پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

اتمام قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تا پایان آبان ماه

24 خرداد 1401
اتمام قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تا پایان آبان ماه

به گزارش بانک اول علی دهقان‌کیا با اشاره به اینکه مهلت بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تا آخر آبان ماه به پایان خواهد رسید، اظهار کرد: در این زمینه باید سازمان قرارداد جدیدی را با شرکت بیمه تکمیلی برای ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان به امضاء برساند.

او ادامه داد: قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ برای سال گذشته از اول آذر منعقد شد و در قرارداد سال گذشته رقم در نظر گرفته شده برای بازنشستگان در هر ماه 65 هزار تومان در نظر گرفته بود و شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ نیز بر اساس تعهدی که داشت به بازنشستگان خدمات درمانی ارائه کرده است.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران افزود: با اتمام مهلت قرارداد بیمه تکمیلی، مناقصه با سایر شرکت‌های بیمه تکمیلی از سوی سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده است و قرارداد جدید با یکی از شرکت‌های بیمه تکمیلی از ابتدای آذر منعقد خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری‌های سازمان تأمین اجتماعی برای قرارداد جدید تصریح کرد: قرار است هر رقمی که به عنوان حق بیمه تکمیلی برای بازنشستگان در نظر گرفته شده از این رقم 50 درصد توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود ولی با این حال بازنشستگان با توجه به هزینه‌های درمان  از شرایط حاضر راضی نیستند و هزینه‌های درمانی برای این گروه از جامعه سخت و دشوار است.

وی  خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که حداقل 100 هزار تومان به عنوان حق بیمه تکمیلی برای دوره جدید در نظر گرفته شود و از این رقم 50 درصد سازمان تأمین اجتماعی و 50 درصد مابقی را  بازنشستگان پرداخت کنند.

تسنیم

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها