جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

وام 500 میلیون تومانی بانک اقتصاد نوین ویژه عموم متقاضیان با اقساط 36 ماهه

24 خرداد 1401
وام 500 میلیون تومانی بانک اقتصاد نوین ویژه عموم متقاضیان با اقساط 36 ماهه

طرح صبا 1 و 2 بانک اقتصاد نوین , وام تا سقف 500 میلیون تومان

به گزارش بانک اول پرداخت تسهیلات بر اساس میانگین یا معدل حساب یکی از روش های رایج در سیاست های اعتباری بانک ها است.ولی سقف وام پرداختی در بانک های مختلف متفاوت هست.

بانک اقتصاد نوین با معرفی طرح تسهیلاتی صبا 1 و صبا 2 تا دو برابر میانگین حساب وام تا سقف 5 میلیارد ریال پرداخت می کند.

در این طرح‌ها، می‌توانید بر اساس معدل موجودی سپرده خود در دوره زمانی دلخواه (دو، سه و چهارماهه) و با توجه به نقدینگی مورد نیاز، از انواع طرح‌های تسهیلاتی در اقساط و مبالغ متنوع (تا بیش از دو برابر معدل موجودی خود) استفاده کنید.

طرح صبا 1، ویژه صاحبان سپرده‌های کوتاه‌مدت عادی و طرح صبا 2، ویژه صاحبان حساب  جاری ( با دسته چک یا بدون دسته چک )است.

چگونه برای دریافت تسهیلات بانک اقتصاد نوین اقدام کنیم؟

چنانچه در حال حاضر از مشتریان بانک اقتصادنوین هستید، با توجه به نوع سپرده نزد بانک (کوتاه‌مدت عادی یا قرض الحسنه جاری)، درخواست خود مبنی بر استفاده از تسهیلات طرح‌های صبا را به شعبه مورد نظر اعلام کنید. در این مرحله، همکاران شعبه با توجه به مبلغ تسهیلات درخواستی شما، اطلاعات اولیه درباره مدارک و شرایط لازم را در اختیارتان قرار می‌دهند.

اگر از قبل در این بانک حسابی ندارید، با همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر به نزدیکترین شعبه این بانک مراجعه کرده و ضمن افتتاح سپرده مورد نظر (کوتاه‌مدت عادی یا قرض‌الحسنه جاری)، درخواست خود مبنی بر استفاده از تسهیلات طرح‌های صبا را اعلام کنید. در این مرحله، همکاران شعبه با توجه به مبلغ تسهیلات درخواستی شما، اطلاعات اولیه درباره مدارک و شرایط لازم را در اختیارتان قرار می‌دهند.
توجه: در طرح‌های صبا، مبلغ وام دریافتی بر پایه معدل موجودی سپرده شما نزد بانک در دوره زمانی مشخص محاسبه می‌شود. آغاز دوره محاسبه معدل موجودی سپرده، از زمان مراجعه حضوری به شعبه مورد نظر و اعلام و ثبت درخواست استفاده از طرح‌های صبا در نظر گرفته شده است.

به‌منظور بهره‌مندی حداکثری از مزایای این طرح، لازم است با توجه به مبلغ تسهیلات و تعداد اقساط مورد نظر، نسبت به نگهداری معدل موجودی سپرده خود به میزانی که توسط شعبه اعلام می‌شود، اقدام کنید.
توجه: همان‌طور که جداول زیر نشان می‌دهند، در طرح‌های صبا می‌توانید با افزایش دوره زمانی سپرده‌گذاری خود نزد بانک تسهیلات بیشتری دریافت کنید

پس از سپری شدن دوره سپرده‌گذاری مورد نظر و ایجاد معدل موجودی لازم برای دریافت تسهیلات، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و درخواست دریافت تسهیلات خود را ارائه دهید. در این مرحله، فرایند اعتبارسنجی آغاز شده و مدارک درخواستی شعبه از مشتری دریافت می‌شود.

شرایط لازم جهت دریافت تسهیلات طرح صبا

1- مشتریان برای دریافت تسهیلات صبا باید علاوه بر ایجاد معدل موجودی سپرده در دوره زمانی مشخص، از اهلیت اعتباری برخوردار بوده و وثایق مورد نظر بانک را ارائه کنند. ایجاد معدل موجودی سپرده، به تنهایی برای دریافت تسهیلات کافی نیست.

2- متقاضیان و ضامنین باید فاقد چک برگشتی و تسهیلات معوق یا سررسید گذشته در بانک های کشور باشند.

طرح صبا 1. دریافت تسهیلات اقساطی مرابحه (با نرخ 18%) بر اساس معدل موجودی سپرده کوتاه مدت (نرخ سود 10%)

مدت رسوب سپرده مدت تسهیلات (ماه) ضریب پرداخت تسهیلات
2 ماه 12 %45
24 %25
36 %15
3 ماهه 12 %70
24 %40
36 %25
4 ماهه 12 %95
24 %50
36 %35

طرح صبا 2. دریافت تسهیلات اقساطی مرابحه (با نرخ 18%) براساس معدل موجودی سپرده قرض الحسنه جاری

مدت رسوب سپرده مدت تسهیلات (ماه) ضریب پرداخت تسهیلات
2 ماه 12 %100
24 %55
36 %40
3 ماهه 12 %160
24 %85
36 %60
4 ماهه 12 %215
24 %115
36 %80

توضیحات: منظور از ضریب پرداخت تسهیلات، نسبت مبلغ تسهیلات قابل دریافت به معدل موجودی سپرده است (ضریب پرداخت تسهیلات = (معدل سپرده)/(مبلغ تسهیلات)) این نسبت در جداول بالا، به صورت ضرایب درصدی نشان داده شده است و تعیین می‌کند شما می‌توانید تا چند درصد از معدل موجودی سپرده خود را تسهیلات دریافت کنید.

به عنوان نمونه، در طرح صبا 2، با ایجاد معدل موجودی چهارماهه و درخواست تسهیلات مرابحه 12 ماهه، ضریب پرداخت تسهیلات 215%. به این معنا که شما برای دریافت تسهیلاتی به میزان 200 میلیون ریال باید معدل موجودی دوماهه‌ای برابر 93.02 میلیون ریال ایجاد کنید (حاصل تقسیم 200 میلیون ریال بر 215%).

 

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها