پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

همه چیز در مورد افتتاح حساب ارزی در بانک شهر

24 خرداد 1401
همه چیز در مورد  افتتاح حساب ارزی در بانک شهر

به گزارش بانک اول حساب ارزی، حسابی است که برای نگهداری از دارایی ها به واحدی به غیر از واحد رسمی آن کشور مورد استفاده قرار می گیرد. اولین مزیتی که افتتاح یک حساب ارزی دارد، امکان نگهداری ایمن سرمایه ی ارزی است (و همچنین جلوگیری از افت ارزش سرمایه). همچنین یکی دیگر از مزایای حساب ارزی این است که شما می توانید با ارزهای رایج فعالیت و مراوده مالی داشته باشید (این موضوع دست شما را برای انجام تراکنش های بین المللی باز می گذارد).

به یاد داشته باشید سرمایه گذاری در ارزهای خارجی همچون دلار ایالات متحده آمریکا و یا یورو این امکان را به فرد سرمایه گذار می دهد تا نسبت به تغییر قیمت ارز مستقل شود! و تغییرات آن تاثیری بر روی ارزش سرمایه وی نگذارد.

در این بین، بانک شهر نیز فرصت افتتاح حساب ارزی را برای مشتریان خود فراهم کرده است! بانک شهر در چهارچوب مجموعه مقررات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین در راستای سیاست های کلان دولت برای عرضه ی هرگونه خدمات ارزی در شعب ارزی خود در خدمت است.

اما انواع حساب ارزی در بانک شهر به شرح زیر است:

سپرده قرض الحسنه پس انداز ارزی

افتتاح حساب قرض الحسنه ارزی با منشا ارز اسکناس و یا حواله خارجی؛ توجه داشته باشید به سپرده های قرض الحسنه پس انداز ارزی سودی تعلق نمی گیرد!

سپرده قرض الحسنه جاری ارزی

حساب سپرده قرض الحسنه جاری ارزی به عنوان یکی از انواع حساب های قرض الحسنه بانک شهر با رعایت ضوابط و مقررات برای متقاضیان (اشخاص حقیقی/ اشخاص حقوقی) افتتاح می شود. البته درباره شرایط افتتاح حساب های سپرده قرض الحسنه جاری ارزی با کارت و بی کارت بازرگانی نیز بایستی گفت افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاری ارزی با ارز منشا خارجی برای اشخاص حقیقی و حقوقی دارای کارت بازرگانی و یا فاقد کارت بازرگانی می تواند با مبلغ صفر انجام شود. همچنین افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاری ارزی با ارز منشا اسکناس برای ارزهای دلار ایالات متحده آمریکا، یورو و درهم برای اشخاص حقیقی و حقوقی دارای کارت بازرگانی و یا فاقد کارت بازرگانی امکان پذیر است.

توجه داشته باشید به مانده ی این سپرده ها سودی تعلق نمی گیرد.

سپرده سرمایه گذاری مدت دار ارزی

سود حساب های سپرده سرمایه گذاری مدت دار ارزی براساس بخشنامه های جاری بانک تجارت ابلاغ و واریز می شود. در صورت بستن حساب سپرده سرمایه گذاری مدت دار ارزی پیش از اتمام مدت دوره سپرده، سود سپرده و جریمه ی بستن آن بر اساس بر مبنای دوره قبل محاسبه می شود.

درباره شرایط افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری مدت دار ارزی نیز بایستی گفت افتتاح سپرده های سرمایه گذاری مدت دار ارزی صرفا برای ارزهای با منشا اسکناس و ارز منشا خارجی امکان پذیر است؛ به یاد داشته باشید ارزهای منشا داخلی امکان سپرده گذاری مدت دار را ندارند.

همچنین ارزهای مورد قبول برای سپرده گذاری در حساب های سرمایه گذاری مدت دار ارزی با ارز منشا اسکناس صرفا دلار آمریکا و یورو می باشد و ارزهای مورد قبول برای سپرده گذاری در حساب های مدت دار با ارز منشا خارجی دلار، یورو و درهم امارات است.

فرد سپرده گذار هر زمان که بخواهد می تواند سپرده خود را ابطال نماید و وجه آن را دریافت کند (به منظور ابطال سپرده، ارائه اصل برگ سپرده ضروری است).

سپرده های ارزی، قراردادی است که بین بانک تجارت و سپرده گذار منعقد می شود و هرگونه ایجاد تغییر در آن (اعم از کاهش/افزایش مبلغ سپرده) منجر به ابطال قرارداد و به طبع آن افتتاح سپرده جدید با شرایط جاری می شود؛ بنابراین کاهش مبلغ سپرده قبل از سررسید بدون تغییر در شرایط سپرده مجاز نمی باشد. سود متعلقه به مانده سپرده های سرمایه گذاری مدت دار ارزی به ارز مورد سپرده و با ارز و منشا یکسان پرداخت خواهد شد.

 

اخبار مرتبط
صدور کارت بانکی از سوی این بانک برای اتباع خارجی، عنوان کرد: خدمات بانکی ارائه شده به اتباع خارجی تنها به افتتاح حساب، جذب سپرده و ارائه تسهیلات محدود نخواهد بود و با توجه به نیازهایشان، خدمات برتر بانکی و همچنین خدمات ارزش افزوده مانند صدور بیمه نامه‌ها، خرید تور‌های گردشگری و سفر و … به این عزیزان ارائه خواهد شد
بانک اول - معاون فناوری اطلاعات بانک شهر گفت: امکان افتتاح حساب به صورت غیر حضوری و از طریق نرم افزار "همراه شهر پلاس" برای شهروندانی که در بانک شهر حساب بانکی ندارند به صورت رایگان تا ابتدای شهریور ماه میسر شده است.
رئیس هیات مدیره بانک شهر با اشاره به اجرای سیاست های درست و مناسب برای اصلاح ترکیب سپرده ها و همچنین جذب منابع در چارچوب قوانین و مقررات بانک مرکزی از سوی شعب این بانک؛ از کاهش قیمت تمام شده پول و افزایش درآمدهای کارمزدی در بانک شهر خبر داد.
بانک اول -به‌موجب قانون، اشخاص کمتر از ۱۸ سال شامل اشخاص صغیر و اشخاص بالغ غیر رشید که رشد آن‌ها از سوی دادگاه صالحه تشخیص داده نشده است نمی‌توانند در اموال و حقوق مالی خود تصرف کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها