ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

فوری / شروع پرداخت وام های 500 میلیون ریالی بانک مهر ایران بدون ضامن و غیر حضوری با کارمزد 4 درصد + شرایط

24 خرداد 1401
فوری / شروع پرداخت وام های 500 میلیون ریالی بانک مهر ایران بدون ضامن و غیر حضوری با کارمزد 4 درصد + شرایط

به گزارش بانک اول پرداخت وام و تسهیلات با محوریت اعتبار اشخاص از اولین وعدهای اقای خاندورزی وزیر جدید اقتصاد بود.اکنون نیز مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با لبیک به این توصیه وزیر اقتصاد اعلام کرد که این بانک پرداخت تسهیلات بدون ضامن و با در نظر گرفتن رتبه اعتباری شخص متقاضی را در شعب بانکی تحت مدیریت خود آغاز می کند.

البته پرداخت تسهیلات بدون ضامن در یکی دو سال اخیر در برخی دیگر از بانک ها مثل بانک ملت آغاز شده است.در خبرهای قبلی سایت بانک اول در مورد رتبه بندی اعتباری ایرانیان و موارد تاثیر گذار در این رتبه بندی مطالبی درج کردیم.

به گفته اصغر کریمی زفره کارشناس امور بانکی بر این اساس افراد با توجه به سوابق اعتباری و مالی خود در چند سال گذشته نظیر پرداخت به موقع اقساط و یا داشتن بدهی های معوق بانکی ٬ چک های برگشتی و ... در 6 گروه بدون ریسک(A) ٬ کم ریسک(B) ٬ ریسک کم (C)٬ریسک متوسط (D) ٬ پر ریسک (E)و بدون اطلاعات طبقه بندی می شوند.بنابراین توصیه می شود افراد برای اینکه در آینده در گروه اعتباری a و b  قرار بگیرند و در آینده بتوانند از خدمات بانکی بهتری استفاده کنند از هم اکنون نسبت به پرداخت به موقع اقساط تسهیلات خود اقدام کنند ٬ مچنین ضمانت اشخاص بد حساب هم می تواند از رتبه اعتباری شما کم کند.

پرداخت تسهیلات در بانک مهر ایران بدون ضامن و فقط با یک فقره چک

در همین رابطه دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک مهر ایران اظهار کرد: این بانک در حوزه دریافت تضامین انعطاف بسیار بالایی نسبت به سایر بانک‌ها دارد. علتش هم این است که بخش قابل توجهی از مردم برای دریافت تسهیلات با مشکل ضامن روبه‌رو هستند و همین موضوع باعث شده از دریافت تسهیلات محروم شوند یا با چالش جدی روبه‌رو شوند.

اکبری افزود: ما هم کارمند دولت و هم دارنده جواز کسب را به عنوان ضامن قبول می‌کنیم. در این حوزه ما تابع مقررات اعلامی شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی هستیم، اما انعطاف به خرج می‌دهیم. طبق مقررات اعلامی شورای پول و اعتبار برای وام‎های تا ۱۰۰ میلیون ریال یک ضامن و برای وام‌های بیشتر از ۱۰۰ میلیون ریال باید دو ضامن بگیریم.

وی خبر خوشی را برای مشتریان و متقاضیان تسهیلات اعلام کرد: در حال حاضر ما بخش مهمی از تسهیلاتمان را بدون ضامن پرداخت می‌کنیم. اینکه شخصی از این تسهیلات برخوردار شود یا خیر، به رفتار مالی خودش و خوش‌حسابی فرد باز می‌گردد.

وی درباره پرداخت تسهیلات بدون ضامن اظهار کرد: با طبقه‌بندی مشتریان خود، برای آن دسته از مشتریان خوش‌حساب، مدل پرداخت تسهیلات بدون ضامن را تعریف کرده‌ایم. به این ترتیب مراجعه به شعبه نیز حذف می‌شود و در بستر الکترونیکی، پرداخت تسهیلات بدون ضامن صورت می‌گیرد و ضامن در حقیقت تبدیل به یک برگه چک می‌شود.

اکبری درباره شرایط برخورداری از تسهیلات بدون ضامن گفت: شرط برخورداری، خوش‌حسابی مشتری و امتیاز حساب اوست. در حقیقت مشتری باید شرایط دریافت وام را داشته باشد و وام به وی تعلق گیرد. سپس باید از نظر وضعیت اعتباری، مشتری کم‌ریسکی تلقی شود تا بتوانیم صرفاً با اتکا به یک برگه چک و بدون نیاز به هیچ ضمانت اضافه‌ای، به وی تسهیلات پرداخت کنیم.

مدیرعامل بانک مهر ایران افزود: سابقه بانکی این افراد باید خوش‌حسابی آن‌ها را نشان دهد، بدین معنا که باید در همه بانک‌ها خوش‌حساب باشند. ما رفتار مشتریان‌ خود را در نظام بانکی رصد می‌کنیم. به عنوان مثال بررسی می‌کنیم که مشتری متقاضی تسهیلات ما در ۱۰ سال گذشته چه رفتاری در سطح نظام بانکی داشته، چک برگشتی دارد یا خیر؟ بدهی بابت اقساط تسهیلات دارد یا خیر.

وی گفت: طبیعتاً این نوع رفتار مشتری امتیاز او را مشخص می‌کند. میزان درآمدها و دارایی‌های او نیز در برآورد ما نسبت به مشتری تأثیرگذار است. بر اساس این شاخص‌ها نسبت به تعریف امتیاز اقدام می‌کنیم تا مشخص شود آیا می‌تواند وام بدون ضامن دریافت کند یا خیر.

اکبری با یادآوری اقدامات گسترده بانک در حوزه بانکداری نوین و ارائه خدمت غیرحضوری گفت: شما می‌توانید بدون حتی یک بار مراجعه به شعبه، از بانک مهر ایران تسهیلات دریافت کنید. هم افتتاح حساب و هم دریافت تسهیلات از طریق اپلیکیشن همراه‌بانک مهریران فراهم شده و نیازی نیست مردم در این روزها که همچنان با کرونا دست به گریبانیم، برای دریافت این خدمات وارد شعب بانکی شوند.

بنابراین با توجه به سقف تسهیلات قر ض الحسنه با کارمزد 4 درصدی که هم اکنون 500 میلیون ریال است ٬ افرادی که سابقه اعتباری خوبی دارند می توانند جهت دریافت وام بدون ضامن به سعب بانک مهر ایران مراجعه کنند.

 

اخبار مرتبط
دهقان‌کیا با اشاره به رایزنی و مکاتبات انجام شده با سازمان تامین اجتماعی جهت افزایش وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال رقم وام بازنشستگان به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا بکند که البته این موضوع مستلزم اخذ مجوز از هیئت مدیره از سازمان تامین اجتماعی است، اما پیش‌بینی می‌شود که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.
در طرح نگین امید بانک سپه می‌توانید با افتتاح سپرده غیرحضوری نسبت به دریافت این تسهیلات که سقف ۳۰۰ میلیون تومان دارد،‌ اقدام کنید. وام نگین امید قرض‌الحسنه است و فقط ۲ درصد کارمزد دارد
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی درباره برنامه این بانک برای پاسخ به برخی نارضایتی‌های مردم از شبکه بانکی بابت اخذ ضمانت‌ها گفت: شبکۀ بانکی با «کمترین سخت‌گیری» و «بیشترین تسهیل‌گری» نص صریح قانون را در مطالبه وثائق از متقاضیان تسهیلات اجرا کنند.
در این بخشنامه آمده است؛ صرفاً دانشجویانی که اطلاعات هویتی و تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۳قرار گیرد، می‌توانند نسبت به تشکیل پرونده و ثبت تقاضای وام اقدام نمایند؛ لذا ضروری است دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی نسبت به تبادل و بروزرسانی مستمر اطلاعات آموزشی دانشجویان در درگاه تبادل اطلاعات وزارت متبوع قبل از تاریخ شروع ثبت نام تا پایان فرآیند ثبت نام وام به صورت برخط اقدام نمایند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
عوضعلی دلیر جارچلو
ارسال شده در : پنجشنبه 28 دی 1402

سلام بنده در بانک مهر ارومیه سرپرستی چند سالی هست سپرده دارم الان ثبت وام آنلاین شده هر مراجعه میکنم راه نمیده چه اقدامی باید انجام بدم یا اینکه سر کاری هست راهناییبفرمایید

مهدی وفا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

لازم به ذکر است این وام ۱۲ ماهه و قسط هر ماه ۴.۵۰۰.۰۰۰ تومان است و اینکه اگر از بانک مهر ایران وام دیگری گرفته باشید مانده اقساط از مبلغ ۵۰ میلیون کسر میگردد.

عابدین عباسی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام باور کنید اصلا همچین چیزی نیست شما به هرشعبه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مراجعه کنید میگن باید ۶واه پول بخوابانید بعد میتونید با معدل وام بگیرید ..

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها