جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

ارائه تسهیلات بدون ضامن در بانک قرض الحسنه مهر ایران

24 خرداد 1401
ارائه تسهیلات بدون ضامن در بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش بانک اول رضا اسفندیاری در نشست خبری همزمان با چهاردهمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت:  این بانک در حال حاضر با بیش از ۵۳۰ شعبه فعال در سراسر کشور در حال ارائه خدمت به هموطنان  است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران یکی از بانکهای برتر کشور در افتتاح حساب مجازی و همچنین احراز هویت سجام به خصوص در دوران کرونا بوده است

او  تحقق بانکداری در بستر فضای مجازی را از دیگر افتخارات بانک مهر ایران اعلام کرد و افزود: امروز بانکداری دنیا به سمت فعالیت در بستر مجازی رفته و حضور فیزیکی به مشتریان به حداقل رسیده است.از این رودرخواست تسهیلات آنلاین بدون حضور مشتریان، سیستم بانکی دیجیتال و حذف کاغذ از آن و بهینهسازی املاک در راستای آسایش مراجعین به شعبه از دیگر اقدامات این بانک در ارائه خدمات به مشتریان بوده است.

اسفندیاری با بیان اینکه فعالیت این بانک به دو بخش یعنی از شروع فعالیت تا سال ۹۵ و  از سال ۹۵ تاکنون تقسیم میشود، گفت:  فعالیت این بانک دراین سالها به قدری مؤثر بود که موجب تغییر نگرش مسئولان کشورشد.مهمترین دستاورد بانک قرض الحسنه مهر ایران  آشکارسازی نقش قرضالحسنه بهعنوان یک سنت الهی و راهکاری برای حل مشکلات بخش وسیعی از جامعه شده است

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان تصریح کرد: افزایش سرمایه بانک قرضالحسنه مهر ایران از ۱۵ هزار میلیارد ریال به ۲۵ هزار میلیارد ریال و از ۲۵ هزار میلیارد به ۵۰ هزار میلیارد ریال بود که این افزایش موجب استحکام فعالیت این بانک است.

او  برگزاری مداوم مجمع سالیانه این بانک نشان از سلامت فعالیت آن است، همچنین این بانک تلاش گستردهای نسبت به ایجاد فضای فیزیکی مناسب برای استفاده از خدمات بانکی در راستای کاهش حضور فیزیکی مشتریان کرده است.

اسفندیاری تأکید کرد:درطول پنج سال گذشته این بانک رشد ۱۶ برابری منابع داشته است، از سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۰ مشتریان این بانک ۱۵۵ درصد رشد داشتهاند، همچنین رشد چشمگیر پرداخت تسهیلات از ۵۰۰ هزار تا به بیش از ۲ میلیون فقره از دستاوردهای این بانک طی پنج سال گذشته است و اکنون هدفگذاری پرداخت ۲ میلیون و ۳۰۰ فقره تسهیلات را داریم.

وی اضافه کرد: طی ۱۴ سال گذشته ۱۰ میلیون نفر از تسهیلات این بانک استفاده کردند که بیش از هشت میلیون آن از سال ۹۵ به بعد بوده است، نزدیک ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی این بانک طی پنج سال اخیر بوده، اما مطالبات این بانک رو به کاهش است.

مدیر شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران استان اصفهان یادآور شد: اگرچه مطالبات این بانک از مردم از یک درصد به هفت دهم درصد کاهش داشته، اما این عدد در استان اصفهان به ۲۵ صدم درصد کاهش یافته است.

اسفندیاری با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران، در راستای دسترسی افراد به تسهیلات حدود ۱۵ طرح ویژه دارد، گفت: طرح کالا کارت در راستای حمایت از تولیدات داخلی است، به نوعی که آن بخش از جامعه که توان خرید نقدی را ندارند، در این طرح امکان خرید خواهند داشت، چراکه طرح کالاکارت نیاز به امتیاز یا پسانداز ندارد و سقف آن ۵۰ میلیون تومان با سود چهار درصد است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان اضافه کرد: پرداخت تسهیلات برای محرومیتزدایی، همکاری با معاونت روستایی برای پرداخت تسهیلات، تأمین کمک هزینه مسکن، کمک هزینه درمان به خصوص در دوران کرونا، پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در مناطق محروم روستایی، توزیع وسایل کمک آموزشی و بهداشتی در مناطق محروم روستایی و غیره  از جمله اقدامات و طرحهای این بانک در راستای مسئولیتهای اجتماعی بوده است..

وی با اشاره به جایگاه ویژه این بانک در کشور، ابراز امیدواری کرد: تمام بانکهای کشور به سمت پرداخت تسهیلات قرضالحسنه بروند، اگرچه بانکهای کشور مشکلات ساختاری دارند، و حل آن نیازمند اصلاحات است، چراکه آن بانکها منابع مشخصی ندارند و به ناچار هزینههای خود را از محل سپردهگذاری تأمین کنند و ناچار به دریافت سود از مشتریان خود هستند.

مدیر شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران استان اصفهان با اشاره به اینکه سقف وام پرداختی این بانک ۱۰۰ میلیون تومان است، تأکید کرد: این بانک تسهیلات بدون ضامن را به خصوص به مشتریانی که خوش حساب هستند، پرداخت میکند.

وی اضافه کرد: طی سال جاری تاکنون این بانک در استان اصفهان ۸۱۰ فقره وام ازدواج به ارزش ۶۸۲ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

رضا اسفندیاری با بیان اینکه این بانک تفاهم نامه های بسیاری با بخشهای مختلف دارد، تأکید کرد: بانک مهر ایران با تغییر رویکرد، پرداخت تسهیلات خود را از حوزه معیشت به سمت اشتغال برده و به نوعی هدفگذاری آن ایجاد اشتغال است.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها