پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

فوری : وام 200 میلیون تومانی بانک ملت به صورت غیر حضوری و بدون وثیقه نقدی

24 خرداد 1401
فوری : وام 200 میلیون تومانی بانک ملت به صورت غیر حضوری و بدون وثیقه نقدی

افزایش سقف تسهیلات فرابانک ملت تا مبلغ  دو میلیارد ریال

به گزارش بانک اول چند روز پیش نسبت به معرفی تسهیلات غیر حضوری بانک ملت که بیشتر مراحل آن به صورت غیر حضوری و از طریق وبسایت این بانک انجام می شود و طبق تعریف دستورالعمل این وام مشتری فقط با یک بار مراجعه به شعبه تسهیلات خود را دریافت می کند اقدام کردیم.

سقف تسهیلات فرا بانک ملت تا قبل از این 300 میلیون ریال (30 میلیون تومان ) بود ٬ که بانک ملت در اطلاعیه ای که 3 روز پیش به شعب خود ابلاغ کرد سقف این تسهیلات را تا مبلغ 2 میلیارد ریال (200 میلیون تومان) افزایش داد.

در طرح فرابانک تسهیلات مبتنی بر ریسک اعتباری افراد پرداخت می شود.

بر این اساس مشتریان بر اساس رتبه بندی اعتباری به سه گروه A -B -C -D -E  و بدون رتبه  تقسیم بندی می شوند.

 رتبه بندی اعتباری چیست ؟

به گفته اصغر کریمی زفره کارشناس مدیریت امور بانکی اگر بخواهیم به طور  خیلی خلاصه و مختصر رتبه های اعتباری را تعریف کنیم ٬  مشتریانی که در تعهدات قبلی خود در شبکه بانکی خوش حساب بوده اند و اقساط وام های خود را به موقع پرداخت کرده اند و اگر ضمانت افراد دیگری را نموده اند آنها نیز اقساط خود را به موقع پرداخت کرده باشند و همچنین نسبت درآمد به بدهی آنها مطلوب باشد در تبه A (ریسک خیلی کم)  طبقه بندی می شوند و بقیه به ترتیب در رتبه B  (ریسک کم)  و C  (ریسک متوسط)  و افرادی که در سوابق قبلی خود بدحسابی کرده اند و خود یا لفرادی که ضمانت آنها را کرده اند دارای اقساط سررسید گذشته ٬ معوق یا مشکوک الوصول بوده اند در رتبه D (ریسک زیاد) و E (ریسک خیلی زیاد)   طبقه بندی می شوند. 

اشخاصی هم که قبلا زیاد از تسهیلات بانک ها استفاده نکرده اند و اطلاعات کافی در سیستم رتبه بندی ایرانیان ندارد در گروه (فاقد رتبه )قرار می گیرند. افراد فاقد رتبه شانس بیشتری نسبت به افراد گروه  D  و E   جهت دریافت تسهیلات از بانک ها دارند.

بر این اساس در اجرای فاز دوم طرح فرابانک ملت مشتریان گروه  A  تا سقف 200 میلیون تومان وام با اقساط 48 ماهه و سود 18 درصد در قالب کارت اعتباری و عقد مرابحه  دریافت می کنند.

مشتریان گروه B  تا سقف 150 میلیون تومان وام و با اقساط 36 ماهه با سود 18 درصدی در قالب کارت اعتباری و عقد مرابحه دریافت می کنند.

مشتریان گروه C  و فاقد رتبه تا سقف 100 میلیون تومان با اقساط 36 ماهه با سود 18 درصدی در قالب کارت اعتباری و عقد مرابحه دریافت می کنند.

وام فرابانک ملت

ضمانت وام غیر حضوری بانک ملت به چه صورت است :

تعداد ضامنین در سامانه به صورت هوشمند و با توجه به توان بازپرداخت و سقف تعهدات ضامنین معرفی شده تعیین میشود . در ضمن ضمانت اشخاص با رتبه Eو D و فاقد رتبه قابل قبول نیست.

از این پس سقف تسهیلات اعطایی از طریق سامانه فرابانک ملت برای گروه A  و تمام مشتریان حقیقی( طرح تابش) دو میلیارد ریال، سقف تسهیلات برای گروه B  یک و نیم میلیارد ریال و برای گروه C و فاقد رتبه یک میلیارد ریال خواهد بود. مدت زمان بازپرداخت این وام نیز بسته به نوع تسهیلات از ۳۶ ماه تا ۶۰ ماه، تعیین خواهد شد.

در عین حال، تسهیلات بهان (بدون نیاز به معرفی ضامن) و تسهیلات ازدواج در بستر سامانه فرابانک مطابق با اطلاعیه های قبلی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.

نکته مهم1: برای دریافت این وام نیاز نیست از قبل در بانک ملت دارای حساب و معدل حساب باشید.

نکته مهم 2: وام فرابانک ملت فاقد هر گونه وثیقه نقدی و مسدودی حساب هست.

 

 

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها