جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

جزئیات تسهیلات طرح صدف بانک ملی + مبلغ اقساط

24 خرداد 1401
جزئیات تسهیلات طرح صدف بانک ملی + مبلغ اقساط

به گزارش بانک اول سقف این تسهیلات 300 میلیون تومان بوده و باید برای دریافت آن شرایط لازم را داشت. افراد به منظور دریافت این نوع تسهیلات باید در بانک ملی سپرده قرض الحسنه داشته باشند و حداقل شش ماه از زمان افتتاح حساب آن‌ها گذشته باشد. نسبت میزان وام به سپرده در این طرح بین 70 تا 300 درصد و حداکثر زمان بازپرداخت تسهیلات هم شصت ماه است.

افراد به منظور دریافت این نوع وام باید ضامن رسمی هم داشته باشند و 50 هزار تومان هزینه بابت تشکیل پرونده پرداخت کنند. وام گیرندگان اگر تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات صدف را دریافت کنند، ارائه یک ضامن رسمی یا کاسب دارای جواز کسب کافی است. متقاضیان برای دریافت وام بین 50 تا 100 میلیون باید دو ضامن با شرایط ذکرشده داشته باشند. برای وام 100 تا 200 میلیون تومانی هم ارائه سه ضامن رسمی کافی است.

یک مثال از طرح تسهیلاتی صدف

به عنوان مثال اگر فردی 10 میلیون تومان سپرده قرض الحسنه در بانک ملی داشته باشد و بخواهد از طرح تسهیلاتی صدف استفاده کند، معادل 70 درصد این مبلغ سپرده، 7 میلیون تومان، به وی وام داده می‌شود. به این مبلغ تسهیلات 2 درصد سود تعلق می‌گیرد که با توجه به زمان بازپرداخت،  وام گیرنده باید ماهیانه 589 هزار و 672 تومان قسط بدهد.

کارکنان و مدیران شرکت‌ها براساس میانگین مانده حساب تا سقف 250 میلیون تومان، مشروط به اینکه حقوق آن‌ها توسط بانک ملی پرداخت شود، با تضمین بازپرداخت توسط شرکت و یک ضامن می‌توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند. ضمنا وام گیرنده نباید دارای بدهکاری یا چک برگشتی در سیستم بانکی باشد./بانک ملی

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محسن جباری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

طرح بیخودی هستش باتوجه به نبود ضامن رسمی وسود تسهیلاتی که بایستی پرداخت کنی

سعید رعیت
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

در مورد طرح صدف، باید سپرده داشته باشی، و کلا نیازی هم به گفتن نبود چون هر بانکی که اگر هرشخص حساب داشته باشد می تواند وام بگیرد ، در مورد جایی بگید که نیاز به سپرده نباشد....

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها