جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۲مهر / بازگشت خریداران و توقف روند نزولی بازار

24 خرداد 1401
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۲مهر / بازگشت خریداران و توقف روند نزولی بازار

به گزارش بانک اول دلار طی ده روز اخیر تحت تاثیر اخبار مثبت درمورد برجام و بالارفتن امید‌ها به از سرگیری مذاکرات، در مدار کاهشی قرار گرفته بود و طی این مدت از سطح ۲۸۵۰۰ به ۲۶۹۵۰تومان در معاملات دیروز رسید؛ اما این روند با مقاومت نوسان‌گیران متوقف شد و در پی بازگشت خریداران به بازار، دلار نتوانست کانال ۲۶هزار تومان را حفظ کند و نهایتا تا ساعات پایانی معاملات به سطح ۲۷۰۵۰تومان رسید.

 

هرچند بازار طی این چند روز بارها مورد حمله نوسان‌گیران قرار گرفته و روند نزولی دلار برای مدتی متوقف شده است؛ این بار هم نوسان‌گیران سعی دارند با مانور روی اخباری مبنی بر بروز تنش بین ایران و کشور‌های همسایه جو بازار را منفی کنند و تا امروز موفق شدند با ترغیب خریداران برای ورود به بازار، دلار را تا سطح ۲۷۳۰۰تومان بالا ببرند.

به این ترتیب درحالی‌که دلار معاملات امروز را در سطح ۲۶۹۵۰تومان آغاز کرده بود، با افزایش حجم خرید‌ها در مدار صعودی قرار گرفت و به سرعت تا ۲۷۲۰۰تومان پیش رفت؛ پیشروی دلار، خریداران بیشتری را به سمت بازار سوق داد و از آنجا که دلار مرز مقاومتی ۲۷۲۰۰تومان را هم لمس کرده بود، احتیاط در خرید‌ کاهش یافت و این عوامل باعث شد دلار تا ساعت انتشار این خبر تا ۲۷۳۰۰تومان برسد.

 

اگرچه برخی معامله‌‌گران بر این باورند که روند صعودی بازار به دلیل وجود سیگنال‌های مثبت تداوم نخواهد داشت و دلار به مرز ۲۷هزار تومان بازخواهد گشت، اما باتوجه به شکست مرز مقاومتی ۲۷۲۰۰تومان و افزایش خرید‌ها، دسته‌ای دیگر از فعالان بازار به افزایش بیشتر قیمت دلار امیدوارند.

اخبار مرتبط
رکوردشکنی ها پی در پی بهای جهانی طلا، بازار داخلی فلز زرد را هم تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که قیمت هر سکه طرح جدید از حدود ۳۴ میلیون تومان در روز ۱۰ اسفند سال گذشته، به حدود ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در روز جاری رسانده است. همچنین بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در روز ۱۰ اسفند به ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در روز جاری رسیده است.
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت طلا اما افزایش یافت
یک اقتصاددان، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد.
رئیس اتحادیه طلا فروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها