ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

افزایش جزئی قیمت‌ در بازار طلا و سکه/ تمایل مردم به خرید نقره‌ بیشتر شد

24 خرداد 1401
افزایش جزئی قیمت‌ در بازار طلا و سکه/ تمایل مردم به خرید نقره‌ بیشتر شد

به گزارش بانک اول ابراهیم محمد ولی رئیس اتحادیه طلاو جواهر تهران ، گفت: از آنجایی که خرید طلا برای مردم بسیار سخت شده است و مردم توان خرید طلا را ندارند، بازار نقره جات تقریبا اوضاع بهتری نسبت به بازار طلا را تجربه می‌کند و مردم استقبال خوبی از آن دارند.

وی ادامه داد:هر مثقال نقره خارجی به صورت ساچمه ۸۷۰۰۰ تومان ،هر مثقال ساچمه ایرانی ۸۵۰۰۰ تومان و هر گرم نقره ۹۲۵ عیار ۱۷۲۳۳ تومان قیمت دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص بازار طلا و سکه گفت:  قیمت‌ها نسبت به دیروز مقداری افزایش را تجربه کرده است و دلیل آن را می توانیم افزایش قیمت طلای آب شده بدانیم.

 محمد ولی گفت:هر اونس جهانی طلا هم اکنون ۱۷۷۳ دلار  و هر اونس نقره ۳۶ دلار  است.

  وی ادامه داد:همچنین امروز قیمت سکه طرح قدیم،   ۱۱,۳۳۱,۰۰۰ تومان  و سکه امامی ۱۱,۹۷۰,۰۰۰ تومان است./باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
برخی تحلیلگران خاطرنشان می کنند که کاهش ریسک ژئوپلیتیکی تقاضای کمتری را برای طلا ایجاد می کند، در حالی که احساسات بازار از فعالیت های اقتصادی جهانی حمایت می کند که تقاضای صنعتی نقره را افزایش می دهد.
قیمت سکه تمام بهار آزادی امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین) با افزایش یک میلیون تومان نسبت به روز گذشته از ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.
نادر بذرافشان از تخلیه نسبی تقاضا و هیجانات در بازار طلا و سکه خبر داد و افزود: از ابتدای سال میلادی افزایش حدود ۳۵۰ دلاری اونس جهانی طلا را شاهد بودیم و از ابتدای امسال (فروردین ۱۴۰۳) اونس جهانی رشد ۲۵۰ دلاری داشته است که بر قیمت طلا و سکه در بازار داخل تاثیر گذاشته است.
عضو هیات علمی پژوهشکده پولی و بانکی درباره اینکه چرا سکه در مرکز مبادله به نرخ حاشیه بازار حراج می‌شود؟ گفت: اگر بانک مرکزی سکه را با نرخ ارز مرکز مبادله می فروخت، اختلاف نرخ با بازار، عامل تحریک تقاضای سفته بازی و توزیع ناعادلانه ثروت می شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها