جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

جاماندگان سهام عدالت بخوانند

24 خرداد 1401
جاماندگان سهام عدالت بخوانند

به گزارش بانک اول  با نزولی شدن شاخص کل بورس و خوابیدن تب‌‌‌وتاب مردم برای دریافت کد بورسی، تلاش‌‌‌های بورسی نمایندگان مجلس هم فروکش کرد. طرح جاماندگان سهام عدالت که در کمیسیون اقتصادی تصویب و در نوبت بررسی صحن علنی مجلس قرار داشت، به بایگانی رفت. هرچند نمایندگان مجلس مخالفت دولت وقت (دولت حسن روحانی) با این طرح را بهانه می‌‌‌کردند و می‌‌‌گفتند وزرای اقتصادی دولت دوازدهم با این طرح مخالف و معتقد بودند منابع تامین مالی برای ارائه سهام به ۲۰‌میلیون نفر وجود ندارد، اما اکنون که دولت تغییر کرده است نیز طرح مذکور همچنان مسکوت مانده و خبری از بررسی آن در صحن علنی بهارستان و تبدیل آن به قانون نیست.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس کسانی را که قرار است سهام عدالت دریافت کنند جزو دهک‌‌‌های پایین می‌داند و توضیح می‌دهد: «افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌‌‌اند و اصطلاحا جاماندگان خطاب می‌‌‌شوند کسانی‌‌‌ هستند که واقعا مستحق دریافت این سهامند چون برخی از آنها تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی‌‌‌ یا بهزیستی هستند یا اقشار و کارمندانی که چون شغل خاصی نداشتند جزو دسته‌‌‌ای که سهام عدالت دریافت کردند، حساب نشدند. باید به این افراد کمک شود و به آنان هم سهام عدالت تعلق گیرد.»

وی درباره نظر وزیر اقتصاد دولت رئیسی برای ارائه سهام به جاماندگان نیز می‌‌‌گوید: از نظر آقای خاندوزی خبر ندارم و صحبتی هم با ایشان نداشته‌‌‌ام ولی خروجی‌ای که از مجموعه دولت سیزدهم بیرون می‌‌‌آید، نشان می‌دهد که به دنبال حل‌‌‌وفصل این موضوع هستند و مخالفتی ندارند.

 

مرحبا  به این سوال که چرا مجلس در تصویب طرح جاماندگان سهام عدالت تعلل کرده است نیز می‌‌‌گوید: بحث تعلل نیست چون ابتدا باید زمینه‌‌‌ها را آماده کرد. دولت مجری کار است و اگر با اقناع کارها را انجام دهیم کار راحت‌‌‌تر و سریع‌‌‌تر پیش می‌رود. اینکه بیایم در جایی که دولت با چیزی مخالف است صرفا تحمیلی انجام دهیم، باعث نمی‌شود کارها خوب پیش رود. البته درست است که دولت موظف به انجام قانون است و اگر چیزی قانون شد، باید آن را انجام دهد اما چه بهتر که کار مشترکی صورت گیرد و با اقناع پیش رود؛ یعنی از طرف دولت هم پذیرش وجود داشته باشد.

دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط
عسگر توکلی گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب افراد واریز می‌شود. این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند که سود حاصل از افزایش سرمایه آنها به‌موقع به حساب سهامداران واریز نشد. وی افزود: پیرو مصوبه‌ای که شورای عالی بورس برای توزیع سود سهام عدالت سهام‌داران داشت، مقرر شده بود، سود سهام عدالت در دو مرحله تا پایان آذر ماه و مرحله بعدی تا قبل پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.
رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب آنها واریز می شود.
باغستانی به تازگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است: زمانی که ۸ شرکت سود سهام خود را واریز کنند و اطلاعات هم از قوه قضائیه دریافت شود این سودها همراه با واریز مرحله سوم سود سهام عدالت برای وراث واریز خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
مدیر عامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سامانه میراث در سال ۱۴۰۲ برای وراث متوفیان سهام عدالت راه‌اندازی شد تا انتظار ۱۸ ساله وراث برای تقسیم دارایی متوفیان به پایان برسد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
ش س
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

لطفا به مام سهام عدالت بدید چرا اسمشو گذاشتید سهام عدالت پس کو عدالت ما سهام نداریم اصلن فکرکردن نمیخواد مام سهم داریم ایرانی هستیم به فکر جاماندگان باشید خدارو خوش نمیاد

جاماندگان سهام عدالت
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام واقعا یکسری که حقشان سهام عدالت بود و هست دریافت ‌نکردن .امیدوارم بررسی بشه و فرصتی باشه که جامانده ها هم بتونن دریافت کنن و الا اسمش سهام ناعدالت باشه بهتره. ان شالله دولت آقای رئیسی به موضوع جاماندگان سهام عدالت هم رسیدگی کنن و عدالت برای همه برقرار بشه و خبر خوشی باشه برای همه . متشکرم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها