جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

ورود محصولات ایران خودرو در سرازیری قیمت + جدول

24 خرداد 1401
 ورود محصولات ایران خودرو در سرازیری قیمت + جدول

به گزارش بانک اول ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که همزمان با نوسان رو به پایین دلار، پرتیراژهای ایران خودرو نیز امروز افت قیمت را تجربه کردند.   

به گفته فعالان بازار خودرو نوسان نرخ دلار امروز موجب شد تا بازار ایران خودرویی با افت قیمت مواجه شوند، اما در کنار افت قیمت دلار نبود تقاضا نیز بر نزولی شدن قیمت خودرو در بازار اثرگذار بوده است.  

از سوی دیگر انتظار این روزها بیش از هرعامل دیگری در معاملات بازار اثرگذار بوده است. انتظار برای مشخص شدن وضعیت طرح ساماندهی خودرو از یک سو و نامشخص بودن زمان آغاز دور جدید مذاکرات از سوی دیگر از جمله دلایلی است که فعالان بازار سردرگمی در بازار خودرو را به آنها نسبت می دهند.

 

وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7  » و « سمند سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک»  اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «سمند LX با موتورEF7  » و «دنا معمولی» در بازار افت دو میلیونی قیمت داشته اند و «رانا پلاس»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک»، «پژو 206 تیپ 2» و « پژو 206 تیپ 5» افت یک میلیونی قیمت را در بازار تجربه کردند و « سمند سورن پلاس » و «پژو 206 صندوقدار» بدون تغییر قیمت در بازار قیمت خوردند.

با توجه به ارزیابی های صورت گرفته می توان گفت قیمت «سمند LX با موتورEF7 » امروز در بازار به 263 میلیون تومان رسید و «دنا معمولی» نیز در بازار 325 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان  محصولات ایران خودرو امروز « پژو 206 تیپ 2» با افت یک میلیونی در بازار  250 میلیون تومان معامله شد و قیمت «پژو 206 تیپ 5» نیز در بازار به 294 میلیون تومان رسید، اما مدل صندوقدار این خودرو امروز بدون تغییر در بازار 288 میلیون عرضه شد.

ارزیابی های صورت گرفته نشان دهنده آن است که «دنا پلاس توربو اتوماتیک» نیز امروز افتی یک میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به  467 میلیون تومان رسید. با توجه به روند بازار می توان گفت «رانا پلاس» نیز امروز افتی یک میلیونی داشت و قیمت آن به 271 میلیون تومان در بازار رسید. 

در مقابل خودروهایی که امروز افت قیمت داشتند «سمند سورن پلاس» امروز در بازار بدون تغییر و با قیمت 311 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

اخبار مرتبط
نسل چهارم هیوندای توسان فعلی از سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده عرضه شد. اکنون این شاسی بلند جمع و جور بالاخره برای مدل سال ۲۰۲۵ فیس لیفت شده است. اگرچه ممکن است در نمای بیرونی بدون تغییر به نظر برسد، اما تغییرات اندکی در جلوپنجره و قسمت پایینی سپر وجود دارد که باعث می‌شود توسان عریض‌تر به نظر برسد.
تورم وسایل نقلیه از ابتدای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۹۲ درصد بوده است که ادامه‌ این روند برای بازار خودرو در سال ۱۴۰۳ نشان از رشد ۳۹درصدی قیمت‌ها در بازار خودرو دارد.
ساینا دنده‌ای ساده یکی از ارزان‌ترین سواری‌های صفرکیلومتر است و ۳۸۰ میلیون قیمت دارد. کوییک دنده‌ای ۳۸۵ میلیون فروخته می‌شود و قیمت تیبا صندوقدار به ۳۹۰ میلیون تومان رسیده است.
با انتشار گزارش تلفیقی ۶ ماهه شرکت ایران خودرو مشخص شد که جمع کل زیان انباشته صنعت خودروسازی از مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است. از این میزان ۱۰۶ هزار میلیارد تومان مربوط به ایران خودرو ۸۹ هزارو ۵۲۷ میلیارد تومان مربوط به گروه سایپا و ۲۰ هزارو ۵۸۷ میلیارد تومان مربوط به پارس خودرو است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها