید» بالای ۱۸ سال

به گزارش بانک او ل وحید قبادی‌دانا در خصوص ماده ۲۷ قانون دفاع از حقوق افراد دارای معلولیت و پرداخت کمک هزینه کمک معیشتی برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید، بیان کرد: در جهت اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، با تأمین اعتبار صورت گرفته (در مجموع بیش از ۶۴ میلیارد تومان برای پرداخت کمک هزینه معیشتی سه ماهه دوم) برای بیش از ۱۳۳ هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدیدی که بالای ۱۸ سال سن دارند و فاقد شغل و درآمد هستند، ۴۸۰ هزار تومان بر روی کارت بانکی آنها شارژ شد.

وی افزود: البته برای اجرای کامل ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز است که امید است در آینده‌ای نزدیک با تامین اعتبار لازم برای اجرای کامل مواد مختلف قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت شاهد بهبود وضعیت معیشتی این افراد در کشور باشیم.

 ایسنا

اخبار مرتبط
همزمان با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک پرسش‌های مختلفی از سوی شهروندان مطرح شد، از همین رو وزارت رفاه اقدام به پاسخِ برخی پرسش‌های احتمالی شهروندان مانند اینکه «آیا قرار است یارانه‌های نقدی حذف شود؟» یا اینکه «برای ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه باید چه کنیم؟» کرده است.
منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است. با این حساب یک خانوار ۳ نفره در سال آینده مبلغ ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومان یارانه نقدی خواهند گرفت.
برخی از مردم تصورشان این است که برای خرید اقلام تنها باید ۲۲۰ هزار تومان هزینه کنند در صورتیکه اینگونه نیست و باید خرید داشته باشند و بعد این مبلغ به عنوان تخفیف برای آنها فعال می‌شود؛ همچنین این تصور وجود دارد که خرید باید به صورت یکجا انجام شود در حالی که مدت زمان طرح در سه مرحله یک ماهه اجرا می‌شود و شخص می‌تواند در این بازه به فراخور نیاز خرید داشته باشد.
دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها