جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

وام 200/000/000 تومانی بانک ملی با اقساط 60 ماهه به خانوارها وکسبه + شرایط

24 خرداد 1401
وام 200/000/000 تومانی بانک ملی با اقساط  60 ماهه  به خانوارها وکسبه + شرایط

وام کارت اعتباری 200 میلیون تومانی بانک ملی

به گزارش بانک اول بانک ملی ایران برا اساس بخشنامه بانک مرکزی سقف مبلغ تسهیلات کارت اعتباری خود را از 500 میلیون ریال به 2/000/000/000 ریال افزایش داد.

در ضمن مدت بازپرداخت این تسهیلات از 3 سال (36 ماه) به 5 سال (60 ماه) افزایش پیدا کرد.

نکته قابل توجه برای دریافت وام های کارت اعتباری این است که مدرک شغلی خاص و یا گروه خاصی را شامل نمیشود ٬ بلکه آحاد جامعه می توانند با توجه به توان بازپرداخت تسهیلات از این وام استفاده کنند.

نرخ سود این تسهیلات بانک ملی  در حال حاضر 18 درصد است و اقساط آن در صورت بازپرداخت 60 ماهه حدود 5 میلیون و یکصد هزار تومان است.و کل سود وام در این حالت حدود ۱۰۵ میلیون تومان می شود.

در نظر داشته باشید که سقف وام کارت اعتباری 200 میلیون تومان است و چنانچه شخصی قادر به پرداخت اقساط آن نباشد و یا به مبلغ کمتری وام نیاز داشته باشد ٬ می توانند مبالغ کمتر مثلا 100 میلیون و یا 50 میلیون تومان تسهیلات دریافت کند.

در اطلاعیه بانک مرکزی آمده است ٬با توجه به لزوم انطباق مقررات ناظر بر کارت اعتباری مرابحه با شرایط و مقتضیات روز و با هدف تسهیل تأمین مالی خانوارها و کسب و کارهای کوچک و متوسط از این طریق، سقف اعتبار قابل تخصیص در قالب کارت اعتباری مرابحه به مبلغ دو میلیارد ریال (200 میلیون تومان) افزایش یافت.

متن این بخشنامه که قبلا در سایت بانک اول منتشر شده  به شرح زیر است: پیرو بخشنامه شماره 116591‏‏.00 مورخ 21 تیر ماه 1400 ابلاغی توسط مدیریت کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی موضوع مصوبه جلسه مورخ 9‏‏ خرداد ماه 1400 کمیسیون اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر افزایش سقف اعتبار قابل تخصیص در قالب کارت اعتباری مرابحه به مبلغ دو میلیارد ریال (دویست میلیون تومان)، به استحضار می‌رساند با عنایت به مصوبه یاد شده و نیز باتوجه به لزوم انطباق مقررات ناظر بر کارت اعتباری مرابحه با شرایط و مقتضیات روز و با هدف تسهیل تأمین مالی خانوارها و کسب و کارهای کوچک و متوسط از این طریق، بازنگری «دستورالعمل اجرایی کارت اعتباری» موضوع بخشنامه شماره 194227‏‏.95 مورخ 18‏.6‏.1395 در دستور کار قرار گرفت و اعمال اصلاحاتی به شرح زیر در دستورالعمل مزبور در جلسه مورخ 7‏‏.6‏‏.1400 کمیسیون مقررات و نظارت مؤسسات اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مورد تأیید واقع شد:

1- اصلاح ماده (12) دستورالعمل:

ماده 12‏‏- مؤسسه اعتباری می‌تواند نسبت به تخصیص اعتبار تا سقف دو میلیارد ریال (2.000.000.000) اقدام کند.
2- اصلاح ماده (13) دستورالعمل:

ماده 13‏‏- مجموع اعتبار قابل تخصیص از سوی مؤسسات اعتباری به هر مشتری در قالب کارت اعتباری، حداکثر دو میلیارد ریال (2.000.000.000) است.

3- اصلاح ماده (20) دستورالعمل و افزایش حداکثر دوره بازپرداخت تسهیلات اعطایی از طریق کارت اعتباری مرابحه از 36 ماه به 60 ماه:

ماده 20‏‏- مهلت بازپرداخت تسهیلات نسیه اقساطی به تشخیص مؤسسه اعتباری، حداقل 12 ماه و حداکثر 60 ماه پس از پایان دوره تنفس تعیین می‌شود.

با توجه به مراتب فوق، ضمن ارسال نسخه اصلاحی «دستورالعمل اجرایی کارت اعتباری»، خواهشمند است دستور فرمایند، مراتب به قید تسریع و با لحاظ مفاد بخشنامه شماره 149153‏‏.96 مورخ 16‏‏.5‏‏. 1396 به تمامی واحدهای ذیربط آن بانک‏‏/ مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ و بر حسن اجرای این دستورالعمل نظارت دقیق به عمل آید.

شرایط عمومی دریافت وام بانکی:

1- وام گیرنده و ضامنین باید فاقد تسهیلات معوق و همچنین چک برگشتی باشند.

2- هر شخص فقط یک بار می تواند در کل شبکه بانکی تا سقف مقرر کارت اعتباری دریافت کند و چنانچه مجددا درخواست تسهیلات کارت اعتباری داشته باشد یا باید وام قبلی را تسویه کند و یا تفاوت مانده بدهی فعلی را با سقف مقرر شده دریافت کند.

3- حداقل سن برای دریافت تسهیلات 18 سال تمام است.

4- مردان متقاضی وام بانکی تا سن 50 سالگی باید وضعیت نظام وظیفه قابل قبول (کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دائمی ) داشته باشند ٬ این مورد از طریق استعلام سیتمی در بانک ها انجام می شود./ بانک اول

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
احمدی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 17 آبان 1401

وام 200 میلیونی را بانک اینده با ضامن خیلی سنگین به مشتریانش دارد میدهد شرایط داشتن دوبرابر سپرده وام ومسدود کردن ان داشتن سند منزل وپلمپ برای وام گواهی اشتتغال به کار کسبه جواز وادرس محل

Mohsen Aalizadeh
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام دوست عزیز خسته نباشید شما همه چیز رو گفتید ولی یه بخش هایی رو سانسور کردین اونم اینکه بانک میگه وام 200میلیونی میدم به شرطی که 50میلون سپرده بزاری تا شیش ماه بعد اگه تا قبل شیش ماه وام بخوای نرخ سود فرق میکنه

بایرام خوی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام متشکرم از حماییتون. واقعا خیلی خوبه برای ۵سال اقساطی میشه یه کار راه انداخت .کاش شرایط ضامنین را زیاد سخت نگیرند اونی که بازاری اعتبار دارد

جلال محمدی پور
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام18درصد چرا نوشته.

م ب
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

این تسهیلات با گرو کرفتن سند پرداخت میشه تا۱۰۰ ملیون با یک ضامن ضمنا ربطی به دولت نداره ازپول مردم که دربانک سپرده دارن پرداخت میشه

علی م
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من امروز رفتم بانک ملی بابت همین وام ۲۰۰ تومن، که جواب کردن و گفتن فعلا همچین وامی نداریم.

علی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من خودم رفتم بانک بابت همین وام 200میلیونی بهم گفتن اصلا همچین وامی وجود نداره .

رضا آذرجو
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

دولت هیچوقت به فکر ملت نمیتونه باشه همیشه به فکر منافع خودش هس ۲۰۰میلیون وام میده ۳۱۰میلیون میگیره از نزول بیرون هم بیشتره ۱۱۰میلیون بهره میگیره

حسین اهواز
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

یعنی واقعا ۲۰۰ میلیون وام بگیریم ۳۰۵ میلیون پس بدهیم ؟ دوست عزیز الان ربا خواری چیه ؟ و

پیمان عبادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چند تا ضامن میخواد؟

Opra Babi
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

واقعا دارید چیکا میکنید ۲۰۰ وام ۱۰۵ سود اونم تو این شرایط ۲۰۰ تومن پراید میشه چیکار کنیم ۱۰۵ ملیون اضافه بدیم

ملکا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بانک ملی وام مستاجران نمیده حالا میخواد این بده ما رفتیم وام بگیریم برای ودیعه مسکن دوتا ضامن با سند که ساکن همون شهر باشن گواهی کسر از حقوق گواهی تمکن مالی و

ابراهیم کرامتی راد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

حتما یه ۵ شش تا ضامن کارمند م میخواد🤣🤣🤣

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها