جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

کارت اعتباری ملت به چه کسانی داده می شود؟

24 خرداد 1401
کارت اعتباری ملت به چه کسانی داده می شود؟

به گزارش بانک اول ، بانک ملت در راستای عرضه خدمات نوین و افزایش محصولات الکترونیک، اقدام به صدور کارت اعتباری ملت کرده است. کارت اعتباری ملت نوعی کارت بانکی از نوع اعتباری (Credit) است که دارنده آن می تواند از محل اعتباری که به وی تخصیص داده شده است، و حداکثر به اندازه اعتبار کارت، بهای کالا و خدمات مورد نیاز خود را پرداخت کند.این کارت ها ویژگی Card Validation Verification دارند و دارندگان آن می توانند پس از مراجعه به هر یک از پایانه های خودپرداز بانک ملت و دریافت رمز اینترنتی و شماره (CVV2) نسبت به خرید اینترنتی اقدام کنند.

CVV2 شماره شناسایی دوم مشتری است که سه رقمی است و در پشت کارت چاپ می شود.
رمز خرید اینترنتی رمز دوم کارت است که صرفاً برای انجام عملیات خرید و پرداخت اینترنتی یا تلفنی به کار می رود.

روش پرداخت بدهی

بسته به نوع کارت اعتباری صادر شده، در سررسیدهای معین برای مشتری صورت حساب ارسال می شود. مشتری در طی مدت زمانی که”مهلت پرداخت صورت حساب” خوانده می شود، می تواند از راه سامانه بانکداری اینترنتی یا مراجعه به شعب بانک ملت نسبت به پرداخت بدهی خرید خود اقدام کند.

پرداخت بدهی به صورت یکجا: چنانچه بدهی دارنده کارت اعتباری ملت در مهلت تعیین شده پرداخت نشود، مشتری موظف است به اندازه تعیین شده (معمولاً ۲۰ تا ۳۰ درصد) جریمه تاخیر پرداخت کند.

پرداخت بدهی به صورت تقسیطی: مشتری برای اطلاع از چگونگی تقسیط بدهی خود می تواند به شعبه ای که از آن کارت اعتباری دریافت کرده است مراجعه کند.

خدمات بانک به دارندگان کارت اعتباری ملت

پایانه های خودپرداز بانک ملت

 – اعلام مانده اعتبار
 – عرضه صورت ریز گردش حساب کارت اعتباری
 – پرداخت قبوض، خرید شارژ سیم کارت و سایر خدمات مشابه
 – امکان تغییر رمز اصلی و رمز اینترنتی کارت 
 – اعلام شمارهCVV2 و تاریخ انقضای کارت اعتباری.

پایانه های خودپرداز بانک های عضو شتاب

– اعلام مانده اعتبار
– پرداخت قبوض، خرید شارژ سیم کارت و سایر خدمات مشابه.

سایت بانکداری اینترنتی 

– اعلام مانده اعتبار، پرداخت قبوض، خرید شارژ سیم کارت و سایر خدمات مشابه 
– مشاهده گردش حساب 
– بازپرداخت اقساط

پایانه های خرید فروشگاهی 

– خرید، اعلام مانده اعتبار، پرداخت قبوض، خرید شارژ سیم کارت و سایر خدمات مشابه.

روش ارسال صورت حساب

– ارسال از راه پیامک (sms)
– ارسال از راه پست الکترونیک (e.mail)

نکات مهم

 توصیه می شود به منظور سهولت در به خاطرسپردن رمز مخصوص کارت اعتباری، در نخستین فرصت با مراجعه به یکی از پایانه های خودپرداز بانک ملت نسبت به تغییر رمز خود اقدام کنید.
  چنانچه رمز خود را سه بار پی در پی اشتباه وارد کنید، کارت شما غیرفعال می شود. در این صورت باید به یکی از شعبه های بانک ملت مراجعه، و رمز المثنی درخواست کنید.
  در صورت مفقود شدن کارت اعتباری باید در نخستین فرصت با همراه داشتن کارت شناسایی معتبر به یکی از شعبه های بانک ملت مراجعه کنید.
  شما می توانید از راه تلفن به مرکز ارتباط ملت یا از راه سایت بانکداری اینترنتی حساب کارت خود را مسدود کنید.
  در صورت بروز هر گونه مشکل و یا پرسش، می توانید با مرکز ارتباط ملت شماره تلفن ۱۵۵۶ برای تهران، و ۸۲۴۸۸-۰۲۱ برای سایر مناطق تماس بگیرید.

انواع کارت های اعتباری ملت

– کارت اعتباری مرابحه

گروه هدف: کلیۀ اشخاص حقیقی

– کارت فرهیختگان

گروه هدف: کلیه اساتید رسمی عضو هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و مراکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی

– شاپ کارت

گروه هدف: اشخاص حقیقی که خریدار واقعی کالا و خدمات بوده و قصد خرید کالا و خدمات مورد نیاز را از ملت شاپ دارند.

– جاب کارت

گروه هدف: اشخاص حقیقیِ خریدارِ محصولات و خدمات تولیدکنندگان، تامین کنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان بزرگ طرف قرارداد بانک که الزاماً عضو شبکه اعتباری پرداخت ملت (ملت شاپ) می باشند.
اخبار مرتبط
برای اولین بار در نظام بانکی، افراد بالای ۶۵ سال سن در شعب بانک ملت بدون صف و با اولویت در سامانه نوبت دهی خدمات دریافت می کنند.
شرکت های بورسی موظفند در راستای شفافیت اقتصادی و رعایت حقوق سهامداران، اطلاعات با اهمیت خودشان را در سامانه کدال(سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران بورس و فرابورس ایران) منتشر کنند. چهار روز قبل سازمان بورس با ارسال نامه‌ای به بانک ملت خواستار توضیح درباره اخباری مبنی بر قبول مالکیت پرسپولیس شد.
علاوه بر خدمات بانکی در شعب بانک ملت، سامانه های غیرحضوری مختلف و متنوع این بانک از جمله پیشخوان الکترونیک، بانکداری اینترنتی، همراه بانک، مگابانک و پایانه های خودپرداز و خوددریافت نیز در تمامی ساعات شبانه روز آماده ارائه خدمت به مشتریان گرامی است.
پرداخت الکترونیکی بهای سوخت در سامانه هوشمند از طریق درگاه بانک ملت انجام می شود و همزمان با بروز اختلال در عرضه بنزین از صبح امروز، شایعات درباره اختلال در سامانه های بانک ملت نیز تشدید شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها