جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

مصوبه مهم دیوان عدالت اداری درباره بیمه ای ها

24 خرداد 1401
 مصوبه مهم دیوان عدالت اداری درباره بیمه ای ها

به گزارش بانک اول  به نقل از قوه قضاییه، جلسه هیات عمومی اصراری حقوقی روز سه شنبه مورخ ۹ آذرماه با حضور روسا، مستشاران و اعضای شعب حقوقی دیوان عالی کشور تشکیل شد.

موضوع بحث این بود که در حوادث رانندگی چنانچه راننده فوت کند و گواهینامه مرتبط نداشته باشد آیا مشمول موضوع بند ب ماده ۱۱۵ قانون برنامه 5ساله توسعه می‌شود یا خیر که در نهایت بعد از بحث و تبادل نظر سرانجام رای اکثریت بر تایید رای شعبه ششم دادگاه عمومی-حقوقی بروجرد (مبنی بر رد دعوی خواهان از حیث مطالبه دیه از شرکت بیمه) تعلق گرفت.

با این وصف، راننده‌ای که گواهینامه مرتبط رانندگی ندارد از شمول بند ب ماده ۱۱۵ قانون مذکور خارج است.

بر اساس بند ب ماده ۱۱۵ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران وزارت امور اقتصادی و دارائی مکلف است نسبت به بیمه شخص ثالث در مورد راننده همچون سرنشین بیمه شخص ثالث را اعمال نماید.

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها