جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

چند راهکار ساده برای پیشگیری از سکته مغزی

24 خرداد 1401
چند راهکار ساده برای پیشگیری از سکته مغزی

به گزارش بانک اول  سکته مغزی عارضه‌ای بسیار جدی و مرگبار است که در اثر اختلال خون‌رسانی به قسمتی از بافت مغز که ناشی از انسداد رگ مغزی به وسیله یک لخته خونی و یا پارگی یکی از عروق تغذیه کننده آن قسمت بافت مغز است.

دانستن عوامل خطر آفرین برای سکته مغزی، علاوه بر پیروی از توصیه‌های پزشک و اتخاذ شیوه زندگی سالم بهترین اقداماتی است که می‌توانید برای پیشگیری از سکته مغزی انجام دهید.

به طور کلی، توصیه‌های شیوه زندگی سالم شامل کنترل فشار خون بالا، تغییر شیوه زندگی سالم و استفاده از دارو‌ها برای درمان فشار خون بالا موارد موثری در کاهش خطر سکته مغزی هستند.

 خوردن کلسترول و چربی کمتر، به ویژه چربی‌های اشباع و چربی‌های ترانس، ممکن است تجمع لخته را در عروق کاهش دهد؛ در صورت سیگار کشیدن، ترک دخانیات خطر سکته مغزی را کم می‌کند.

برای پیشگیری از سکته مغزی، می‌توانید از رژیم غذایی که حاوی پنج وعده میوه یا سبزیجات در روز است، استفاده کنید.

اضافه وزن به عوامل خطر دیگر سکته مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت کمک می‌کند.

 ورزش‌های  هوازی از چند جهت خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهند.

ورزش می‌تواند فشار خون را کاهش، سطح کلسترول خوب را افزایش دهد و سلامت کلی رگ‌های خونی و قلب شما را بهبود بخشد.

اگر دیابت دارید، باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. ورزش و کاهش وزن می‌تواند به شما کمک کند قند خون خود را در محدوده سالم نگه دارید.

 مصرف نوشیدنی‌های الکلی خطر ابتلا به فشار خون بالا، سکته، خصوصا سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

علائم و نشانه‌های سکته مغزی در افراد مختلف متفاوت است اما معمولاً به طور ناگهانی شروع می‌شود. علامت اصلی سکته مغزی که در اکثر افراد بروز می‌کند، تغییر در فرم صورت است.

اخبار مرتبط
پزشک طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی راه کارهایی را برای کاهش ضعف و بی حالی در ماه مبارک رمضان مطرح کرد و گفت: برای کاهش ضعف و بی حالی باید حتما وعده سحری مصرف و در این وعده برای جبران کمبود آب بدن از غذاهای خورشتی استفاده شود.
سبک زندگی غلط، تغذیه اشتباه، عدم تحرک و استرس روزانه، از طول عمر ما کم می‌کند و زمینه را برای بیماری‌های حاد و غیر معمول فراهم می‌کند. یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌های تهدید کننده سلامت عمومی بدن، تغذیه درست است
محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد، گفت: با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، درصورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.
دریافت بیش از اندازه برخی ویتامین‌ها ممکن است سلامتی انسان‌ها را به خطر بیندازند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها