شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

انواع وام بانک کشاورزی برای بانوان

24 خرداد 1401
انواع وام بانک کشاورزی برای بانوان

به گزارش بانک اول به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، در حال حاضر یکی از ضرورت‌های مهم زندگی زنان در جامعه، آشنایی این گروه با خدمات متفاوت بانکی و استفاده از تسهیلات است. آشنایی کامل بانوان با انواع تسهیلات بانکی و دسترسی آسان آن‌ها به منابع اعتباری، رفاه خانواده را افزایش می‌دهد.

 

بانک کشاورزی طی سال‌های فعالیت خود با توجه به این موضوع، سعی کرده است دسترسی راحت بانوان شهری و روستایی سراسر کشور را به انواع تسهیلات بانکی فراهم کند و باعث افزایش سهم آن‌ها در فعالیت‌های اقتصادی کشور شود. طرح بانوی ایرانی هم با هدف گسترش اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی لازم برای زنان، کمک به اقشار آسیب پذیر و فقرزدایی از جامعه بانوان کشور تدارک دیده شد.

شرایط موردنیاز طرح تسهیلاتی بانوی ایرانی

طبق اطلاعات موجود در وبسایت بانک کشاورزی، زنان کشور برای درخواست این نوع تسهیلات باید در یکی از شعب این مجموعه حساب سپرده سرمایه گذاری بانوی ایرانی افتتاح کنند. بانک کشاورزی در صورت داشتن منابع مالی لازم، این تسهیلات را در قالب عقد مرابحه به بانوان واجد شرایط ارائه می‌دهد.

حداکثر مدت زمان بازپرداخت تسهیلات 24 ماهه است. سقف نرخ تسهیلات هم 18 درصد است که با توجه به مدت سپرده گذاری و زمان بازپرداخت و همچنین نسبت مبلغ وام به سپرده تغییر می‌کند. به عنوان مثال در صورتی که از مدت زمان سپرده گذاری4 ماه گذشته باشد و بانک هفتاد درصد مبلغ سپرده گذاری را به فرد متقاضی وام دهد، در این صورت وام گیرنده باید اقساط را با نرخ 14 درصد، در مدت زمان 12 ماه به بانک پرداخت کند.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها