شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

پرداخت وام ۱۰ میلیونی به سرپرستان خانوار بستری شده کرونا

24 خرداد 1401
پرداخت وام ۱۰ میلیونی به سرپرستان خانوار بستری شده کرونا

به گزارش بانک اول احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: یکی از مشکلات بیماران مبتلا به کرونا بحث هزینه‌های درمان بود و همچنین برای مدتی از فعالیت اقتصادی و کسب و کار باز می‌ماندند. برای کمک به جبران خسارت‌ها و هزینه‌های درمان؛ از روز شنبه سرپرستان خانواری که به دلیل کرونا بستری می‌شوند؛ اطلاعات آن‌ها به صورت آنلاین به وزارت اقتصاد فرستاده می‌شود.

خاندوزی ادامه داد: وزارت اقتصاد این اطلاعات را در اختیار بانک‌های قرض الحسنه مهر ایران قرارمی‌دهد تا خانواده آن سرپرست خانوار برای اخذ تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی قرض الحسنه مراجعه کنند.

او افزود: تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان این تسهیلات برای هزینه‌های بستری و همچنین دوری از کسب و کار پرداخت شود.

خاندوزی گفت: طبق تفاهم با وزیر بهداشت؛ اطلاعات مربوط به بیماران بستری به وزارت اقتصاد فرستاده می‌شود. همچنین طبق تفاهم ما با بانک قرض الحسنه مهر ایران این تسهیلات در اسرع وقت به سرپرستان خانوار پرداخت می‌شود. در نظر داریم این تسهیلات در زمان بیماری و دوری از کسب و کار پرداخت شود تا کمک حال به خانواده‌ها باشد./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها