پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

نظرسنجی: با وجود عدم تغییر در قیمت طلا، کارشناسان آینده طلا را صعودی پیش بینی کردند

24 خرداد 1401
نظرسنجی: با وجود عدم تغییر در قیمت طلا، کارشناسان آینده طلا را صعودی پیش بینی کردند

در میان سرمایه گذاران و تحلیلگران وال استریت یک نظرسنجی برگذار کرده و از آنها می خواهد تا آینده قیمت طلا را پیش بینی کنند.

با وجود این که در هفته گذشته قیمت طلا شاهد رشد چندانی نبوده، همچنان در محدوده 1750 دلار قرار دارد و واکنش چندانی نیز به داده های ناامید کننده مشاغل ایالات متحده نشان نداد؛ احساسات صعودی در بازار طلا افزایش یافته است.

 

نظرسنجی کیتکونیوز نشان می دهد که هر دو سرمایه گذاران خرده فروشی و تحلیلگران وال استریت بر روی روند حرکت قیمت طلا در هفته پیش رو صعودی باقی مانده اند.

اوله هانسن، استراتژیست بانک ساکسو، گفت که این فلز گرانبها همچنان در مسیر خوبی پیش می رود حتی در حالی که انتظار می رود فدرال رزرو سیاست های پولی خود را تغییر داده و خرید ماهانه اوراق قرضه خود را تا پایان سال کاهش دهد.

وی ادامه داد که داده های مرتبط با مشاغل ایالات متحده حتی اگر نتوانست باعث صعود شدید قیمت طلا شود، مانع از هرگونه روند نزولی شده و در ادامه می تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

این هفته 14 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلا کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، هشت نفر یا 57 درصد خواستار افزایش قیمت طلا شدند. پنج تحلیلگر یا 36 درصد خواستار کاهش قیمت طلا در هفته آینده شدند و تنها یک تحلیلگر یا 7 درصد در کوتاه مدت نسبت به طلا بی طرف بود.

 

در همین حال از مجموع 841 رای به دست آمده از سرمایه گذاران 442 شرکت کننده یا 53 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 265 نفر دیگر یا 32 درصد معتقد بودند قیمت طلا کاهش می یابد و 134 رای دهنده یا 16 درصد بی طرف بودند.

اخبار مرتبط
مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت سکه امامی اما پایین آمد
اولین حراج سکه ۱۴۰۳ مرکز مبادله، ساعت ۱۳ تا ۱۷ دوشنبه ۲۷ فروردین انجام شد و با اینکه ۲۹ هزار و ۳۸۶ تقاضای خرید ثبت شد، در نهایت هفت هزار و ۲۱۸ سکه فروش رفت.
برخی تحلیلگران خاطرنشان می کنند که کاهش ریسک ژئوپلیتیکی تقاضای کمتری را برای طلا ایجاد می کند، در حالی که احساسات بازار از فعالیت های اقتصادی جهانی حمایت می کند که تقاضای صنعتی نقره را افزایش می دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها