پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

آشنایی با انواع وام های بانک کشاورزی

24 خرداد 1401
آشنایی با انواع وام های بانک کشاورزی

به گزارش بانک اول بانک کشاورزی مانند هر بانکی به منظور بهره گیری از منابع مالی در دسترس خود، طبق ضوابط بانک مرکزی در قالب طرح‌ها و عقود مختلف به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط وام مورد نیاز آن‌ها را پرداخت می‌کند.

این بانک اکنون در قالب پنج طرح مختلف و انواع عقود بانکداری اسلامی به متقاضیان تسهیلات ارائه می‌دهد. در ادامه این گزارش انواع وام‌های بانک کشاورزی به خوانندگان معرفی خواهد شد؛

طرح باران

بانک کشاورزی به منظور تامین مالی کشاورزان و پاسخ گویی به نیاز مشتریان طرح تسهیلاتی باران را طراحی کرده است. گروه هدف این طرح تمامی مشتریان بانک اعم از کشاورزان، اصناف، بانوان و… هستند که امکان بهره برداری از آن را دارند. این طرح در دو قالب مختلف با میزان سپرده، مدت بازپرداخت اقساط و نرخ سود متفاوت به متقاضیان ارائه می‌شود.

طرح حامی گندم

طرح گندم بانک کشاورزی از جمله طرح‌هایی است که برای حمایت از مشتریان فعال در بخش گندم تدارک دیده شده است. این تسهیلات در قالب کارت به مشتریان ارائه می‌شود. حداقل مبلغ سپرده گذاری این طرح 5 میلیون تومان بوده و نرخ سود تسهیلات آن هم 10 درصد اعلام شده است.

بانوی ایرانی

این طرح به منظور آشنایی بیشتر بانوان با تسهیلات و دسترسی آسان آن‌ها به منابع اعتباری شکل گرفته است. در واقع بانک کشاورزی با ارائه این طرح تلاش کرده تا زمینه را برای دسترسی تمامی زنان شهری و روستایی به منابع مالی فراهم کند و باعث حضور راحت آن‌ها در انواع فعالیت اقتصادی شود.

بانوان به منظور استفاده از این طرح باید در بانک کشاورزی حساب سپرده سرمایه گذاری داشته باشند. سپس آن‌ها می‌توانند از تسهیلات طرح بانوی ایرانی بهره مند شوند. حداکثر نرخ تسهیلات این طرح 18 درصد و سقف مدت بازپرداخت آن هم 24 ماه است.

دیگر تسهیلات اعتباری بانک کشاورزی

بانک کشاورزی به منظور تامین مالی مشتریان حقیقی و حقوقی خود، منابع مالی‌ موجود را در چارچوب عملیات بانکی بدون ربا و در قالب عقود اسلامی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌کند. انواع فروش اقساطی، جعاله، مشارکت مدنی، مرابحه، اجاره به شرط تملیک و… از جمله این قراردادها است. تسهیلات پرداختی در قالب این قراردادها با استفاده از منابع داخلی بانک، صندوق توسعه ملی، وجوه اداره شده و وجوه تبصره‌ای تامین می‌شود./بانک کشاورزی

اخبار مرتبط
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است
گفتنی است، مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.
در این بخشنامه همچنین آمده است: تضمین‌نامه و دستورالعمل اجرایی بند قانونی اشاره شده متعاقباً ارسال خواهد شد. براین اساس، خواهشمند است دستور فرمائید مراتب به نحو مقتضی به واحدهای اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها