پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بانک صنعت و معدن

24 خرداد 1401
مدارک مورد نیاز برای  دریافت وام بانک صنعت و معدن

به گزارش بانک اول بانک صنعت و معدن در دو قالب بلندمدت و کوتاه مدت به مشتریان خود تسهیلات اعطا می‌کند. هر یک از این تسهیلات شرایط خاص خود را داشته و مدارک ویژه‌ای را لازم دارد. در واقع افراد برای دریافت هر کدام از این وام‌ها باید حساب و شرایط خاص خود را داشته باشند. به همین منظور در این گزارش مدارک مورد نیاز برای دریافت وام‌های بانک صنعت و معدن بررسی خواهند شد؛

مدارک لازم برای تسهیلات بلند مدت

افراد به منظور تامین مالی بخشی از هزینه‌های سرمایه گذاری در جهت ایجاد یا توسعه واحدهای صنعتی، معدنی و گردشگری یا فراهم کردن شرایط لازم جهت بهره برداری مطلوب از واحدهای صنعتی خود امکان بهره گیری از تسهیلات ارزی و ریالی بانک صنعت و معدن را در قالب یکی از عقود اسلامی خواهند داشت.

مدارک مورد نیاز برای استفاده از این نوع تسهیلات ارائه آخرین اساسنامه مصدق ثبت شرکت‌های متقاضی و آخرین نسخه آگهی تاسیس در زمان افتتاح حساب جاری است. روزنامه رسمی آگهی آخرین اقامتگاه قانونی شرکت، آگهی آخرین اعضا هیئت مدیره اعم از حقیقی و حقوقی  و صاحبان امضا مجاز در زمان افتتاح حساب، گواهی مالیاتی موضوع ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم و صورت جلسه هیئت مدیره شرکت مبنی بر موافقت با اخذ تسهیلات از بانک هم باید ارائه شود.

افراد برای دریافت این نوع تسهیلات باید کپی کلیه اسناد مالکیت محل اجرای طرح یا وثیقه خارج از طرح و تضمین‌های لازم را در هنگام پذیرش و عقد قرارداد ارائه دهند. ضمنا ارائه گزارش کارشناس رسمی دادگستری، کپی کامل شناسنامه اعضا هیئت مدیره و سهامداران، مجوزهای لازم جهت منابع معرفی شده مطابق قرارداد عاملیت و آخرین گزارش تایید شده بازرس قانونی و حسابرسی شرکت هم ضروری است.

افراد به منظور بهره گیری از این تسهیلات باید تصویر پروانه بهره برداری یا مجوز فعالیت از مراجع ذی صلاح، قرارداد تهیه گزارش توجیهی و همچنین قرارداد نظارت با شرکت‌های مهندس مشاور منتخب بانک را ارائه دهند.

وام‌های کوتاه مدت به چه مدارکی نیاز دارند؟

متقاضیان به منظور دریافت تسهیلات کوتاه مدت نیاز دارند تا مدارک مورد نیاز بانکی را یا از طریق سایت الکترونیکی یا مراجعه حضوری به شعب فراهم کنند. دریافت فرم درج مشخصات متقاضیان دریافت تسهیلات مالی و خدمات اعتباری مربوط به اشخاص حقیقی یا حقوقی، اولین مرحله برای درخواست تسهیلات کوتاه مدت بانک صنعت و معدن است.

پس از آن متقاضیان باید فرم‌ها را مطالعه و تکمیل کرده و سپس آن‌ها را با مهر و امضا مجاز خود یا شرکت در اختیار بانک بگذارند. مرحله بعدی فراهم کردن مدارک موردنیاز بانک و افتتاح حساب جاری قرض الحسنه در یکی از شعبه‌‌ها است. بعد از سپری کردن تمام مراحل، وضعیت متقاضی توسط بانک بررسی شده و در صورت عدم تصویب تقاضا توسط کارشناسان بانک، به صورت کتبی این موضوع به وی اطلاع داده خواهد شد.

اگر هم درخواست متقاضی تصویب شود، فرد باید با توجه به مبلغ وام وثیقه‌ها و مدارک لازم را اعم از برنامه توجیهی دریافت تسهیلات، پروانه بهره برداری، اظهارنامه مالیاتی، جواز کسب، آمار تولید و فروش و… را به شعبه بانک ارائه دهند. بعد از تکمیل مدارک و تضمین‌‌ها، قرارداد حقوقی منعقد و تسهیلات مصوب به متقاضی پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها