جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

خرید قسطی تیبا صندوقدار و دنا پلاس توربو اتومات با اقساط 3 ساله به‌صرفه است؟

24 خرداد 1401
خرید قسطی تیبا صندوقدار و دنا پلاس توربو اتومات با اقساط 3 ساله به‌صرفه است؟

به گزارش بانک اول خرید قسطی خودروهای صفر کیلومتر در ایران مدتهاست توسط 2شرکت بزرگ خودروسازی کشور یعنی ایران خودرو و سایپا متوقف شده و این دو شرکت دلیلی هم برای فروش قسطی ندارند چرا که هر خودرویی تولید می کنند – و هر خودرویی قرار است تا یک سال دیگر تولید کنند! – به سرعت توسط متقاضیان پیش فروش می شود.

با این حال بعضی خودروسازان بخش خصوصی و همچنین برخی نمایشگاه داران و فعالان بازار خودرو اقدام به فروش قسطی خودرو می کنند. روزنامه هفت صبح در گزارشی با تیتر ؛ «همه را‌ه‌های خرید قسطی ماشین» به بررسی روش های ماشین دار شدن با پرداخت قسط پرداخته است.

قسطی فروشی خودرو توسط بخش خصوصی با شرایط دلبخواهی !

در بخشی از این گزارش می خوانیم: سایپا و ایران خودرو محصولات خود را صرفا درطرح های فروش فوری و پیش فروش و با برگزاری قرعه کشی می فروشند و امکان خرید قسطی از کارخانه وجود ندارد، ولی بعضی شرکت های خصوصی و نمایشگاه دارها خودروهای صفر کیلومتر را با قیمت بازار و با شرایطی که خودشان تعیین می کنند به صورت قسطی می فروشند.

شرایط هر شرکت متفاوت است و برای اینکه بدانید هر کدام چه قیمتی برای خودروها در نظر می‌گیرند، چاره ای جز تماس با بازاریاب هایشان ندارید. یکی از این شرکت ها هم خودرو داخلی و هم خودرو خارجی را به صورت قسطی و با بازپرداخت یک تا سه ساله می فروشند و در همان لحظه خودرو را تحویل می دهند.

شرایط ضمانت در این شرکت ها عموما سخت است. مانند یکی از آنها ماشین قسطی را تنها به کسانی می فروشد که معرف داشته باشند.

تیبا صندوقدار قسطی برای مشتری چند تمام می شود؟

تیبا صندوق دار به عنوان ارزان ترین ماشین، در کارخانه 100 میلیون تومان قیمت دارد و در بازار با قیمت 145 میلیون تومان فروخته می شود.

یکی از نمایشگاه دارها برای مشتریانش طرح فروش اقساطی گذاشته است. طوری که با پرداخت 88میلیون و 270 هزار تومان به عنوان پیش‌پرداخت می‌توانید خودرو را تحویل بگیرید و بقیه پول را در قالب36 قسط ماهانه دو میلیون و 900 هزار تومانی پرداخت کنید.

اگر قیمت روز این خودرو را همان145 میلیون تومان بازار در نظر بگیریم، عملا شما برای 57میلیون تومان باقی مانده باید به مدت سه سال در مجموع 104 میلیون تومان به نمایشگاه پول پرداخت کنید. موردی که نشان می دهد با خرید ماشین قسطی عملا 45 درصد بهره پرداخت می کنید.

خبر مهم امروز بازار خودرو:

  • قیمت سمند ال ایکس و پژو پارس بنزینی 15 میلیون ریزش کرد

امکان خرید خودرو با اقساط یک ساله هم وجود دارد. برای این کار در ابتدا باید 82 میلیون و 250 هزار تومان پیش پرداخت داشته باشید و برای 62.7 میلیون باقی مانده، به مدت یک سال هر ماه هفت میلیون و 160 هزار تومان قسط بدهید تا مجموع پرداختی برای یک ماشین 145 میلیونی، به 168 میلیون تومان برسد. محاسبات نشان می دهد در این حالت نرخ بهره فروش اقساطی به 62 درصد می رسد! شرایط برای بقیه خودروها عموما به همین شکل است و خرید قسطی تنها در ازای پرداخت سود نجومی امکان‌پذیر خواهد بود.

 

دنا پلاس توربو اتومات قسطی برای مشتریان چقدر آب می خورد؟

دنا پلاس توربو اتومات، به عنوان گران ترین ماشین در بازار با قیمت 460 میلیون تومان فروخته می شود و قیمت مصوب کارخانه برای آن390 میلیون تومان است. یکی از نمایشگاه دارها می گوید با دریافت 273 میلیون تومان پیش‌پرداخت، حاضر است این ماشین را به صورت قسطی در اختیار مشتری بگذارد.

اقساط آن سه ساله است و برای هر ماه چک 9میلیون و 40 هزار تومانی می گیرد. این یعنی در مجموع باید حدود600 میلیون تومان برای خرید قسطی یک ماشین460 میلیونی پرداخت کنید. محاسبات نشان می دهد در چنین حالتی عملا نرخ بهره 41 درصد در نظر گرفته شده است.

این نمایشگاه برای کسانی که می خواهند بعد یک سال سند به نامشان شود، ارقام دیگری در نظر گرفته است. طوری که 254 میلیون تومان پیش پرداخت به همراه 12 چک با فاصله یک ماهه به مبلغ 22 میلیون و 340 هزار تومان می گیرد.

محاسبات نشان می دهد در این شرایط نرخ بهره خرید اقساطی یک خودرو 460 میلیونی به 51 درصد می رسد. نرخ بهره این نمایشگاه برای خودروهای مختلف بین 40 تا 61 درصد متغیر است.

خرید قسطی شاسی بلندهای چینی با بهره 21 درصدی

در بخش دیگری از گزارش روزنامه هفت صبح می خوانیم: مدیران خودرو برای فروش محصولات خود طرح خاصی ندارد و در هر زمان می توان محصولات این شرکت را به صورت نقدی و اقساطی خرید. خرید ماشین از این کارخانه حداقل 410 میلیون تومان سرمایه لازم دارد. ارزان ترین خودرو، ام وی ام  X22 دنده ای است که قیمت آن در کارخانه 412 میلیون و در بازار 410 میلیون تومان است.

همچنین قیمت گران ترین خودرو یعنی تیگو 7 به 992 میلیون تومان می رسد. طبیعتا خیلی ها چنین سرمایه ای ندارند و دلشان می خواهد با بودجه کمتر ماشین را تحویل بگیرند و بعدا اقساطش را بپردازند.

جزئیات فروش اقساطی محصولات مدیران خودرو نشان می دهد برای تحویل گرفتن ماشین باید حداقل 30 تا 50 درصد کل مبلغ آن را یکجا به عنوان پیش پرداخت به نمایندگی بدهید. درصدی که باید به عنوان پیش پرداخت بپردازید بر اساس هر خودرو متفاوت است ولی مدیران خودرو اغلب نصف پول ماشین را به عنوان پیش پرداخت می گیرد و نصف دیگر قسط بندی می شود.

این شرکت برای برخی اقشار خاص مثل بازنشستگان و کارمندان دولت پیش پرداخت کمتر در حد 20 تا 30 درصد قیمت خودرو در نظر می‌گیرد. وقتی مبلغ پیش پرداخت را واریز کنید، نهایتا تا 30 روز کاری بعد می توانید ماشین را تحویل بگیرید و تا 60 ماه یعنی پنج سال قسط بدهید.

مدیران خودرو نرخ بهره را در فروش اقساطی21 درصد در نظر می گیرد که نرخ بالاتری نسبت به وام بانکی است ولی ممکن است برای برخی به صرفه باشد.

مشروح این گزارش را در روزنامه هفت صبح دوشنبه 29 شهریور 1400 بخوانید.

اخبار مرتبط
گارانتی خودرو در جهان قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد و برای نخستین بار شرکت فورد در سال ۱۹۰۸ به منظور ادای احترام به حقوق مشتری و نشان دادن کیفیت خودروهای تولیدی، محصول فورد T را ۹ ماه گارانتی کرد. پس از آن به‌تدریج دیگر خودروسازان هم به بحث گارانتی خودرو ورود کردند و امروزه اغلب خودروسازان مطرح جهانی برای محصولات تولیدی خود خدمات پس از فروش گسترده‌ای ارائه می‌دهند.
در حال حاضر قیمت حواله های پژو پارس در بازار آزاد بین ۲۲۰ الی ۲۹۰ میلیون تومان اعلام می‌شود. خودرویی که بسیاری برای تحویل آن به مشکل خورده بودند حالا در بازار آزاد با قیمت های عجیب و غریب حواله‌هایش به فروش می‌رسد.
بک X۳ پرو دارای ظاهری زیبا با جزئیاتی مانند جلوپنجره با گرافیک عمودی، سپر جلو با ورودی هوای عریض، و چراغ‌های جلو و عقب زیبا است. ابعاد آن کوچک با فضای باری معادل ۴۰۰ لیتر است. از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۲ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند که با گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر به طور متوسط ۶.۱ لیتر است. کابین آن ساده و زیبا با داشبوردی با خطوط افقی و نمایشگر ایستاده است.
ایران‌خودرو شرایط فروش جدید پژو‌پارس در ۱۴۰۳ را اعلام کرد. همچنین شرایط فروش جدید آریزو ۶ نیز اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها