جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی چه زمانی ابلاغ می‌شود؟

24 خرداد 1401
تسهیلات ۲۰۰  میلیون تومانی  مسکن روستایی چه زمانی ابلاغ می‌شود؟

به گزارش بانک اول ، اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره تسهیلات ساخت مسکن در روستاها و شهرهای کوچک گفت: تسهیلات این طرح ۲۰۰ میلیون تومان است که البته دولت هنوز آن را ابلاغ نکرده؛ روستاییان کارها و اقدامات دریافت این تسهیلات را انجام داده‌اند و پرونده‌ها در بنیاد مسکن برای ارائه به بانک، آماده شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: این تسهیلات با نرخ سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و ضمانت سفته زنجیره‌ای سه نفره به روستاییان پرداخت می‌شود که اقساط آن ماهانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

نیکزاد با اشاره به واگذاری ساخت و ساز نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن، تصریح کرد: بر اساس مصوبات شورای عالی مسکن، قرار است وزارت راه و شهرسازی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن واگذار کند. مهمترین موضوع در این انتقال، ابلاغ تسهیلات ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی این طرح به بنیاد مسکن است که هنوز ابلاغ نشده و پیگیر هستیم تا چند روز آینده ابلاغ شود.

وی درباره تسهیلات ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر گفت: بر اساس تصویب شورای عالی مسکن، رقم تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف، متفاوت است. در تهران ۴۵۰ در کلان شهرها ۴۰۰ و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۳۵۰ میلیون تومان و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است.

به گفته رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام کارهای اداری تحویل پروژه‌های نهضت ملی مسکن از وزارت راه و شهرسازی به بنیاد مسکن هستیم اما پالایش متقاضیان مبنی بر حائز شرایط بودن حضور در این طرح از جمله نداشتن واحد مسکونی برعهده وزارت راه و شهرسازی است. سپس این وزارتخانه لیست متقاضیان پالایش شده را به بنیاد مسکن می‌دهد. بنابراین منتظر سه اقدام مهم هستیم تا این طرح را آغاز کنیم که شامل ارائه لیست متقاضیان واجد شرایط، ابلاغ تسهیلات ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی (بسته به روستا یا شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر) و تحویل اراضی در نظر گرفته شده می‌شود.

وی تأکید کرد: وزیر راه و شهرسازی اخیراً جلسه آنلاینی با مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران کل بنیاد مسکن استان‌ها داشت و در آنجا تأکید کرد که هر چه سریع‌تر اقدامات واگذاری اجرای این پروژه را از ادارات راه و شهرسازی به بنیاد مسکن انجام دهند.

وی  با تأکید بر اینکه مردم به این طرح دل بسته‌اند، خاطرنشان کرد: شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مسکن در خصوص خرید مصالح ساختمانی شامل سیمان و میلگرد اقدام و آن را دپو کرده‌اند. تا زمانی که طرح شروع شود هر چه سریع‌تر از آن استفاده کنند.

 تسنیم

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها