جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

تهیه طرح اولیه بیمه فراگیر خانواده ایرانی

24 خرداد 1401
تهیه طرح اولیه بیمه فراگیر خانواده ایرانی

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، میرهاشم موسوی در سفر به استان گلستان و در جلسه شورای اداری مشترک بیمه و درمان تأمین اجتماعی استان، سفرهای استانی و حضور در واحدهای اجرایی را اقدامی در راستای ایجاد فهم مشترک بین حوزه صف و ستاد سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد .

وی گفت: در این سفرها استان‌هایی که نیاز به رسیدگی بیشتری دارند، در اولویت قرار گرفته‌اند.

موسوی افزود: در سفرهای استانی وظیفه ما سراغ گرفتن از مردم است و ما به سراغ کار می‌رویم و امیدواریم با اقدامات موثر و نتیجه بخش بتوانیم رضایتمندی و اعتماد مردم را افزایش دهیم. اقدامات ما زمانی نتیجه بخش است که مردم از خدمات ارزیابی خوبی داشته باشند و در سفرهای استانی با حضور در محیط عملیاتی میزان رضایتمندی مردم به خوبی قابل بررسی و ارزیابی است.

موسوی با بیان اینکه مفاهیم تحول، عدالت و اعتماد همواره مبنای کارها و فعالیت‌های این سازمان خواهد بود، گفت: تحول در چشم انداز ماموریتی در هر دو بخش بیمه‌ای و درمانی، تحول در خط مشی و سیاست‌ گذاری‌های حکمرانی سازمانی و همچنین تحول در فرآیندها و روندهایی که باید اصلاح شود را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد تحولی سازمان تأمین اجتماعی باید برمبنای عدالت باشد، گفت: تبعیضی اگر هست، باید از بین برود و اگر اخلال، عدم شفافیت و احیانا فسادی وجود دارد، باید برخورد قانونی صورت گیرد.

موسوی با بیان اینکه اعتماد دومین مفهوم محوری فعالیت‌های سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: کارآیی و کارآمدی ما خلق اعتماد می‌کند و اگر ظرفیت‌های موجود در استان در جهت صحیح و کارآمد به کار گرفته شود، اعتماد نیز ایجاد می‌شود و سرمایه انسانی سازمان نقش اصلی را در ایجاد اعتماد به سیستم برعهده دارد.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گره‌گشایی و رفع برخی از مشکلات را زمینه ساز ایجاد تحول دانست و گفت: تحول در برخی موارد از اصلاحات کوچک آغاز می‌شود و اگر مستمر باشد منجر به عدالت و اعتماد می‌شود.

موسوی بر لزوم مشارکت جدی همکاران تأمین اجتماعی سراسر کشور در برنامه‌های تحولی تأکید کرد و گفت: وقتی برنامه هوشمند سازی تأمین اجتماعی را شروع می‌کنیم انتظار داریم که در استان‌ها نیز طرح‌هایی برای اجرای بهتر و اثرگذارتر این گونه برنامه‌ها ارائه شود.

وی فعالیت مدیران و کارکنان واحدهای اجرایی این سازمان را بسیار مهم و ارزشمند عنوان کرد و گفت: هر گونه برنامه تحولی باید از محیط عملیاتی به واحدهای ستادی و تصمیم گیری ارائه شود و رمز موفقیت برنامه تحولی شروع آن از مراکز اجرایی است.

موسوی با طرح این سوال که رمز موفقیت کشور ما در جنگ تحمیلی چه بود، گفت: رمز موفقیت این بود که مدیران جنگی ما در خط مقدم حضور داشتند و فرماندهان، جنگ را نه از پشت میز و اتاق‌های خود بلکه در میدان مدیریت می‌کردند.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه رهبری استراتژیک با حضور در خط مقدم، قابل تحقق است، گفت: باید در محیط عملیاتی حضور داشته باشیم و با نگاه برنامه محور ظرفیت‌های درونی مجموعه را شناسایی کنیم و توسعه دهیم.

موسوی با بیان اینکه در فاز اول برنامه تحول انجام کارهای برزمین مانده در اولویت قرار دارد، گفت: بر اساس اصل جبران، باید کارهایی که از دستمان رفته است را جبران کنیم و اگر بتوانیم در یک زمان کوتاه کارهای بر زمین مانده را انجام دهیم، حال مردم نیز خوب می‌شود.

وی ادامه داد: در این راه باید ظرفیت‌هایی که برای جبران فرصت‌های از دست رفته کاربرد دارد را شناسایی کنیم و در گام بعدی باید فرآیندها اصلاح شوند تا گره‌گشایی شود و در این مرحله رفع مشکلات و افزایش اعتماد مردم حاصل می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، موسوی گام سوم تحول را توجه به سرمایه انسانی دانست و گفت: باید به نحو مطلوب سرمایه انسانی را رصد کنیم چرا که نسبت به آن مسئول هستیم و باید بدانیم که کارمندی یک ارزش است و باید به این ارزش توجه ویژه داشته باشیم.

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها