پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

خبر مهم درمورد ابطال کارت های سوخت در 6 ماه/ از امروز کارت سوخت 20 روزه صادر می شود

24 خرداد 1401
خبر مهم درمورد ابطال کارت های سوخت در 6 ماه/ از امروز کارت سوخت 20 روزه صادر می شود

به گزارش بانک اول شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، «فاطمه کاهی» با اشاره به زمان صدور کارت سوخت گفت: این فرآیند به روز شده و به محض اینکه فرد درخواست خود را در پلیس +۱۰ ثبت می‌کند ۲۰ روز زمان فرآیند صدور کارت طول می‌کشد که شامل راستی آزمایی ناجا، راستی آزمایی شرکت ملی پخش، شخصی‌سازی اطلاعات کارت سوخت و در نهایت، پاکت‌گذاری کارت است و تا زمانی که کارت تحویل اداره پست می‌شود حدودا ۲۰ روز زمان می‌برد.

او با بیان اینکه در حال حاضر صدور کارت سوخت به روز است و به محض اینکه مالکان خودرو در خواست خود را ثبت می‌کنند، می‌توانند به سامانه WWW.EPOLICE.IR مراجعه و فرآیند را مشاهده کنند، ادامه داد: در این سامانه تمام مراحل صدور کارت سوخت درج شده و زمانی که کارت صادر می‌شود مالک خودرو می‌تواند بعداز صدور کارت سوخت و تعیین بارکد پستی آن در سایت مذکور با مراجعه به باجه پستی مشخص و به همراه مدارک مورد نیاز، نسبت به دریافت کارت خود اقدام کند.

 

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه مالکان خودرو پس از گذشت یک هفته از ثبت درخواست خود می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور فرآیند صدور کارت را به طور کامل مشاهده کنند، گفت: تمام کارت‌هایی که از سال‌های قبل تا ۶ ماه اخیر در اداره پست قرار داشته، تعیین تکلیف شده اما از این به بعد کارت‌هایی که بیش از شش ماه در باجه معطله باقی می‌ماند، ابطال می شود لذا از هموطنان تقاضا داریم که نسبت به دریافت کارت‌های صادر شده اقدام کنند.

 

اخبار مرتبط
از بین تمام ایده‌ها و فعالیت‌های ایلان ماسک از خودرو‌های تسلا گرفته تا موشک‌های اسپیس ایکس، تصاحب توئیتر، برنامه‌های استعمار مریخ شاید شرکت مخفی تراشه‌های مغزی او با نام "نورالینک" خطرناک‌ترین آن‌ها باشد. نورالینک برای چه به وجود آمده است؟
گم کردن یا دزدیده شدن گوشی، تبلت یا لپ تاپ همیشه پر استرس و ناراحت کننده است اما خوشبختانه ابزارها و روش‌هایی وجود دارد تا صاحبان آن‌ها بتوانند دستگاه الکترونیکی خود را ردیابی و در نهایت پیدا کنند.
نرخ بلیت ورودی موزه ها، بناها و پایگاه‌های تاریخی تا پایان سال گذشته برای شهروندان ایرانی بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان بود، که از اول فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان افزایش یافته است. این بها برای اتباع خارجی نیز از ۵۰ و ۱۰۰ هزار تومان به ۲۵۰ و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از افزایش نرخ ورودی موزه‌ها، گروه‌هایی را که مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها می‌شوند، اعلام کرد.
در واقع مالیات ارزش‌افزوده یک نوع مالیات غیرمستقیم است که بر ارزش خلق شده‌ی کالا اعمال می‌شود. مالیاتی که بر ارزش‌افزوده لحاظ می‌شود در نهایت توسط خریدار پرداخت می‌شود و عمده‌فروشان، تولیدکنندگان و تمام افراد حاضر در زنجیره تولید هر کدام در مرحله‌ای با توجه به ارزشی که به محصول اضافه می‌کنند، موجب افزایش پلکانی این مالیات روی محصول نهایی می‌شوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها