چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

بهره مندی کارفرمایان از دو سال معافیت حق بیمه

24 خرداد 1401
بهره مندی کارفرمایان از دو سال معافیت حق بیمه

به گزارش بانک اول وزارت کار در چند سال گذشته طرح مشوق بیمه ای را با هدف تسهیل در جذب و استخدام فارغ التحصیلان دانشگاهی و تحرک بخشی به بازار کار به اجرا درآورده است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا، این طرح با رویکرد حمایت از کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید ادامه پیدا کرد.

این طرح در واقع در راستای اجرای ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه موضوع معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در قبال به کارگیری نیروی کار جدید از بین دانش آموختگان دانشگاهی عملیاتی شده و مطابق شیوه نامه اجرایی این طرح، حق بیمه سهم کارفرما برای بکارگیری هر تعداد نیروی جدید فارغ التحصیل به مدت دو سال توسط وزارت کار به حساب کارفرما واریز می شود.

بهره مندی کارفرمایان از دو سال معافیت حق بیمه

 

مشوق بیمه وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما به علاوه سه درصد سهم بیمه بیکاری است که ماهانه به حساب کارفرما واریز می شود.

تازه ترین نتایج عملکرد طرح مشوق بیمه کارفرمایی بیانگر آن است که تاکنون  ۶۳۴۸  کارفرما برای بهره مندی از معافیت حق بیمه ثبت نام کرده و از مجموع ۱۹ هزار و ۱۶۸ نفر داوطلب جویای کار ۱۸ هزار و ۳۹۰ نفر جذب بازار کار شده اند. این گزارش از افزایش تعداد داوطلبان و استقبال کارفرمایان در مقایسه با ماه‌های گذشته حکایت دارد.

کارفرمایان باید دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی و کد کارگاهی تامین اجتماعی باشند و کارجویان و فارغ التحصیلان از مدرک تحصیلی کارشناسی و سن کمتر از ۳۸ سال برخوردار باشند. در این طرح نیروهای کار جدید به هیچ وجه نباید جایگزین نیروهای قبلی کارفرما شوند.

کارفرمایان و فارغ التحصیلان در صورت تمایل می توانند با مراجعه به سایت وزارت کار و نشانی  https://moshavegh.mcls.gov.ir مراحل ثبت نام اولیه را دنبال کنند.

 این طرح در تمام ۳۱ استان کشور در حال اجرا است و کارفرمایان می توانند نیروی کار جدید مورد نیاز خود را بدون محدودیت و به هر میزان از بین فارغ التحصیلان با مدرک کارشناسی به بالا جذب کنند و از دو سال مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما بهره مند شوند./ایسنا

اخبار مرتبط
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها