پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

سکه چشم انتظار فعالیت بازار ارز / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۸ مهر

24 خرداد 1401
سکه چشم انتظار فعالیت بازار ارز / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۸ مهر

به گزارش بانک اول اونس جهانی طلا در بازار امروز روند صعودی داشت. در بازار امروز قیمت دلار روند صعودی داشت و به کانال ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

افزایش نرخ ارز در بازار امروز در کنار صعود اونس جهانی به نرخ ۱۷۸۲ دلار باعث افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز شد.

 

قیمت سکه در روزهای گذشته نتوانست مرز ۱۱ میلیون و ۶۰۰ تومان را حفظ کند و در این کانال نوسان‌هایی را ثبت کرد.  فعالان بازار سکه عقیده دارند با وجود نوسانات رفت و برگشتی در روزهای گذشته، سکه در شرایط کنونی به نوسان در بازه محدود ۱۱ میلیون و ۶۰۰ الی ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ادامه خواهد داد.

با توجه به  حرف‌های شب گذشته رئیس جمهور که در بازار امروز باعث افزایش قیمت دلار شد باید دید  واکنش قیمت طلا و سکه در بازار چگونه می‌شود؟

اگر افزایش قیمت دلار در بازار ادامه‌دار باشد و بتواند به کانال ۲۷ و ۵۰۰ تومان نزدیک شود احتمال افزایش قیمت سکه و تثبیت نرخ آن در کانال ۱۱ میلیون و ۸۰۰ شود. بر اساس نوسان‌ها و کاهشی که نرخ ارز در چند روز گذشته ثبت کرده است باید دید بازار ارز بعد از افزایش قیمت در بازار امروز در روزهای آینده چه فعالیتی خواهد داشت.

 

شرایط بازار ارز چگونه است؟ / پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۸مهر

با انتشار اخبار منفی درمورد برجام طی روزهای ابتدایی ماه، بازار فاز افزایشی گرفت و درحالیکه دلار تا اواخر شهریور در سطح ۲۷۳۰۰تومان قرار داشت، در هفته اول مهر تا مرز ۲۸۵۰۰تومان بالا رفت؛ اما با تغییر رنگ‌وبوی اخبار و فروکش کردن انتظارات منفی نسبت به حصول برجام، بازار ارز به مسیر کاهشی بازگشت و این روند با انتصاب رییس کل بانک مرکزی تشدید شد و دلار تا مرز ۲۶۹۵۰تومان پایین آمد.

با توجه به عملی نشدن وعده از سرگیری مذاکرات در آینده نزدیک و وجود سیگنال‌های منفی اقتصادی از جمله تورم و کسری بودجه بالا، دلار مجددا تا سطح ۲۷۳۰۰تومان افزایش یافت و طی آخرین هفته ماه همین محدوده را حفظ کرد.

اما درحالی‌که خبرها حاکی از احتمال بالای برگزاری مذاکرات در هفته آخر ماه اکتبر (هفته اول آبان ماه) بود، روز گذشته سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد که پنجشنبه در بروکسل با ایران درباره از سرگیری مذاکرات درباره برجام گفت‌وگویی برگزار نخواهند کرد. اگرچه دلار معاملات دیروز را با قیمت ۲۷۱۰۰تومان شروع کرده بود، اما تحت تاثیر این خبر تا ۲۷۳۴۰تومان بالا رفت.

حالا امروز انتظارات تورمی دوباره بالا رفته و خریداران قدرت بیشتری در بازار پیدا کرده‌اند و همین موضوع منجر به افزایش قیمت دلار تا ۲۷۴۵۰تومان شده است؛ در این شرایط اگر حجم خرید‌ها به حدی بالا باشد که دلار مرز مقاومتی ۲۷۵۰۰تومان را رد کند، بازار در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت، اما با ورود یک سیگنال مثبت درمورد برجام، دلار به محدوده قبلی عقب‌نشینی خواهد کرد.

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملاتی آتی طلای دسامبر به سختی در نمودارهای میله‌ای روزانه مشاهده می‌شود، روند صعودی باید برای ادامه مسیر قدرت تازه‌ای از خود نشان دهد. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه اکتبر یعنی ۱۸۰۱.۹۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی ۱۷۲۱.۱۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۷۷۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۷۸۲.۴۰ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۶۰.۳۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم ۱۷۵۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.(اقتصاد آنلاین)

با توجه به شرایط موجود و سیگنال‌‌های متفاوت از مذاکرات و سخنان رئیسی برای بازار ارز، واکنش بازار ارز به این فاکتورها به عنوان یکی از عوامل موثر در قیمت‌های طلا برای فعالان بازار طلا و سکه اهمیت دارد.

اخبار مرتبط
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت طلا اما افزایش یافت
یک اقتصاددان، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد.
رئیس اتحادیه طلا فروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست
اکنون تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های تورم ایالات‌متحده که اواخر این هفته منتشر می‌شود، می‌تواند زمان‌بندی اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در سال جاری روشن کند. قیمت طلا امروز در بازه محدودی معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌های بیشتر در مورد سیاست فدرال‌رزرو بودند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها