جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

۱۰ روش دریافت فوری وام مسکن

24 خرداد 1401
۱۰ روش دریافت فوری وام مسکن

به گزارش بانک اول مبلغ وام مسکن از ۶۰ میلیون تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان متغیر است و از سه بانک ملی، مسکن و سامان قابل دریافت می‌باشد. وام مسکن خانه اولی‌ها یا وام مسکن زوجین، وام اوراق مسکن، وام مسکن جوانان، وام ودیعه مسکن،وام مسکن  ۲۰۰ میلیونی، وام مسکن ۲۴۰ میلیونی، وام مسکن ۴۰۰ میلیونی و وام مسکن متری ۳ میلیون تومان از انواع وام مسکن می‌باشند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

وام مسکن بانک ملی

وام مسکن بانک ملی به دو صورت سپرده‌گذاری( خرید اوراق مسکن) و وام جعاله مسکن قابل دریافت است که شرایط آن را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

سود وام مسکن بانک ملی ۱۷.۵ درصد با مدت بازپرداخت ۱۲ ساله و وام جعاله ۱۷.۵ درصد با بازپرداخت ۳۶ ماهه می‌باشد و در هردو وام سند ملک شما به عنوان ضامن در اختیار بانک قرار می‌گیرد.

جهت دریافت وام مسکن بانک ملی باید در این بانک افتتاح حساب کرده و به مدت یک تا سه ماه حداقل مبلغ ۱۶ میلیون تومان سپرده‌گذاری نمایید.

 

وام مسکن خانه اولی‌ها یا وام مسکن زوجین

وام مسکن یکم ویژه افرادی است که خانه ندارند و اولین بار اقدام به دریافت وام مسکن می‌نمایند. سقف این وام برای زوج‌های تهرانی ۱۶۰ میلیون، شهرستان‌های بالای ۲۰۰ هزار جمعیت ۱۲۰ میلیون و سایر شهرستان‌ها ۸۰ میلیون تومان می‌باشد.

از مزایای وام مسکن زوجین سود ۸ درصد و مدت بازپرداخت ۱۴۴ ماهه می‌باشد. نوع ضمانت وام مسکن خانه اولی‌ها استفاده از سند ملکی می‌باشد.
نکته: جهت دریافت این وام باید ۵۰ درصد مبلغ وام درخواستی را به مدت یک سال در بانک مسکن سپرده‌گذاری نمایید!

وام اوراق بانک مسکن

وام اوراق بانک مسکن که به وام ۴۸۰ میلیون تومانی مسکن معروف است به این صورت می‌باشد که فرد یا زوجین از طریق بورس یا بانک مسکن اقدام به خرید اوراق مسکن می‌کنند و در زمان سررسید اوراق، با تکمیل مدارک می‌توانند وام خود را دریافت نمایند.
مبلغ این وام برای زوج‌های تهرانی ۴۰۰ میلیون، کلان شهرها ۱۶۰ میلیون و شهرهای کوچک ۱۲۰ میلیون تومان می‌باشد.

زوج‌های همه شهرهای کشور می‌توانند در کنار این وام ۸۰ میلیون تومان وام جعاله یا همان وام تعمیر مسکن دریافت نمایند که در نهایت مبلغ وام برای تهرانی‌ها ۴۸۰ میلیون تومان خواهد شد.
نکته: تمام مبالغی که در مقاله به آن اشاره شد برای زوجین می‌باشد و اگر قصد دریافت وام مسکن بصورت فردی دارید مبالغ فوق را نصف کنید.

 

وام مسکن جوانان

کلیه افرادی که ۱۸ سال سن دارند و یا گواهی رشد دریافت نموده‌اند می‌توانند به بانک مسکن مراجعه کرده و بعد از افتتاح حساب هر ماهانه مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به حساب سپرده خود واریز نمایند و بعد از ۵ سال حداکثر ۴۰۰ میلیون و پس از ۱۵ سال حداکثر ۱ میلیارد تومان وام مسکن با سود ۶ تا ۹ درصد( بسته به مدت زمان بازپرداخت وام) دریافت نمایند.

شرایط کامل دریافت وام مسکن جوانان در جدول زیر آمده است:

نام شهر مبلغ وام حساب ۵ ساله مبلغ وام حساب ۱۵ ساله
تهران ۴۰۰ میلیون تومان یک میلیارد تومان
کلانشهرها ۳۵۰ میلیون تومان ۸۵۰ میلیون تومان
سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان ۷۰۰ میلیون تومان

میزان وام مسکن جوانان

وام مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی

وام مسکن روستایی که در سال ۱۴۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است به وام مسکن ۲۰۰ میلیونی معروف شده است.
این تسهیلات با سود ۵ درصد و مدت بازپرداخت ۲۰ ساله به صورت سفته زنجیره‌ای به ساکنین روستا پرداخت می‌شود.

همچنین می‌توانید ماهانه ۳۰۰ هزار تومان در بانک مسکن سپرده‌گذاری نمایید و بعد از ۳ سال ۲۰۰ میلیون تومان وام مسکن با سود ۱۵ درصد دریافت نمایید.

وام مسکن ۲۴۰ میلیون تومانی

در گذشته مبلغ وام مسکن برای هر فرد ۶۰ میلیون بوده است که هم اکنون به ۱۰۰ میلیون افزایش یافته است. زوجین با یکدیگر می‌توانند ۲۰۰ میلیون وام مسکن بگیرند و جدای آن درخواست وام ۴۰ میلیونی جعاله مسکن نمایند که در نهایت ۲۴۰ میلیون تومان وام مسکن دریافت خواهند کرد.

 

وام مسکن ۴۰۰ میلیون تومانی

در طرح جهش تولید مسکن دولت به متقاضیان زمین واگذار کرده و قرار بر این است که متقاضیان مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان جهت ساخت منزل مسکونی وام دریافت نمایند.
مبلغ وام جهش مسکن برای متقاضیان در کلانشهرها ۳۲۰ میلیون تومان و در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار جمعیت ۲۴۰ میلیون تومان می‌باشد.
دریافت وام ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن از طریق اوراق مسکن نیز قابل دریافت است.

وام مسکن متری ۳ میلیون

وام مسکن متری سه میلیون تومان همان وام جهش مسکن می‌باشد که طبق برآورد هزینه مجلس قیمت هر متر خانه‌ای که در این طرح ساخته شود ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان می‌باشد که به وام مسکن متری سه میلیون معروف شده است.
ثبت نام این طرح از ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۰ آغاز شده است و هم اکنون ادامه دارد. اولویت وام جهش مسکن با افراد فاقد مسکن، مستاجران، مجرد بالای ۳۵ سال، زنان سرپرست خانوار می‌باشد.

وام ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن ویژه افراد فاقد منزل مسکونی است که دارای اجاره نامه رسمی می‌باشند، ثبت نام این وام از خرداد ۱۴۰۰ شروع شده و تا بهمن ماه ادامه دارد.
مبلغ این وام برای شهر تهران ۷۰ میلیون تومان، کلانشهرها ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرستان‌ها ۲۵ میلیون می‌باشد

 

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها